Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

LJ2 skrev 2010-10-25 21:22:53 följande:
    nä, o blir lätt fel ton när man inte kan skriva hela tiden, chat va mycket massa bättre
    ja, alltså,., inte för att jag e sån som tittar, men SHIT vilka tuttar du hade ett tag!!! *asg*
    ingen undgick nog dom haha.. skulle gjort lite mer urringat så hade du fått massa rabatt i kassan :-P
    haha jag FICK massa rabatt i kassan han klarade nog inte av att se mig för sista högen bara slängde han ner i kassen o sa att jag fick gratis
  • Zvartaliljan

Någon som kommer ihåg när kanpanjen med ingen osåltavgift var i September? Eller om det var gratisauktioner? Kommer ihåg att det var någon kampanj jag anmälde mig till men kommer inte ihåg vad det var och när.
    Trisskampanjen kommer jag däremot ihåg, fick en trisslott igår men vann inget.

• Zvartaliljan
    StaffenAssar skrev 2010-10-27 18:36:51 följande:
    Jag har faktiskt haft ett kort på min son en gång. Det var en mössa som jag inte fick fram färgerna på ordentligt på den vanliga bilden och som jag hade ett bra foto på när sonen hade den. Förstår ärligt talat inte det stora problemet? Mer än att i den annonsen som var länkad till känns bilderna på barnet totalt överflödiga, mest som att h*n vill visa upp barnet...  Det är ju samma som att ha kort på andra ställen på nätet, om man lägger in ett foto i en tråd här på fl så kan ju vem som helst se det tex? Jag tycker dock att foton på endast kläderna oftast är ger en tydligare bild av plagg och skick, så jag föredrar det, men jag känner inte det här "jag skulle aaaaldrig" faktiskt.
    Men alla är vi ju olika  
    håller med...ingen skillnad på att lägga ut bild där mot här. Och skulle man kunna tänka sig låta sitt barn bli fotograferat för t.e.x lindex, eller låt säga vi föräldrar. Då borde man inte ha problem med att lägga ut en bild på nätet, vare sig här eller på tradera. Så länge man inte lägger ut naket så har jag inga problem med det och förstår inte dom som blir bestörta av det. Vad kan hända liksom? Någon kan sno bilden - visst. Men big fat chance att en peddo letar runt här eller på tradera o vill ha bilden på mitt fullt påklädda barn när det bara är o googla o hitta hur många nakna som helst...
  • Zvartaliljan
    Underbara ungar skrev 2010-11-02 13:01:10 följande:
    Har en fråga om uttal

Katvig. Hur säger ni??

Kattvig eller kaatvig?? Eller på nått annat sett? Vad är korrekt?
    Jag som är skåning säger Kaatvig, en tjejkompis här Kattvig... Hon bara skrattar åt mig...
    Kattvig, hon hette väl katrine (uttalas kattrine)
  • Zvartaliljan
    Underbara ungar skrev 2010-11-02 14:10:03 följande:

Jaha... Det är mig det är fel på alltså

Lackrits eller Lakrits då??

Far min är sörmlänning så jag säger lakrits

fast det har ju med dialekt o göra. Katvig är ju ett namn så där finns det ju ett mer "rätt" uttal. Men med lakrits finns det inget som är direkt rätt.
  • Zvartaliljan

Tycker T går uselt just nu Visst, lite får jag sålt men mycket förblir osålt med rimliga utropspris, eller om jag vågar mig på låga så får jag alldeles för lite för det så aldrig 1-kr utrop mer
    Vinteroverall är ingen mening med nu va? Har en helt ny hummel, men är tveksam om den går bra...min nya M.a.t får jag ju inte såld. Verkar som alla redan köpt vinterkläder???

• Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-11-17 11:08:17 följande:
    Tack, tycker jag var snäll nog som tar tillbaka den
    Ja du behöver inte ens göra det, en säljare har ingen skyldighet att avgöra om storleken stämmer eller inte. Inte ditt fel att NS storlekar är stora, det är ju för att det ska vara en BAGGY mössa, men om inte köparen vet det så är det ju inte ditt fel. Du har ju inte skrivit 48/50 någonstans heller. Nej hade jag varit du hade jag bett henne vända sig till Nova Star med sina klagomål...absolut inte ditt fel.
  • Zvartaliljan

Undrar om det är så att vissa köpare tror att samfrakt = rabatt????

Sålde två små åkpåsar...frakten för EN är 48kr (står i auktionen), får sen ett mail från köparen som köpt två att hon satt in pengarna och hoppas jag samfraktar, då har hon satt in 40kr i frakt!?!? Visserligen skriver hon att hon kan sätta in mer om hon satt in för lite. Men hallå, det är ju UPPENBART för lite när man köpt två och frakten för bara en är 48??? Så är det så att hon kanske trodde man fick rabatt om man köpte flera?? Har ni varit med om detta?? Behöver man kanske specificera i auktionen att man inte ger rabatt vid köp av flera?

• Zvartaliljan
    KaeJ skrev 2010-11-30 10:33:52 följande:
    I bland är det ju så att när man skickar nåt kanske man bara utnyttjar en del av vikten man får skicka för det priser man man angett och då brukar endel köra samfrakt.
    Men det gör man som man vill tycker jag. Men samfrakt brukar uppskattas av köparen. 
    ja men det kan ju inte bli MINDRE kostnad att skicka två än det blir att skicka en, eller hur??
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-11-30 10:32:25 följande:
    Tydligen finns det många som tror att samfrakt=rabatt..Jag tycker själv faktiskt att det är lite roande- varför i hela friden då liksom?
    tror jag får ändra o lägga till lite i mitt automatiska vinnarmail...
  • Zvartaliljan
    LitenBlomma skrev 2010-12-02 08:09:07 följande:
    Jag polisanmälde en kvinna hösten -07. Denna hösten kom det till tingsrätten och hon blev dömd att betala tillbaka pengarna till mig (och de andra hon lurat) Men det lär nog dröja...
    ja om det är via kronofogden hon blir skyldig pengarna så lär det dröja. Har gått över ett år sen kronofogden beslutade att en köpare skulle betala mig (hon sa aldrig emot min stämning så det gick aldrig till tingsrätten), men ännu inga pengar.
  • Zvartaliljan
    Finsmamma skrev 2011-01-03 21:39:08 följande:
    nio tio? oj, det går snart min dotter in i...  men hon är låååång!
    86 - 12-18mån
    92 - 2år
    98 - 3år
    104 - 4år
    110 - 5år
    116 - 6år
    122 - 7år
    128 - 8år
    134 - 9år
    140- 10år
    146 - 11år

Storlekarna ska motsvara barnets längd, vilket motsvarar bvcs "normalkurva" vid den åldern.
    Sen beror det ju alltid på hur plagget är i storleken också.
    RÖSTA på mitt fina pepparkaksslott SNÄLLA!! www.husmanhagbergtavling.se/index.php&obj=60
Svar på tråden Traderatråden nr 16