Inlägg från: t0va |Visa alla inlägg
  • t0va

För oss pladdriga.

NoMatter skrev 2010-03-20 21:23:06 följande:
    Du måste ha missat något i matkulturen, pizza ska ha TUNN, jävligt tunn botten.
    NEJ! pittsa ska ha mest botten och lite fyllning :D
  • t0va
    NoMatter skrev 2010-03-20 21:47:25 följande:
    *klappar på huvudet* En dag blir du också vuxen och inser hur det ska vara.
    Då är du nog en av de få som inte redan gett upp det hoppet för mig. Skönt att någon tror på mig ändå ;)
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 21:57:06 följande:
    Jag gör förresten pajer på samma sätt. En hel massa kaka och liite bär i mitten Sååå gott med kaka och vaniljsås.  Men då är jag lite knäpp sen också vad gäller mat. Det får inte vara för blöt mat. Flingorna i filen ska inte bli för fuktiga. Riset ska vara nästan helt torrt. En macka som legat i plast där brödet blivit fuktigt går bort..... Vill man ha blött så ska det vara soppa eller sås som jag väljer till... Någon som vill ge diagnos
    ADHD! Jag är exakt likadan, hatar när man blir serverad mat och såsen kleggar ner allt annat :D
  • t0va
    NoMatter skrev 2010-03-20 22:20:47 följande:
    Du kan nog ha rätt där. Min äldste har ADHD och han verkligen AVSKYDDE barnmat på burk där allt var ihopkleggat, han ville ha allt uppdelat (och ja, jag lagade maten till honom från början).  Och helst utan sås. Idag har han ändrat sig en del.
    Jag kommer nog inte köra barnmat på burk utan göra egen, har så svårt att ge sånt när jag själv verkligen avskyr en sån kombination.
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:22:49 följande:
    varför be läkaren kolla upp det när du enkelt kan fråga på FL? ;)
  • t0va

urk säg inte godis... jag är så deppig över påsk. Blir första påsken då jag kommer känna mig så utanför. Har fått avsmak för godis, det enda som funkar är gelebjörnar men då bara några stycken.

Kanske kan få bebissaker i ägget istället.

• t0va

Urk, jo vi lär nog köra på burk för resemat, vem vet vi kanske hittar något som inte ser ut som något pingvinen kräkts ut igen... ;)

• t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:52:13 följande:
    jadu.. om man ska gå på sånt så är det solklart en hona.
    Rent statistiskt så borde det bli hona de 5 senaste barnen födda i släkten har varit hanar och släkten längtar efter en hona att överrösa med söta kläder.

Jag drömde om bebis för någon vecka sedan var min första riktiga dröm om bebis och inte bebisar rent allmänt och då var det en hona så ska man gå på sånna saker är det inget snack om saken. Får se om vi kan få veta på RUL om en vecka :)

Frukt och speciellt vindruvor och kiwi går åt i stora mängder, lite skönt att slippa godissuget och pepsibegäret. Jag kanske kan få en vettig kosthållning på köpet :D
  • t0va
    My Girls skrev 2010-03-20 22:53:39 följande:
    Ha ha nu när du säger det så är det nog lika bra att tugga maten själv och ge bebisen, istället för en del burkar
    ja för det måste ju vara det mest naturliga och jag vill ju komma så nära det naturliga arvet som möjligt :D
  • t0va
    Wicked witch skrev 2010-03-20 22:59:28 följande:
    Hehe, så tänkte jag oxå med min första. Jag lagade mat och var så duktig. Men den lilla grisungen började inte äta fast föda förrän hon fick den geggiga, smaklösa barnmaten på burk! Det är det som är det j***ga med de där barnen. De föds med en egen vilja! Och egen personlighet! Det är inte små tomma behållare som man fyller med vad man själv tycker är passande. Bittert och hårt uppvaknande Ja, jag har följt er sedan den andra tråden. Tänkte bara ge mig till känna lite...
    nejdu, jag har läst på FL att det är jag som bestämmer och minin har ingen egen vilja, den ska äta, sova, bajsa och skrika på ett av mig förutbestämt schema. Annars blir det som för CuteElliz att ungen inte ens kommer ut när den ska. :D

Äter den sån skit så får den göra det, inte mig emot bara jag slipper provsmaka, tycker mest det ser så fruktansvärt äckligt ut så därför känner inte jag att jag kan tvinga i ungen sånt om den nu inte som din vägrar vettig mat. ;)
Svar på tråden För oss pladdriga.