Inlägg från: Denebola |Visa alla inlägg
  • Denebola

För oss pladdriga.

CuteElliz skrev 2010-03-23 22:15:15 följande:
    haha... jo... det är sant... usch... jag mår illa...
    Inte bra att må illa. Är det flodhästens fel?
    Jag har inte klen benstomme, det är bara det att jag är smal.
  • Denebola

Hoppas det går över snart...

Jag ska gå och sova, ska upp 4.30. Blir spännande att se om jag kommer iväg imorn i stället :P

Nattinatt!

• Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-23 22:40:49 följande:
    haha... ja... det blir det ju definitivt...   hoppas på att du får komma iväg imorrn... sov gott... natti natti...
    Jag kom iväg idag Jobbet gick bra, jag har även hunnit träffa min kille en snabbis (nej inte för en snabbis), men sen skulle han iväg och kommer hem efter midnatt...
  • Denebola
    NoMatter skrev 2010-03-24 15:21:42 följande:
    Nästa gång hon sms:ar och frågar om det har blivit något så svarar du: Kattungar.
    Eller att det inte blev något alls, det var visst bara gaser {#lang_emotions_tongue_out}
  • Denebola
    Fru U skrev 2010-03-24 19:45:38 följande:
    o då blir det en snabbis
    Nä, då har vi ju hela natten på oss. {#lang_emotions_dreamer} Jag har i alla fall inget jag måste upp till i morgon För jag har påååååsklooooov! Hurra hurra hurra! {#lang_emotions_cheers}
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-24 20:45:17 följande:
    vad ska jag ta då när huvudet känns som det ska sprängas...?? =/  mestadels därför jag tog panodilen... o för att lindra lite av ryggvärken... men panodil biter inte på mitt ryggont... =(
    Ska du inte ta och vräka den där flodhästen snart då så du slipper ha ont? {#lang_emotions_undecided}
  • Denebola
    CuteElliz skrev 2010-03-24 21:36:51 följande:
    jag har tråkigt... =(
    Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, för jag ska gå och lägga mig nu. Hoppas någon annan kommer in och roar dig
  • Denebola

Vår flodelehästifant har kommit, hurra! Grattis till mamman och mostern! {#lang_emotions_flower}

• Denebola
    t0va skrev 2010-03-26 15:04:55 följande:
    Jaha, då har jag också varit på BB... fast jag fick gå hem med bebisen kvar i magen som tur var. Skulle bara ringa mvc i morses och kolla om det var ok att jag tar med ett urinprov på måndag när jag ändå ska dit. Men det var det inte, istället fick jag börja jaga folk på BB för att få komma dit akut. MVC tyckte inte det var läge att vänta tills på måndag. Så efter att en bm kollade blodtrycket och temp och såg att allt sånt var ok så fick vi sitta och vänta och titta på alla som gick runt och rastade sina bebisar. Efter 1.5timme ungefär så kom jourläkaren. Mitt urinprov var ok, men hon klämde på magen och jag är öm över urinblåsan så hon tror som jag att det är urinvägsinfektion. Så jag fick gå hem med lite piller. Tror bebis väcktes när bm klämde på magen för efteråt så var det något som buffade runt i magen.
    Bra att de sa åt dig att komma in med en gång, och inte bara skjöt på det. Man vet ju aldrig hur det kan utveckla sig liksom. Hoppas det blir bra

"rastade sina bebisar" i koppel då eller?
  • Denebola

Hur tänkte jag när jag stavade sköt skjöt? {#lang_emotions_yell}

t0va skrev 2010-03-26 15:20:41 följande:
    Ja, det var jätteskönt att det togs på allvar, jag tror det magiska ordet var sammandragningar... har har endel sånna nu de senaste dagarna och är jätteöm i nedre delen av magen, gör lixom ont när jag böjer mig fram och det är ju inte helt normalt. Ja klart de hade koppel annars kanske de små rymmer... nej de rastade bebisarna i små plastlådor med hjul på. Fram och tillbaka och ut i korridoren och sen in igen och runt på avdelningen. :D Jag lyckades göra sambon lite chockad, när jag ringde i morses och sa att han måste följa med akut in till BB för koll. För han svarade "jo jag tror jag kan, måste kolla vad jag har att göra idag" fast sen skrev han på msn och frågade när det var och sa att självklart följer han med. Lite elakt att ringa med sådana besked... fast det är väl bäst att han vänjer sig ;)
    Hmm undrar vad bebisarna får ut av att rulla omkringi sina plastlådor Fast det kanske var föräldrarna som var trötta på att sitta inne på sina rum... Fast borde man vara trött på det när man har en liten nyföding att titta på? Kanske bäst att dela ut broschyrer om soc till dem direkt.

Haha, japp, han får minsann ta och vänja sig vid det där =) Fast det är klart att man kanske förväntar sig såna samtal lite senare i graviditeten
Svar på tråden För oss pladdriga.