• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • gimatah
    Humörmamman skrev 2010-05-14 21:47:25 följande:
    Ska man behöve fundera på vad som kan hända och vad andra ska tycka om ens konst innan man gör något??? Hur skulle samhället se ut då? Var och en  har rätt att tycka och tänka vad man vill - utan att bli attakerad på något vis. Det är det själva tryckfriheten handlar om - den fria tanken, gäller inte den är vi inne på ett mycket farligt spår. Sedan är det så att man inte håller med alla, och det är ju för väl, tänk så tråkigt det hade varit då!
    Det där var ren provokation. Jag tycker att det är hemsk at man utnyttjar ngt så fint som yttrandefrihet genom att provocera fram ilska hos människor. Människor har genom tiderna dött för att kunna föra fram sin åsikter. 
    Yttrandefrihet borde handla om sin rätt att förändra ngt till det positiva inte att förarga människor och riva upp sår.
    Uppenbarligen så visste Vilks om att vissa muslimer skulle ta åt sig och därför gick han till angrepp mot dem och nu gömmer han sig bakom yttrandefrihet.
    För vad är det han vill yttra egentligen kan ngn förklara för jag förstår inte.
  • Fliken99

Lars har väl lika stor rätt att "jävlas" eftersom muslimerna tror sig har samma rätt att "jävlas" på deras sätt

Dyrkar man en kille som heter muhammad som gifter sig med en 9 åring så kan man säga att alla dom "had it coming"

....

• jaghopparhögt
    gimatah skrev 2010-05-14 23:56:59 följande:
    Det där var ren provokation. Jag tycker att det är hemsk at man utnyttjar ngt så fint som yttrandefrihet genom att provocera fram ilska hos människor. Människor har genom tiderna dött för att kunna föra fram sin åsikter.  Yttrandefrihet borde handla om sin rätt att förändra ngt till det positiva inte att förarga människor och riva upp sår. Uppenbarligen så visste Vilks om att vissa muslimer skulle ta åt sig och därför gick han till angrepp mot dem och nu gömmer han sig bakom yttrandefrihet. För vad är det han vill yttra egentligen kan ngn förklara för jag förstår inte.
    Det kanske är väldigt nödvändigt eftersom de blir arga och provocerade av homosexualitet, känns inte direkt bra att folk blir så upprörda över det.
    So what om deras profet skulle ha varit bög? Det är inget fel med bögar.
  • sverker11
    gimatah skrev 2010-05-14 23:56:59 följande:
    Det där var ren provokation. Jag tycker att det är hemsk at man utnyttjar ngt så fint som yttrandefrihet genom att provocera fram ilska hos människor. Människor har genom tiderna dött för att kunna föra fram sin åsikter.
    Jag jag tycker också det är hemsk när en pöbelhop förstör en föreläsning och spär på rasismen.

Yttrandefrihet borde handla om sin rätt att förändra ngt till det positiva inte att förarga människor och riva upp sår.
    Absolut men att försöka förklara det för ett gäng religösa fanatiker som är emot yttrandefrihet och vill censurera allt som inte passar dem är nog lönlöst. Dock är det nu en gång så med yttrandefrihet att även såna själv är emot yttrandefrihet har rätt till den.

Uppenbarligen så visste Vilks om att vissa muslimer skulle ta åt sig och därför gick han till angrepp mot dem och nu gömmer han sig bakom yttrandefrihet. För vad är det han vill yttra egentligen kan ngn förklara för jag förstår inte.
    Nu har jag ingen aning om vad Lars Vilks vill men om han ville starta en debatt om yttrandefrihet och visa hur viktig den är så har han lyckats. Det är lätt för oss som växt upp med yttrandefrihet att ta den för given och inte se vilka faror som hotar den bland annat från religösa fanatiker. Tack vare Vilks så har de flesta nu börjat förstå att yttrandefrihet inte är en naturlag utan något som man måste stå upp för.
  • Gung Ho
    jaghopparhögt skrev 2010-05-15 00:27:28 följande:
    Det kanske är väldigt nödvändigt eftersom de blir arga och provocerade av homosexualitet, känns inte direkt bra att folk blir så upprörda över det.So what om deras profet skulle ha varit bög? Det är inget fel med bögar.
    Sedan finns det ett jävligt effektivt sätt att inte bli uppretad av dylika filmer. Åk inte till seminariet och titta på den....*duh* {#lang_emotions_laughing}
  • Schnauser
    Add3 skrev 2010-05-15 00:29:23 följande:
    Sedan finns det ett jävligt effektivt sätt att inte bli uppretad av dylika filmer. Åk inte till seminariet och titta på den....*duh*
    Ja, vilken var upptakten till det hela? Hur kom det sig att muslimer ska se på en film av Lars Vilks? Vet du?
    Jag har vunnit 10 miljoner! (Testar
  • jaghopparhögt
    Schnauser skrev 2010-05-15 00:35:47 följande:
    Ja, vilken var upptakten till det hela? Hur kom det sig att muslimer ska se på en film av Lars Vilks? Vet du?
    Det var inte hans film, det är en iransk kvinna som jag inte minns namnet på som har gjort den. För att visa att det finns homosexuella muslimer.
  • Schnauser
    jaghopparhögt skrev 2010-05-15 00:39:06 följande:
    Det var inte hans film, det är en iransk kvinna som jag inte minns namnet på som har gjort den. För att visa att det finns homosexuella muslimer.
    Aha! Var det så alltså. 
  • jaghopparhögt
    Schnauser skrev 2010-05-15 00:41:07 följande:
    Aha! Var det så alltså. 
    Temat på Vilks föreläsning var provocerande konst. Vilks presentation innehöll lite olika bilder och klipp där man blandade religion med hbt och sex, t ex bilder med Jesus som transa tror jag, där i ingick filmen av den iranska kvinnan som heter Mohammed på gaybar.
  • Schnauser
    "olika samtida konstnärer och konstverk som testat yttrandefrihetens gränser mot religioner"

Tydigen var det inte porr att visa ett kors med ett manligt könsorgan i mitten. Hmmm! Men varför var det så många muslimer där? Ointresse bland övriga studenter? Muslimerna ville vara på plats för att protestera mot/tysta Vilks? Det verkar ha varit en uppjagad stämning bland muslimerna redan innan. I gruppsammanhang eldar ju folk på varandra...
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?