Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Denebola skrev 2010-03-31 15:24:56 följande:
    Och du har mage () att skaffa barn?! Nä nu bussar jag soc på dig!
    lol, den var rolig.

Jag är helt oskyldig när det gäller barnskaffandet, jag förnekar allt precis som Maria och skyller på Gud. Kan bli intressant när vi ska till komunen och skriva på faderskapsintyg bara...
  • t0va

morr´n... jadå jag har fått sova. Min jättebebis tog soffan inatt. Fast vi la ut extramadrassen i vardagsrummet om han skulle sova i sovrummet och snarka och så. Men den däckade på soffan. Så skönt :)

Jag har fotfarande ont från igår och sjukgymnasten, fast jag kom upp ur sängen själv. Alltid något. Idag ska jag fajtas med alla kärringar som ska handla påskmat, vi orkade inte igår så jag får den stora äran att göra det idag. Men humöret kanske är aningen bättre. Körde nästan på en gubbe igår som stod och viftade med sin korg och gick mitt i vägen. Fast jag tacklade bara till korgen lite lätt. Får väl skaffa den där tutan.

• t0va
    Denebola skrev 2010-04-01 11:27:55 följande:
    Jag lyckades roffa åt mig hela täcket (dubbelsängs) i sömnen Fast jag vaknade precis efter för att det var någon som blev missnöjd Grejen var att jag egentligen var för varm för täcket, men i stället för att ta bort den korta änden från mig (alltså den delen jag hade), så drog jag bort hela täcket från båda oss
    Av den orsaken har vi egna täcken och egna kuddar... inte för att det hindrar mig att sno hans täcke men ändå. {#lang_emotions_djavulsk}
  • t0va

Men jösses har någon på CSN slagit i skallen? I 3år har vi ansökt om att få nedsättning av beloppet man ska betala in eftersom vi ju har socbidrag, varje år har vi fått beviljat 3månader i taget och sen måste det in intyg från soc att vi fortfarande har bidrag osv. Är en hel cirkus att organisera för soc behöver påminnas femtielva gånger. Igår fick jag mitt beslut om att jag inte behöver betala in något för hela året om inget händer, och idag kom sambons med samma beslut.

Superskönt att slippa den biten men är det för att vi nu fått en vettig handläggare kanske...

• t0va
    Denebola skrev 2010-04-01 11:33:50 följande:
    Haha, egna kuddar har faktiskt vi med :P Fast det är mycket mysigare med samma täcke. Hos mig har vi varsin 90-säng och varsitt täcke, det är trist att inte sova i samma säng ju, och ännu tristare med varsitt täcke :P Och jag har faktiskt bättrat mig ganska mycket vad gäller att sno hela täcket och rulla in mig i det
    näe, usch för samma täcke. Min spakar mer än vad bebis gör och snurrar runt och vrider med sig lakan och allt. Där kan vi snacka flodhäst. När vi hade vattensäng så vaknade jag sjösjuk. När han vänder sig så hoppar han upp i luften och vrider sig och landar på rätt sida... då kom det en svallvåg i vattensängen och nästan knuffade bort mig. Så vi skaffade vanliga madrasser istället.

Jag hoppas vi kan köpa nya sängar, för våra är bara 80cm breda, hade 90 förut men vårat sovrum är så litet så då kom jag inte in med rullstolen brevdid sängen. Nu gör jag det precis fast kan inte vända. Men sängen känns förliten. Får hoppas att sambon får jobbet och en stor och trevlig lön. Bäst är när han sover på soffan så jag får hela sängen för mig och kan ligga som en sjöstjärna {#lang_emotions_laughing}
  • t0va
    Denebola skrev 2010-04-01 11:34:47 följande:
    Men vad skönt! Bra att saker börjar gå lite framåt för er!
    japp, så slipper jag en sak att jaga tills jag blir gråhårig. Fast soc verkar använda sig av riktiga sniglar i sin postutdelning, är 8 dagar sedan vi fick pengarna, men fortfarande inget beslut. Jag gnällde som f-n på det ett tag så då började de skicka ut vårat brev med vanlig post och inte b-post, men nu är det nog sniglarna igen. Inte får man åka och hämta ut besluet eller få det via mail... Tur att csn sa som de gjorde nu för jag bad soc skriva intyg åt oss och hade inte det kommit nu så kan csn bli lite sura.

