Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

h80 skrev 2010-10-24 21:38:43 följande:
    vad var det hon skulle köpa av dig? funderar på om det var något som jag funderade lite på............på fb eller hur?
    ett par svarta lurvstövlar

ser nu att hon plockat bort sitt fb-konto...
  • Zvartaliljan
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-25 13:08:59 följande:
    Tycker det verkar konstigt med personen som det har pratats om i tråden. Hon har väl hängt länge i dansktråden och var inte hon inblandad i eventuell salgtrip?

Någon måste ju uppenbarligen ha hänt, nåt allvarligt, för varför skulle hon totalt skita i alltihopa när det är så många som vet vem hon är då hon varit med i dansktråden länge?
    Hon kan ju vara online på fb (är det just nu), köpa saker där, skriva saker i loggen o.s.v
    Då kan hon fan svara på mail från köpare som saknar sina kläder också, och säljare som jag som saknar sina pengar.
    Inget allvarligt verkar ha hänt, hon verkar bara skita i allt o nu hoppas jag hon blir polisanmäld så hon fattar att man inte kan bete sig hur som helst o komma undan med det.
  • Zvartaliljan
    Lilla Ego 07 skrev 2010-10-25 13:22:26 följande:
    Har hon betett sig illa tidigare ?

Tycker det hela verkar så himla konstigt bara.
    nej det har hon inte vad jag vet.

för 14 timmar sen kommenterade hon på en av hennes vänner status iaf...det är senaste aktiviteten på fb. Hon blockade mig efter mina försök att nå henne för betalning men jag har kommit på ett sätt så jag kan se henne ändå...
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-10-25 19:48:55 följande:
    har inte ork o kommentera alla kommentarer..
    men, jag vet en del, JA..
    inte alls allt..
    men det har hänt saker i hennes liv, o hon har inte tillgång till kläderna, internet på samma sätt *man kan ha fb i mob tro jag?*
    hon har delat på sig från sambo, har varit prat om de länge, bor alltså inte i huset mer
    letar lägenhet just nu för fullt, o han har alla saker kvar i deras hus..
    hon har ingen bankdosa eller ens alla sina saker med sig..
    så har viktigare saker o tänka på än t..
    o mår inte så bra just nu,
    så hon skrev faktiskt att hon skiter i va som händer på t just nu, hon koncentrerar sig på o bo o överleva..
    men att hon INTE har för avsikt o lura nån alls.. *hon har skött sig fullt ut innan som man kan se på t med?*
    *ja, fick tillstånd o skriva detta för henne, jag har kvar henne som vän på fb*

o jag tyckte med de va konstigt att hon bara sluta med t o fb köp o sälj.. inte likt henne..
    så jag frågade henne helt enkelt va som hänt ist för o gissa..
    tar ingens parti, men vill gärna höra 2 sidor innan jag dömer..
    ni som undrar, maila henne o fråga!
    *återigen hon som sa att allt va ok att jag skrev här*
    jag inboxade för flera veckor sen på fb o frågade om något hänt eftersom hon inte svarade

NU fick jag ett MYCKET otrevligt inbox från henne, hon är superarg för det jag har skrivit.  Skrev bara att hon varit online fast hon inte svarar och inte verkar bry sig om sina köpare/säljare!! Vilket ju tydligen var sant. 
    Så efter det otroligt otrevliga inboxet så skiter jag fullständigt i om hennes liv är upp och ner....hon ska inte ta ut det över MIG! Hon kunde förklarat sig tidigare istället, eller skrivit lite trevligare nu o förklarat.
  • Zvartaliljan
    Miew skrev 2010-10-25 20:14:59 följande:
    Jag har skickat flera mail, mess, sms och frågat om det har hänt något som gjort att vi inte fått våra saker. Inget svar har jag fått av å säkert 10 meddelanden. Jag har även skrivit till henne att jag är inget monster som ska min sak till varje pris. Jag kan vänta, eller ta pengarna tillbaka. allt jag ville ha var ett svar som jag inte fick. Kommer hon skicka grejerna när hon fått tag i dom? 
    "Men jag tänker kämpa fast än vad du håller på och skriver..
    Och jag har inte lurat en enda jävel...
    Men tro vad fan du vill"

tolkar det som att hon tänker skicka då, för hon påstår ju att hon inte har lurat en enda jävel..

