Hur tänkte jag när jag stavade sköt skjöt? 
t0va skrev 2010-03-26 15:20:41 följande:
Ja, det var jätteskönt att det togs på allvar, jag tror det magiska ordet var sammandragningar... har har endel sånna nu de senaste dagarna och är jätteöm i nedre delen av magen, gör lixom ont när jag böjer mig fram och det är ju inte helt normalt. Ja klart de hade koppel annars kanske de små rymmer... nej de rastade bebisarna i små plastlådor med hjul på. Fram och tillbaka och ut i korridoren och sen in igen och runt på avdelningen. :D Jag lyckades göra sambon lite chockad, när jag ringde i morses och sa att han måste följa med akut in till BB för koll. För han svarade "jo jag tror jag kan, måste kolla vad jag har att göra idag" fast sen skrev han på msn och frågade när det var och sa att självklart följer han med. Lite elakt att ringa med sådana besked... fast det är väl bäst att han vänjer sig ;)
Hmm undrar vad bebisarna får ut av att rulla omkringi sina plastlådor

Fast det kanske var föräldrarna som var trötta på att sitta inne på sina rum... Fast borde man vara trött på det när man har en liten nyföding att titta på? Kanske bäst att dela ut broschyrer om soc till dem direkt.
Haha, japp, han får minsann ta och vänja sig vid det där =) Fast det är klart att man kanske förväntar sig såna samtal lite senare i graviditeten