Om jag skulle jaga lite frukost och försöka packa diskmaskinen idag... vet inte vad som är mest motiverande diskmaskin eller ut och handla bland alla tanter.
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 12:31:11 följande:
    Jag skulle aldrig sova bra i en säng som är mindre än 120cm , jag använder varenda cm trots att jag inte behöver det Den dagen vi får barn (om vi nu får barn, känns hopplöst) så ska vi ha en jättesäng typ 120cm+90cm+60cm). Hela sovrummet lär vara säng *s* Skriver inte mycket5 just nu, är ganska nedstämd pga det här med barn
    Fattar det... förstår inte varför det ska vara så fördjävligt svårt att få handläggare och sånt att inse verkligheten.

Jag vill ha en 120säng själv... sambon kan ha kvar 80sängen.
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 12:47:31 följande:
    Jag är 35år gammal (nej, det är jag inte men jag blir så det är terapi att säga att jag är det ) och de senaste tjugo åren har jag fått kämpa emot samhället och jag är jäkligt trött på det. Varför kan folk inte bara göra det de ska? Varför kan de inte bara följa de lagar de är satta följa (tjänstemän/kvinnor)? Varför ska jag behöva lära mig alla lagar, förordningar och dylikt för att kunna förklara för dem hur de ska göra sitt jobb? Och framför allt: varför ser folk bara min sjukdom?! Ja, jag är sjuk. Nej, jag kan inte jobba heltid/halvtid. Men jag ÄR INTE min sjukdom, jag HAR en sjukdom
    word... jag är bara 29, eller nej jag är 4år men vi säger 29 för det står på mitt körkort. Något blev fel när de tryckte det.

Kan bara hålla med, man är inte sin sjukdom. Jag bävar inför mötet med komunen inför att skriva på faderskapsintyget. Har hört att det ibland ställs massa korkade frågor för jag vägrar sitta och redogöra för varför jag inte kan gå, om jag kan bli en bra förälder osv. Då går vi därifrån. Men så de där håller på så vågar jag inte tro på att det kan bli ett vettigt besök...

Fattar inte hur de där kan sova gott om natten...
  • t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 13:10:40 följande:
    Faderskapsintyget ska ni skriva under innan kiwi är född väl? I många kommuner skickar de bara hem papper, de anser att det är formalia (förlegad formalia). En del kommuner frågar bara: är han pappa? och så är det hela över. Och sen har vi idiotkommunerna som anser det nödvändigt att snoka. MEn om de börjar snoka så säg bara: vi var ihop då, inte med andra, han är pappan, hit med papperna (skriv under o gå). Mer behöver ni faktiskt inte säga
    Japp, jag mailade komunen och skrev ganska hårt att vi ska ha det gjort innan. Här skulle man boka möte och komma på besök sa de. Fast det får bli om 3 veckor för sambon har så mycket nu med praktiken, eller jobb eller vad det nu är han egentligen gör. Var något projekt de skulle ha 2 månader på sig men nu visade sig vara 2 veckor. Så jag lär inte se mycket av honom de närmaste dagarna, igår jobbae han 12 timmar...

Precis, jag vet när bebis ska komma ut, om man räknar på befrukningsdag så står det den 1 dec, jag vet att den blev till den 2 dec och vi var bägge hemma då. Något mer svarar vi inte på.

Jag blev överlistad av kaninen :( Tycke hon skulle gå ut på balkongen så jag gav henne en bananbit och lockade ut henne. Då tar hon bananen i munnen och skuttar glatt mellan mina fötter in i köket och börjar äta.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-01 13:21:24 följande:
    kan bara säga hur det var för oss: vi kom dit o hon frågade efter våra legitimationer. Frågade sedan om vi bodde tillsammans o om vi gjort det när jag blev gravid också. eftersom vi svarade jakande på det så tog hon fram sina papper o förklarade vad vi skrev på och vart vi skulle skriva under... sista pappret var tvunget att bevittnas o hon bad två kollegor komma in o bevittna...
    Får hoppas att det blir så, men min komun är ju inte kända för att vara smidiga och göra som man ska... men vi kanske får en vettig handläggare, för det finns ett par sådana också har jag märkt nu :)
Svar på tråden För oss pladdriga.