För oss pladdriga.
Jag har mått jättedåligt sen dess, massa ont och har fått hur många sprutor med medicin som helst, fick komma hem i fredags efter att jag fått 2 påsar blod. Mådde ok ändå och hemma började jag gå med hjälp av vagnen.
I lördags blev jag sämre, vi var på BB för att väga pyret han tappade i vikt för amningen inte fungerade så vi skiter i det och kör flaska rakt av nu. Fick feber och ont i magen, var värre på söndagen så jag var inne på BB igen i eftermiddags. Konstaterades att jag har en blödning i magen ett hematom. Är ett jätteblåmärke, läkaren testade att tappa med spruta men det gick inte. Så imorgon ska vi tillbaka och väga pyret och sen ska jag opereras, blir sövd så skär de upp och tappar.
Går inte att avvakta för det kan ta många veckor och jag har så ont, kan inte lyfta bebis alls måste ha stöd från bordet för att kunna hålla honom osv. Känns så jobbigt att inte kunna gosa. Han ligger mest i vagnen och jag hänger på den för att ta mig runt. När jag ger mat får han ligga i vagnen, känns inte kul alls.
Så det går nog bra imorgon är inte så orolig över operationen direkt även om jag aldrig sövts innan utan gör bra mycket för att slippa smärtan så jag kan börja gosa bebis. Annars mår min kropp oförskämt bra. Snittet är så fint och allt funkar som det ska.
Våran bebis är jättelugn och lätt att ha att göra med, inatt var han visserligen svårsomnad men han känner säkert av våran stress.
första kontakten med honom
img.skitch.com/20100820-k8ynxkctc8qai8k95phb4...
img.skitch.com/20100820-gamis3nmd84etsk4erqhy...
Så håll nu tummarna för oss imorgon, att det går fort och bra så jag slipper smärtan mer och kan börja lära känna vårat mirakel, vi har inte bestämt namn än för jag vill få en chans att ta på honom och lära känna honom. Missade mycket i början när jag var hög på mediciner och nu när jag har så ont och bara byter på honom egentligen efter att hanen lagt upp honom på bordet. :(
Hoppas ni andra har det bättre.