• M0rris

Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008

Men oj, ja det var ju en rätt härligt vår förra året, men att det var så varmt hade man ju nästan glömt bort! Härligt bild! :D

• M0rris

sett menar jag... jag är värsta stavkråkan här ibland!
    *glad att bilden funkade iallafall*

• M0rris

Tjejor! Det är audition till Idol på Svenska Mässan samtidigt som baby&barn är på lördag, skall vi inte slå två flugor i en smäll?

• M0rris

Besöket på 4H gården har verkligen satt sina spår hos Felix. Idag efter mellanmål så skulle han "bil - hästar!" översatt, åka bilen och titta på hästar. Det skulle vara "kossa" också som säger muuuuu :*)
    Han fick nöja sig med att gå ut och plantera lite påskliljor i några krukor och vattna dem. Det var kul det med. Helt otroligt vad de kommer ihåg saker nu!! När vi tog ut lite spänner häromdagen så fanns det en spindel i en av dem, den var lite läskig tyckte Felix och så fort han ser den spannen nu säger han "pindel" och skall kolla om den är kvar.

Tycker absolut vi får sätta ihop en grupp performance för Bagge och Co med ungar och allt :D

• M0rris

Ell En > Bra att du ger oss lite tips! Två är ju dubbelt så mycket som en. Jag är mest orolig över sömnen. Skönt att Jamie går på förskolan några dagar kanske sen när du är ensam så du får sova lite.

Karin > Hoppas besöket på VC går bra. Lurigt när man känner på sig att något är fel men inte vet vad. Vi kommer gärna över och tittar på hästarna någon dag. Är du ledig på måndag?

Chocolat > Tårta! Du kommer väl förbi här sedan och firar lite med resterna? =) Gött att du är ledig, då kan vi ju mosa oss fram tillsammans i vår snigeltakt i veckorna!

Frida > Hoppas han kryar på sig snabbt nu då, medicinen borde väl döda allt otäckt i kroppen.

Så kul att höra er prata på om kläder, kan vi inte träffas och ha en liten vårmodevisning snart? =) Alla ungarna är så himla staylade :P
    Tycker det börjar bli jobbigt nu när man lämnar på förskolan. Nu hinner F ju inte gå ut under eftermiddagen då det börjar bli riktigt varmt men ibland undrar jag om han kommer svettas ihjäl i sitt fodrade regnställ under morgonen. Han är ju rätt varmblodig av sig.
    Det är verkligen jättekul när de pratar! Det känns som om Felix kan varenda substantiv som finns nu, eller ja, de man använder iallafall. Är något nytt så härmar han direkt och präntar in det. Imorse var det flingor. Han är helt otrolig på att härma ljud och ord man säger, förra veckan sa han "gammelfarmor" och vi bara stirrade :D Känns skönt att han kan förmedla vad han vill även om han blir lite frusterad ibland när man inte riktigt förstår. Han har ju vissa egna ord för saker också som leverpastej, det är tydligen "appamoss" (låter nästan som äpplemos) och mellanmål som är "naminaminami". Man får en liten inblick i hans värld.

• M0rris

Jag fick boken från Fuji idag! Tack för att du visade mig eran Ellie!!! jag är toknöjd, även om den kostade 500kr med frakt och allt. Klart värt varenda krona. Jag kommer bli jobbiga mamman som skall visa ALLA som kommer på besök massa kort på sitt barn :D

• M0rris

Jag skall vara där när de öppnar kl 9.30 och åker väl hem lagom till att Felix skall sova runt 12-12.30. Det känns som en lagom tid att spendera där.

• M0rris

Vi skall enligt beräkning komma dit med en spårvagn runt 9.34, skall vi ses utanför dörrarna? Om det inte är helt knökat. Undrar var Idol folket kommer stå. Det är ju någon fotomässa samtidigt också!  Jag rekommenderar att ta med lite cash, alla tar inte kort där inne.

Grattis till sista jobbdagen förresten Choc, toppenhärligt! Nu kan du njuta av våren.

Karin > Tack för hästpromenaden! Så himla härligt att se grabbarna tillsammans.
    Tom var lite yr när jag kom hem men det verkar lite bättre nu, han har gått ut i skogen för att leka lite med de andra pojkarna... :P

Svar på tråden Sensommar-/höstbarn i Göteborg 2008