Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

NoMatter: detsamma och kul påsk på er andra också {#lang_emotions_ghost} (i brist på påsksmilys så blev det ett påskspöke)

• t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 13:50:29 följande:
    Man kan skriva på papperna från vecka 28 har jag för mig. Vilket man bör göra ifall, gud förbjude, något händer med mamman. För har hon inte skrivit under så tas barnet omhand (tillfälligt, medan utredning görs) av socialen och får inte vara hos pappan
    Precis, det kan bli massa problem och onödigt strul om det skulle hända mamman något så hon avlider vid förlossningen, eller innan papprena är påskrivna. Det är ju inte något man vill tänka på men om det skulle hänta så är det sista man vill som pappa att inte få ha sitt barn förrens de har fjantat klart i rätten.

Men endel komuner vägrar låta folk göra klart det innan, för oss så är det dels att vi vill ha det klart innan för att inte behöva ens fundera på vad som händer om jag skulle avlida, men även för att slippa hålla på att fixa möte och ta oss iväg när bebis är född. Jag har ingen aning om ifall jag kanske får ett bakslag och blir sängliggandes ett tag efteråt.

När jag var på rehab och "tränade" otroligt lätt  2 dagar i veckan i 3 veckor så utlöste det en försämring och jag kunde inte köra bil, inte ta mig ur sängen nästan och låg mest och bara var. Det sista jag vill då är att tvingas släpa iväg mig, bebis och sambo på bussen till komunen.

Fast vi hoppas att det ska gå kalas och jag återhämtar mig snabbt men man kan aldrig veta.
  • t0va

Jag såg någon trailer om lex alonzo för ett tag sedan. Man blir ju så utsatt när man inte vet vad som gäller, jag läste igår igenom någon rapport om hur sånthär ska gå till och det stod att föräldrarna får räkna med integritetskränkande frågor för att man ska se till barnets bästa. Verkar som om endel komuner tar det som att man får fråga precis vad man vill.

Känns bara så patetiskt att vi måste dit och sitta och förklara när vi bägge är överrens, ok om man inte är överrens eller osäker. Men jag är 100% säker på att sambon är pappan, om jag nu inte ska ha blivit våldtagen av någon och inte minnas det... men den risken antar jag är förvinnande liten att man inte kan tänka så. för det finns ju aldrig något som är 100% säkert.

Nu får ni sluta pladdra så jag får lite fart i baken och ger mig ut och handlar. ;)

• t0va
    Fru U skrev 2010-04-01 14:41:16 följande:
    I väg med dig o handla. Hur ska det annars gå för stackars kiwi Hur går det med flytten? Packandet? O kommunen i övrigt?
    ja, jag ska bara lite först... men nu har jag hittat alla kort som måste med så mankan lösa ut varorna ;)

Ja flytten går väl eller något. Väntar på besked när vi kan börja flytta över saker men hon visste inte än. I helgen ska vi packa ner så mycket som vi hinner av sånt man inte behöver ha framme och köra det som ska kastas till återvinningen. Jag hoppas att vi får klart enhel del så jag inte behöver ta massa själv, får inte det för sjukgymnasten, men det är inte helt lätt att hinna för sambon när han är borta 12 timmar/dag.

Komunen har vi inte hört ett ljud ifrån, tingsrätten ska väl läsa vårat svar på 8 sidor och så... sen ska väl komunen yttra sig om det så vi kan yttra oss tills någon ger upp. Men jag tycker att det jag skrev krossade komunens argument ganska bra. Blir möte med boendestöd den 7:e får se vad de säger då. Hoppas att man kan dra igång något fort så vi slipper hemtjänst, blir galen på dem.

Jag vill få klart flytten NU!!! bara att få över allt skulle vara så skönt även om det är ett kaos sen att försöka få in alla prylar på rätt ställe... men det börjar tära endel på att inte få sova bra. Nu står det kartonger i vardagsrummet så vi får precis plats med madrassen om jag inte kan sova i sovrummet för hanen snarkar. Blir ju extra känsligt när jag har så ont också. Känner mig så dum när han sover på soffan för jag inte fixar att ligga i samma säng som han. Så skönt sen och slippa se alla kartonger, de börjar skymma fönstret enhel del...

Sa jag att jag vill flytta NU!

Gissar att mina hormoner börjar fladdra igen... känner mig helt galen, akta er tanter med kundvagnar för nu ska jag ut och handla... om jag ens hittar parkering och inte ber världen dra åt h-vete redan där...

