• puss

lars vilks, vad trodde han?

väljer man att jävlas med andra människor kan jag bara säga, you had it coming!

det är tammefan roligt nästan jämt
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-18 20:45
    nu är det för många brajton i tråden som tror att diskussionen ska handla om ifall det är rätt eller fel att mordhota folk. jag har ingen lust att diskutera det, det var inte det jag ville, så kör på ni andra. bye.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-12 08:13
    ser att tråden är igång igen.... har man rätt att spotta folk i ansiktet, och sen ba "Haha, vi har yttradendefrihet,du-kan-inte-ta-mig, tjohoo!"?
  • Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?
  • Bedhead

Jag håller med. Vilket på intet sätt rättfärdigar dödshot. Men om man gör en grej bara för att man vill ha publicitet så får man leva med riskerna man tar. Det är inte heller synd om västerlänningar som dör på Himalaya. De väljer också riskerna.

• puss

så är det!

• Anna o Leia

Jo..men nu det det ju så att vi faktiskt har tryckfrihet här i sverige.. och sen driver ju i stort sett alla humorprogram med kungahuset och vår egen regering och religion.. men det är tydligen okej? och för att inte tala om alla skämt om jesus? ska man inte kunna skämta om andras kulturer? herregud..folk i andra länder skojar sjukt mycket om svenskarna, att vi går nakna o alla heter inga och att vi är mesar osv.. har vi någonsin hotat med döden om ingen ber om ursäkt för sina skämt? o alla norgehistorier då? har vi någonsin fått nåt hot från norge?...att dödshota en man för att han ritat en teckning....sjukt löjligt tycker jag{#lang_emotions_yell} sandlådenivå på hööög nivå..

• Bedhead
    Anna o Leia skrev 2010-03-14 19:22:31 följande:
    Jo..men nu det det ju så att vi faktiskt har tryckfrihet här i sverige.. och sen driver ju i stort sett alla humorprogram med kungahuset och vår egen regering och religion.. men det är tydligen okej? och för att inte tala om alla skämt om jesus? ska man inte kunna skämta om andras kulturer? herregud..folk i andra länder skojar sjukt mycket om svenskarna, att vi går nakna o alla heter inga och att vi är mesar osv.. har vi någonsin hotat med döden om ingen ber om ursäkt för sina skämt? o alla norgehistorier då? har vi någonsin fått nåt hot från norge?...att dödshota en man för att han ritat en teckning....sjukt löjligt tycker jag sandlådenivå på hööög nivå..
    Vilks gjorde en rondellhund av Muhammed. Efter dansken hade ritat sin teckning. Han visste precis vilka reaktioner han skulle få. Och han fick dem. Inga konstigheter. Därmed inte sagt att hot om våld är rätt eller så.
  • Satisfaction

Han är väl ingen politisk konstnär egentligen? Blev väl det efter de danska bilderna, för att vinna uppmärksamhet. Hade det varit Lars Hillersberg som gjort en rondellhund hade jag tagit till mig det ev. budskapet, men Lars Vilks är bara töntig. Tror han är mest känd för en brädhög han inte fått bygglov för. 

• puss
    Anna o Leia skrev 2010-03-14 19:22:31 följande:
    Jo..men nu det det ju så att vi faktiskt har tryckfrihet här i sverige.. och sen driver ju i stort sett alla humorprogram med kungahuset och vår egen regering och religion.. men det är tydligen okej? och för att inte tala om alla skämt om jesus? ska man inte kunna skämta om andras kulturer? herregud..folk i andra länder skojar sjukt mycket om svenskarna, att vi går nakna o alla heter inga och att vi är mesar osv.. har vi någonsin hotat med döden om ingen ber om ursäkt för sina skämt? o alla norgehistorier då? har vi någonsin fått nåt hot från norge?...att dödshota en man för att han ritat en teckning....sjukt löjligt tycker jag sandlådenivå på hööög nivå..
    så därför kan man koma och påstå att man inte fattar bättre?
  • ViceGuy

Magnus Betnér skrev en väldigt bra och konsekvent debattartikel om detta.

svt.se/2.35188/1.1923385/

I mina ögon växte han efter att ha läst detta.

• Anna o Leia

Nä jag vet att han gjorde som dansken..men ändå.. Kan verkligen inte hjälpa att jag tycker det är superlöjligt av muslimerna.. jag menar.. dom får väl tåla lite skämt för f*n

• SkåneP

Han trodde väl att han levde i ett civiliserat samhälle.

Han har om inte annat visat vikten av att hålla religiösa idioter jävligt kort.
  • Anna o Leia
    SkåneP skrev 2010-03-15 11:38:24 följande:
    Han trodde väl att han levde i ett civiliserat samhälle. Han har om inte annat visat vikten av att hålla religiösa idioter jävligt kort.
Svar på tråden lars vilks, vad trodde han?