Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

Ingen bebis inatt?

• t0va
    Fru U skrev 2010-03-20 13:44:35 följande:
    Vad tyst här är
    jo... försöker få energi till att städa, men det är så mycket roligare att titta på skidor och surfa.
  • t0va

Klä om katterna kanske är ett alternativ? ;)

Har kastat in en omgång tvätt och vikt ihop resten. Nu blir det lite vila och skidor sen ska jag städa köket också. Fast bara golvet, disken får hanen ta. Tänkte orka packa någon kartong också, börjar bli lite panik med den biten.

• t0va

och jag somnade en stund, är så trött idag. Men måste försöka släpa oss iväg och handla käk, har bara inga förslag på vad vi ska äta idag.

• t0va
    Fru U skrev 2010-03-20 17:32:32 följande:
    pizzakit + lite skinka o ost o så in i ugnen (eller gör pizzadegen själv, det är billigare) Det är mitt förslag
    jo det är gott, men vi åt pizza 2 gånger i veckan. Funderar på något laxliknande bara in i ugnen det med. Jag hatar att välja mat, är så dåligt på att komma på roliga saker.
  • t0va

bakpotatis är mums... fast utan räksallad då, är överkänslig för sånt. Får fundera lite till, kanske hanen slår till med ett förslag som inte är korvstroganoff ;)

• t0va
    Denebola skrev 2010-03-20 17:55:16 följande:
    Igår (och samma blir det i kväll) åt jag ugnsbakade rotfrukter (potatis, morot, palsternacka), strax innan det var klart så hävde jag på kikärter så de fick bli varma också. Gott och enkelt =) Sen kan man ju ha någon röra till som sås om man vill.
    låter mums.. nu blev jag sugen på ungsstekt falukorv och mos... men sambon hatar det, får se om jag kan övertala honom om att han får stekt falukorv istället.

Alla gör ju kladdkaka idag, jag vill oxå.
  • t0va
    Denebola skrev 2010-03-20 18:03:54 följande:
    Men korv är ju cancerframkallande www.familjeliv.se/Forum-5-72/m51473389.html
    Jag vet, och eftersom vi alltid åt korv på fredagar när jag var liten, typ i 10år så anser jag att det redan är kört för mig :D
    Fru U skrev 2010-03-20 18:08:01 följande:
    Vi bakar inte kladdkaka, har ätit det flera gånger på sistonde. Behöver låta suget komma fram igen. Tova är du känslig mot laktos?
    nope, men ost av någon anledning är jag överkänslig mot. Sambon däremot är lite känslig mot laktos, men inte så vi måste lägga om kosten som tur är.

jaha, nu har jag letat fram recept på kladdkaka och skrivit upp det på inköpslistan.... FL är ONDA!!!!
  • t0va

nopes, jag bakar kaka och gör falukorv i ugn. Sen blir det kanske lite körslag så fort hanen flyttat alla sina prylar från soffbordet, av någon anledning ingen vettig människa kan förstå så tog han in sin jättestora skärm och ställde där inatt...

Har tänkt titta på jurasic park sen, det var så länge sedan.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden För oss pladdriga.