Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

Jessika82 skrev 2010-03-24 10:51:10 följande:
    När jag lägger ut annonser så kör jag nu  med frakt fria annonser.
    men då får du ju betala mer i provision till tradera.
    Frakten ovanpå auktionskostnaden tycker jag man tjänar mer på, för då tar ju inte tradera något av fraktkostnaden vilket de ju gör om man bakar in den i auktionskostnaden.
  • Zvartaliljan
    Pildi skrev 2010-04-15 12:34:00 följande:
    Jag tycker att Småfolk går inte speciellt bra på Tradera.. jag har en body ute i str.86, auktionen går ut om ca 24 timmar och den är på 34 kr...inköpspriset var ca 249kr Men visst den är använt.  Jag gillar såna annonser där säljaren skrivet "använt max 2 gånger" och tittar man på övriga annonser så står det på alla samma beskrivning..he he Man undrar om ungen gick naken ??
    nä men garderoben kanske är som mina barns så då hinner det oftast inte användas mer än 1-2 gånger {#lang_emotions_embarassed}
  • Zvartaliljan
    Pildi skrev 2010-04-15 13:04:45 följande:
    Ok. men alla säljare är inte ärliga.
    nä det har jag också märkt...en del som skriver att t.ex ett småfolksplagg bara är använt en gång "men blev tvättluddigt direkt som småfolk blir"
    Visst det har väl hänt någon gång att ett märkesplagg blivit luddigt direkt men då har jag reklamerat...jag tror inte på det när det står så i annonsen, utan tror absolut att det är mer använt.
  • Zvartaliljan
    ominte skrev 2010-04-15 13:23:22 följande:
    Hmm jag tycker generellt inte om märkeskläder just på grund av att de oftast inte är bättre kvalitet än andra icke märkesplagg.. Det beror helt på plagget och att man ska ha tur liksom att det är av bättre kvalitet men jag tycker inte det finns något plagg som generellt håller kvaliten och ser nytt ut ens efter ett par tvättar.
    jag har bara märkeskläder och 90% ser nytt ut även efter 4-5 tvättar, en del efter 10-20 tvättar (om det hinner bli använt så mycket )
    Är det något som blir luddigt direkt så reklamerar jag som sagt, och det har aldrig varit något problem att göra det.
    Sen beror det också på hur man tvättar och vad man använder för tvättmedel...och absolut inte använder torktumlare.
    Min syster får en hel del märkeskläder till sina barn av mig och efter 1-2 tvättar så ser de förjävliga ut...hon misshandlar kläderna när hon tvättar o torktumlar allt.
  • Zvartaliljan

bästa märket kvalitétsmässigt tycker jag är Kik-Kid. Så jäkla bra kvalié men huj så dyrt...deras klänningar håller sig fina hur länge som helst men 600kr för en klänning är hutlöst! o så går de så dåligt på tradera

• Zvartaliljan
    Tingelingstar skrev 2010-04-15 14:30:47 följande:
    Hur ställer ni er till kläder ni får hem som är namnade men att det inte har framgått i beskrivningen? Andra gången på 2 veckor det har hänt mig...
    Bryr mig inte ett dugg om det bara är namnat på nacklappen eller tvättlappen...påverkar ju inte bruksskicket på kläderna så det gör mig absolut ingenting. Kladdar bara över namnet för att inte förvirra dom på dagis.
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-04-22 21:11:18 följande:
    Jag har en otrevlig faktura på 1003kr
    min förra var på 2230:- o denna är på 1921:- {#lang_emotions_sealed}
    O nästa lär bli dyr den med om jag bara lyckas få ut allt jag har här, jag drunknar i kläder, kan du inte komma o hjälpa mig lite

Men FB-gruppen har iaf sparat lite tid och pengar för några saker.
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-05-12 15:14:39 följande:
    fick precis mail av en köpare att hon var på sjukhus med dottern som föddes förtidigt...har en del negativa i bagaget och många sjukhus förklaringar. Återstår att se om jag får några pengar...kanske runt den 20:e  då brukar väl de flesta få komma hem från sjukhuset
    jag låg på sjukhus från och till i 3 månader innan sonen föddes prematurt...så den förklaringen köper jag.
Svar på tråden Traderatråden nr 16