O ja hon får bli sur för att jag skriver vad hon skrev här, efter det inboxet så har jag tappat ALL respekt för henne och SKITER i vad HON tycker om mig! Jag har försökt få tag på henne så många gånger via chatten på fb och även skrivit inbox, utan minsta lilla svar fastän hon varit online, hon har det säkert jättetufft och hade jag fått en vänligare förklaring så hade jag tyckt riktigt synd om henne, men det gör jag inte nu...
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-10-25 20:19:57 följande:
    skäll inte på mig!! 
    jag skrev va hon bad/ ber mig om..
    sen kan man läsa här även om man inte e medlem tro jag? men inte svara, visst e det så?

fast bryr sig gör hon tycker jag det verkar som..
    men hon kommer inte in i huset.. måste ha hjälp o hämta sina saker, o ska få den hjälpen på ons..
    o skrev att hon tänkte ta med alla sina paket då med..

så oavsett om nån e otrevlig eller inte *jag har inte blekaste va som har sagts eller inte mellan er ju*
    jag e iaf medmänsklig.. tro inte nån behvöver mer skit om man redan mår skit o har livet upp o ner för tillfället?
    tycker iaf inte hon ska ta ut sin ilska på MIG! Jag har tillräckligt med skit i mitt liv utan att behöva få oförtjänt från andra också...

Hon är ju medlem här, var online idag.
  • Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-10-25 20:28:57 följande:
    bara en sak jag såg..
    hon får inte ta ut sin ilska på dig, för du har nog med skit i ditt liv
    men du får skriva skit om henne o ta ut din ilska på henne när hon har det skit i sitt liv?

hmm..
    jaja..

nä.. nu får ni inboxa er mellan om ni vill mer, vill inte bli osams med nån av er pga att ni har gnabbat om nåt..
    Vad har jag skrivit för skit om henne?? Det jag skrev var ju att hon inte skött sina affärer, inte betalt och inte skickat. Jag har inte tagit ut min ilska på henne! Har inte varit arg på henne förränns nu när jag fick detta meddelande!
    Snälla säg vart jag skrivit skit om henne, för jag förstår inte. Skrev inte värre saker än någon annan här som hade haft problem i affärer med henne.
    Flera har inboxat mig, om affärer som sträcker sig så långt bak som Augusti. Så självklart trodde jag att hon bara sket i allt och utan någon förklaring så skriver jag såklart att jag tror att hon inte kommer betala/skicka.
    Men jag har aldrig tagit ut min ilska på henne. Blir bara skitledsen själv nu när jag får skit för att jag hjälpt andra som inboxat mig om henne. Först försvarade jag henne men det önskar jag att jag aldrig hade gjort...
  • Zvartaliljan

så nu fick jag en bättre och trevligare förklaring...och en ursäkt för påhoppet så allt överstruket för min del. Nu hoppas jag det löser sig för henne så hon kan skicka era varor. På torsdag säger hon att allt ska vara skickat så hoppas hon lyckas med det. Tuff sits hon hamnat i och ja, vi är väl alla olika när det gäller att hantera kriser. Jag tycker inte det var ett bra sätt att hantera det på att bara skita i allt och inte höra av sig (hon kan dock inte komma in på sin mail så nu vet ni det), men med en trevligare attityd kan även jag förstå och tycka synd om henne...önskar bara hon hade skrivit tidigare så vi alla hade sluppit undra och tro hemska saker om henne.

• Zvartaliljan
    LJ2 skrev 2010-10-25 21:07:09 följande:

men ingen e sur på nån, o vi e inte sura på varandra.. eller nåt.. typ
    lättare o snabbare o skriva där märkte vi =)
    du o jag kan väl aldrig vara sura på varandra heller...har ju t.o.m delat bröstpump ASG
    du räddade mig från att vara köpenhamns Dolly parton
Svar på tråden Traderatråden nr 16