" target="_blank">

• t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-01 22:47:27 följande:
    hur gick det t0va med handlandet...?? fru u hur är det med dej...??
    grr... jag fick fixat typ hälften sen tröttnade jag på alla idioter och åkte hem och la mig i soffan istället. Fast när sambon blev klar på jobbet vid 19-tiden så åkte vi och fixade resten, då hade alla tanter och farbröder gått hem för det var rätt lungt och skönt.

Fru U: du får en extra påskkram av mig, men du hittar styrkan där inne snart igen även om ja det känns skit. Idiotvärld...

Funderar på att bli politiker, men vem vill ha med mig i sitt parti?
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 11:57:49 följande:
     mjo... problemet är väl bara att jag nu bara ammar på natten... verkar inte som att det är ngn mjölk i brösten på dagen... ska dock försöka få igång det genom att pumpa lite... men annars säger jag bara som det är: det känns inte bra att släppa in ngn jag aldrig träffat o dessutom låta honom träffa mitt barn... sen får hon acceptera det helt enkelt...
    håller med dig, det är helt upp till dig och din familj att bestämma. Han får väl vänta i bilen eller ta en promenad om han nu måste följa med hela vägen. När man har bebis så får folk faktiskt rätta sig lite efter det.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 12:12:03 följande:
    jo... som jag skrev tidigare så hade det varit en annan sak om jag hade träffat honom... men nu har jag ju inte det... o då känns det inte lika bra...
    mmm.. förstår det.

En helt annan sak jag kom att tänka på, när du var på BB skulle du ha med egna blöjor åt grodan eller fick du låna så det räckte? Vi snackade om det i en annan tråd för i papprena vi fick så stod det att man fick "ett antal" eller något sånt men när de tog slut så var det egna som gällde.

Kom på inatt varför det är kvinnorna som bär bebis i magen, för hanarna snarkar så förbannat och om ungarna skulle bäras av dem så skulle de födas helt knäckta.

Inatt var det inte långt ifrån att jag la mig i vardagsrummet, jösses villken motorsåg hanen har när han sover. Måste nog räknas som sanitär olägenhet.
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 12:37:24 följande:
    man får ett gäng där... tror man får 8 st... men vi behövde knappt ta av våra egna... haha... sista dagen på förlossnings-bb så tog bb-blöjorna slut o jag la upp ett par som jag haft med mej... men sen blev vi flyttade till special-bb o då fick jag åtta nya blöjor...   så svar på din fråga är att ta med egna att ha ifall det blir som för min del att man stannar längre än man räknat med...
    bra, då vet jag det. Fast svärmor jobbar ju på apoteket så kniper det löser hon situationen åt oss, men jag gissar på att jag får vara där ett tag. Om jag nu inte blir helt skogstokig...

Men det är som med kaninen när hon fått i sig sallad och har diaree... fick sätta mig i duschen med henne och tvätta hela hon. Fattar inte hur mycket bajs det kan finnas i en sån liten kanin, men massor är ett svar...

Vi har beställt rumsren-paketet så det problemet kommer vi inte ha med bebisen sen, blir samma med ev. fler husdjur också, och ev. andra hanar {#lang_emotions_laughing}
  • t0va
    CuteElliz skrev 2010-04-02 12:52:33 följande:
    hahahaha... btw... ngt jag läste på blocket i en barnvagnsannons var att de hade förlossningsgaranti... undrar vad det innebär...?? haha...
    att de garanterar att den tittar ut förr eller senare tror jag ;)

Jag blev lite glad igår också, köpte en påse ostbågar och jag gillar det :D
    Allt annat godis och chips och sånt smakar apa nu, men ostbågarna är mumsiga. Så nu slipper jag ha gurka och banan i mitt påskägg :D
  • t0va

men den är avundsjuk och vill också ha en egen spjälsäng.

Mina pälsar måste vara de lyckligaste i hela världen, för inte så länge sedan så tappade jag ner en öppnad burk majs på golvet, precis nu så tappade jag burken med oboy-pulver... fast ena pälsen tyckte att det blev lite torrt efter en stund. {#lang_emotions_wink}

tur att de har en matte som inte har koordinationsförmåga och tappar gottis på golvet stup i ett. Fast ibland så blir det äckliga saker också som ketchupen.

Svar på tråden För oss pladdriga.