" Fru U skrev 2010-03-21 18:51:50 följande:
Lämna med allt du kan, det brukar vara bäst. Sen om de läser det, det är en annan femma
jo, kom på att de ska ju säkert skicka en kopia på allt till komunen också så de ser vad vi svarat. Kan ju bli kul om det är bilagor på 100 sidor och sen ett par sidor argument från oss som hänvisar till bilagorna. Sitter och kopierar det viktigaste nu för en sammanfattning och sen ska jag beskriva våran vardag utifrån det. Stod så bra på en punkt,
<!-- @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } -->
"Personer med ADHD upplevs inte sällan som motsägelsefulla av sin omgivning. I ett avgränsat strukturerat samtal kring ett intresseväckande tema märks kanske ingenting av vad som under andra förhållanden är det svåra. Ofta är det personer med utstrålning och idérikedom som i stunden imponerar på sin omgivning. Då kan det vara svårt för terapeut eller handläggare att förstå hur vardagen kan innehålla så många frustrationer som den faktiskt gör för många med ADHD. Det kan tyckas vara en paradox att en person som har stora behov av återkommande stöd samtidigt kan vara framgångsrik i yrkeslivet."
För det är ju precis så som LSS-handläggaren som komunen hänvisar till beter sig. Hon fattar inte att vi har svårigheter för att vi kan maila och ställa frågor till henne och prata när vi pratade om boendestöd osv. :D
När jag väl får fart i rumpan då blir det välarbetat, tyvärr så gräver jag ner mig lite väl mycket så annat blir lidande... men städa får jag väl fixa imorgon istället.