Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

Alltså hur tänker vissa köpare??
    Vill inte hänga ut namnet här, men säg t.ex att aliaset är felix123 och namnet som står i orderbekräftelsen är Felix Johansson.
    Sen märker köparen betalningen med Sara istället, eftersom det är Felix sambo/fru som köpt den.
    Mejlar sen efter några veckor och undrar var tröjan är. Jag skriver att jag inte kunnat hitta någon betalning. Då säger köparen att den kan vara märlt med "Sara" och då kommer det ju upp för mig att jag fått in en betalning som jag inte kunnat förstå vart den kom ifrån.

Jag mejlade nu att jag ska skicka tröjan imorgon, men hoppas att hon inte drar ner mina staplar för att det tagit så lång tid från betalning.

Visst har jag väl rätt i att hon inte kan dra ner mina staplar för detta? Då blir jag grymt arg och ledsen...jag har liksom 200 avslut/månad på ett ungefär och kunde inte hitta något alias som innehöll "Sara"! Jag skriver tydligt i mina vinnarmail att man ska märka med alias...hur svårt kan det va??

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-06-19 09:40:20 följande:
    Dags att lista en prolist på 50 objekt då
    Höga utrop i denna torka som råder dock
    Jag har egentligen inte tid men med ett så bra erbjudande från Tradera så får man ju passa på, med höga utrop förstås...
  • Zvartaliljan

Jag tycker T verkar gå rätt ok nu trots semestertider. Har redan fått några köp-nu och några bud Hoppas på mer.
    Har en hel flyttlåda med sommarkläder, mycket i liten storlek, kan man vänta med det tills löning i Augusti eller är det alldeles för sent att lägga ut sommarkläder då??

• Zvartaliljan
    snappi81 skrev 2010-08-24 19:23:46 följande:
    din är ju liten jämfört med min, senaste mätning va 49...
    min dotter har 48-49cm runt huvudet (4år) och hon har Molos rånarluvor i strl.S (1-2år). Hon kan ha M med, men då glappar det lite.
    Lillebror har 43cm runt huvudet och S sitter ok på honom också, men glappar lite.

Lurv-rånarluvorna däremot är mindre, där har Maia strl. 2-3 år och de sitter bra, 3-5 funkar också men lite lösare.
  • Zvartaliljan
    Sunniva skrev 2010-09-02 12:26:27 följande:
    Jag har nu mailat köparen och skrev såhär :

" Hej!

Påminnelse nr 2.

Du har fortfarande inte hört av dig ang nedan auktion.
    Auktionen avslutates den 25:e augusti och i auktions beskrivningen stog att jag emotser betalning inom 3 dagar.

Är inte betalningen inne alternativt du hört av dig tills imorgon kväll 3/9 lägger jag ut auktionen på nytt samt lämnar neg omdömme, känns tråkigt då jag aldrig har behövt lämna negativt omdömme på någon förut.

Hör av dig så vi kan lösa det här, har du inte råd eller ångrat dig så säg ifrån så jag kan lägga ut annonsen på nytt.
    Jag lämnar ej neg omdömme om du somsagt kontaktar mig innan imorgon kväll med förklaring"

Låter detta väldigt otrevlig, eller är jag för mesig?
    jag skulle aldrig hota med negativt efter så kort tid....lämnar aldrig neg. förränns det gått två veckor minst
    Annars var det bra formulerat, men det har ju bara gått ca.6 bankdagar.

Jag personligen tycker 3 dagar är för kort tid...sätter alltid 5 dagar på mina, påminner efter en vecka och skickar sista påminnelsen efter två veckor. Men det är jag det...alla gör ju som dom vill.
  • Zvartaliljan
    Sunniva skrev 2010-09-02 13:03:33 följande:
    Jahapp, får väl hålla upp händerna då och ge mina köpare längre tid på sig i framtiden, marijoteten bestämmer ;)

Men vill påpeka att jag aldrig har satt neg omdömme på någon då alla har betala relativt snabbt, själv betalar jag samma dag som jag får vinnarmail. Är det ok att vänta med att skicka i 2-3 veckor också?
    jag skickar samma dag som jag ser en betalning, eller dagen efter.

Om jag får vara lite grinig tycker jag dock inte att det är säljarens ansvar att jaga köparen, de är trotts allt de som budat.

Hur som haver ska jag ta ha era kommentarer i åtanke när jag lägger ut framtida auktioner.
    jag brukar vänta lika länge med att skicka som de tagit på sig att betala om de har dragit ut med betalningen och inte betalt inom de utsatta 5 dagarna.
  • Zvartaliljan
    Enensammamma skrev 2010-09-07 15:48:59 följande:
    Den kan ju omöjligt vara oanvänd iaf
    jo faktiskt, har sett det trycket nytt o det såg ut så där. Lite dassigt i färgerna och såg liksom blekt ut från början...just därför jag inte köpte det.
  • Zvartaliljan
    maadicken skrev 2010-09-10 13:29:45 följande:
    nån mer som har problem med postens leveranser? har fått mail av 3 köpare denna omgång som undrar vart paketet tagit vägen 2 av dem har nu kommit fram, men inte det tredje. jag postade den 30/8 och 1/9 så posten har ju haft ett tag på sig...  bra packat, rätt adress och rät frankerat. själv väntar jag även ett paket med böcker från en webbshop. enligt sms så är det postat den 2/9 men har inte kommit fram än.

jag har aldrig haft nåt problem tidigare, men vad sysslar posten med nu??
    jag skickade en STOR kasse förra veckan med paket, de flesta fick sina paket IGÅR! Fattar inte vad de sysslar med just nu!!
  • Zvartaliljan
    Sarah84 skrev 2010-09-18 11:32:19 följande:
    Har sålt en åkpåse på tradera & skicka mail & fråga om köparen va nöjd & att hon gärna fick ge ett omdöme.
    Hon va jätte nöjd med den & sådär, men har inget omdöme fått =/
    Har inte så jätte mkt omdöme, så jag vill gärna få omdöme. Men ska man strunta i de eller kan man me & skicka ett mail & fråga?
    Jag har inte gett henne något (än)
    varför har du inte gett henne något då? Hon har ju betalt och därmed gjort sitt...

Jag är rätt dålig på att lämna omdömen, mest för att jag har så supermånga att lämna. Så jag brukar avsätta en tid ibland för att lämna massor på en gång, och ibland tar det ett bra tag efter auktionsavslut innan jag hinner det. Men jag kräver aldrig av köpare att lämna omdöme före mig...säljaren ska lämna omdöme när köparen gjort sitt, alltså betalt, och köparen ska lämna när h*n fått varan...ingen ska vänta in den andra tycker jag.
Svar på tråden Traderatråden nr 16