• Blå Flygare

Tygblöjetråden 24

Det här är tråden för oss som använder tygblöjor, vill använda tygblöjor eller bara är nyfikna på tygblöjor.
    Alla frågor är välkomna!

Tråden är dock längre än ditt bredband, så det är OK att fråga utan att ha läst hela tråden först.

För att du som är nykomling inte ska känna dig utanför i diskussionerna har vi en förklaring till vad som menas med de olika benämningarna på tygblöjorna och materialen samt hur de används i trådens första inlägg.

Dit kommer du om du klickar på den lilla symbolen
    ...längst till vänster vid sidnumren.

Där finns också vår länklista som tar dig till tips och tricks med blöjanknytning, recensioner och betygssättning av modellerna, butiker där du kan köpa blöjor, mönster till blöjor att sy själv m.m.

Förkortningsförvirring? Här är en lathund för våra vanligaste förkortningar:

AIO=All-in-one * BBh=Baby Beehinds * Bbs=Blueberrys BG=Bum Genious

BH=Baby Heaven * Bhr=Bum Hugger * BM=Bambino Mio * FB=Fuzzi Bunz

GAD=Green Acre Designs * HH=Happy Heinys * HeH=Hemp Hour * IV=Imse Vimse

MA=Magic Alls * MOE=Mother Of Eden * MT=Mommys Touch * PP=Pea Pods

SWB=Swaddlebees * WO=Wonderoos

Förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m49335180.html

• Svar på tråden Tygblöjetråden 24
  • Mammato2

Ja en ny till på det här har läst och kollat några sidor dock är jag lite förvirrad.
    Jag förstår att alla har sina favoriter här och så det jag är inne på ärantingen all in one tygblöja men dem känns dyra att köpa, eller pocketblöja och så får man lägga in inlägg beroende på hur barnet kissar eller om det är dag eller natt. Vi väntar tvillingar så hur mycket behöver man av allt??

Anledningen att jag kom in på tygblöjor var att jag har en kompis som frågade om jag vill ha hennes gamla eftersom de inste ska ha fler barn. Dock vet jag inte vad det är för tygblöjor hur fungerar vik blöjor om det nu skulle vara det??

Ja många frågor hoppas ni experter kan svara på dem.

• Krake

Om du får gamla tygisar från kompisen är det ju perfekt, då kan du testa utan att behöva investera något. 

Vi viker våra blöjor såhär:

www.tygisar.se/tygblojor.php

Mycket enkelt. Men det finns olika varianter, surfa runt på den sidan.

Min käpphäst är att köp inte all-in-ones och pockets till nyfödda, då de är dyra och barnet ju växer så fort första tiden. Små barn ligger still på skötbordet, så de billiga och flexibla vikblöjorna är då perfekta. Sen kan du satsa på all-in--ones i större storlekar, för när de blir större kan det bli bökigare på skötbordet. 

Moster, inte monster.
  • Mammato2
    Krake skrev 2011-06-26 15:00:55 följande:
    Om du får gamla tygisar från kompisen är det ju perfekt, då kan du testa utan att behöva investera något. 

Vi viker våra blöjor såhär:

www.tygisar.se/tygblojor.php?artikel=25

Mycket enkelt. Men det finns olika varianter, surfa runt på den sidan.

Min käpphäst är att köp inte all-in-ones och pockets till nyfödda, då de är dyra och barnet ju växer så fort första tiden. Små barn ligger still på skötbordet, så de billiga och flexibla vikblöjorna är då perfekta. Sen kan du satsa på all-in--ones i större storlekar, för när de blir större kan det bli bökigare på skötbordet. 
    Tack den hemsidan var jättebra den har jag nu lagt i favoriter.
  • llotta

Nicosfru - jag tror att det är pockets eftersom de säljs med inlägg. Vi använder FB small till vår dotter sen hon var en månad och är väldigt nöjda med dem.

Förr eller senare kommer hon ju dock växa ur de blöjor vi har och jag funderar på fortsättningen. Är det någon som har någon erfarenhet av poops? Priset är om inte annat tilltalande...

• Tygtiiger
    Mammato2 skrev 2011-06-26 20:00:01 följande:
    Sitter och kollar hemsidor utan för sverige undrar om ni kan hjälpa mig om jag är på rätt spår eller helt fel ute.

Dessa länkar det är till pocket blöjor va???

www.dhgate.com/coolababy-cloth-diaper-diaper-...

www.dhgate.com/10-diapers-10-inserts-babyland...
    Tänk bara på att om du handlar från amerikanska eller australiensiska hemsidor så måste du lägga tull och moms på priserna! Smartast att handla från sajter inom eu, UK har dessutom ingen moms på blöjor och pundet står lågt så det är ett bra tips.
    Krupke, we've got problems of our own!
  • 00ooOoo00

Skriver för att få tråden i favoriter är nyfiken på tygblöjor nämligen

• Mammato2
    Tygtiiger skrev 2011-06-27 18:37:24 följande:
    Tänk bara på att om du handlar från amerikanska eller australiensiska hemsidor så måste du lägga tull och moms på priserna! Smartast att handla från sajter inom eu, UK har dessutom ingen moms på blöjor och pundet står lågt så det är ett bra tips.
    Vet du nån bra sida från uk som säljer tygblöjor??
  • Tygtiiger
    Mammato2 skrev 2011-06-27 19:57:47 följande:
    Vet du nån bra sida från uk som säljer tygblöjor??
    Jag har bara köpt från babykind.co.uk men de har funkat utmärkt och har ett bra urval! BumGenious säljs inte utanför UK tyvärr, det är något med rättigheter - de har bara rätt att sälja den inom uk. Men de har många andra pockets!
    Krupke, we've got problems of our own!
  • Kallfront

Jag har beställt Bumgenius från UK i två omgångar (senaste i maj) och det var inga problem. Betalade då 11 £ styck vilket är typ halva priset mot i Sverige. Beställde från www.nappyzone.co.uk och det funkade toppen!

Svar på tråden Tygblöjetråden 24