Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

F*N skulle lämna omdöme på en köpare som inte betalt o samtidigt fyllde jag ju i omdömen på andra köpare. Nu råkade jag ge negativt till FEL köpare och den som skulle fått negativt fick positivt!!

*SUCK* man ska inte sitta o stressa med omdömen med en lekande bebis i famnen...

• Zvartaliljan
    charmmiss skrev 2010-05-24 12:22:52 följande:
    skulle precis lägga negativt omdömme på en köpare o så ser jag att hennes senaste omdömme var neg från dig www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    Ja du, den köparen FÖRTJÄNADE det omdömet!! Vadå svårt o få kontakt med mig?? Jag mailade henne TRE gånger och skickade sms men fick aldrig något svar!!
    + att jag har AUTOMATISKT VINNARMAIL, så vad var det jag skulle höra av mig om enligt hennes kommentar kan man ju undra??
  • Zvartaliljan
    charmmiss skrev 2010-05-24 12:28:25 följande:
    haha, jag vet, har oxå automatiskt vinnarmail, har mailat 2 påminnelse. sms.a orkar jag inte hålla på med, folk får själva hålla koll på vad de budar.
    hon har handlat i min butik också innan utan att betala...så nä, henne som köpare ger jag inte mycket för...hon verkar impulsköpa mycket o sen ångra sig o skita i o betala.
  • Zvartaliljan
    Thats me skrev 2010-05-24 14:10:38 följande:
    LILJANOLOPPAN: Åhh att tiden kan gå så sakta när man väntar på auktionsslut -s- det värsta e att jag inte e hemma när auktionen slutar -s- Och jag VILL HA DEN -s-
    hihi
  • Zvartaliljan
    Nifelheim skrev 2010-05-24 15:59:45 följande:
    Det säger jag inget om. Hade bara för mig att när vi läste företagsjuridik i skolan så sa de något om att man inte får gå och berätta vilka som missköter sig när de handlat av dig som företagare. Hur de beter sig mot en privatperson som säljer däremot tror jag är helt okej att prata om.
    Tror du misstolkade mitt inlägg lite, jag har inte skickat några varor till henne som hon inte har betalt. Hon la ordrar med förskottsbetalning som hon sen struntade i, alltså ungefär samma som hon gör på Tradera. Budar hem o sen inte betalar.

Och ja, jag får skriva det på ett internetforum. Här diskutterade vi en oseriös köpare på Tradera så det hör ju till traderatråden. Jag har ju inte direkt skrikit ut hennes namn o adress eller så, eller hur? är ju bara ett alias på tradera.
  • Zvartaliljan
    snoran skrev 2010-06-11 08:10:29 följande:
    Sorry, men jag skulle aldrig handla från någon med bara 90% positiva omdömen.

Hur tänker ni andra traderare? Chansar ni ibland och köper från säljare med riktigt ruttna omdömen, eller kör ni alltid safe?
    men kolla hennes negativa...det är TVÅ STYCKEN! Alltså inget att bli oroad över. Det ena syns ju att det är ett uppenbart hämndomdöme och det andra har hon ju skrivit att hon skulle kmunnat betala tillbaks för fläckarna.
    Tycker det är två fula negativa omdömen och då hade jag helt klart handlat...men nu var det tyvärr inget som passade här.

Men bara för att någon har under 95% positiva så betyder inte det att det är en rutten säljare, h*n kan bara ha haft otur med sina köpare/säljare.
  • Zvartaliljan
    snoran skrev 2010-06-11 08:54:54 följande:
    Ja, där ser man. Tur att inte alla är så försiktiga som jag Glad. Jag handlar bara från säljare med 100% positiva omdömen, sen ska de helst ha 4,9 eller 5,0 också Flört.
    då kan du ju inte ens handla av mig då...jag halkar ibland ner på 99% och har "bara" 4,7...
    Men har 1634 unika positiva omdömen så jag nöjer mig med dom köparna jag har

Tycker du är väldigt hård...för det finns många köpare/säljare som ger hämndomdömen och då sjunker ju både % och staplarna...och egentligen har man gjort precis ALLT rätt!
  • Zvartaliljan
    Jontesfru skrev 2010-06-11 09:14:54 följande:
    oj då hade du inte kunnat handla av mig heller... har nu bara 4.8 av 5 då någon tyckte att Schenker tog för lång tid att frakta det hem till dem...
    hade en som vann en auktion sent onsdag kväll...såg pengarna på torsdagen, skickade på fredagen och ÄNDÅ mejlade hon missnöjt på fredagen och undrade var hennes köp var? O så sänkte hon mina staplar på typ allt (tror iaf det var hon för de andra som lämnade typ samtidigt skrev väldigt fina omdömen)

Så hur man än gör så går det bara inte o göra vissa köpare nöjda!!
  • Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-06-11 09:20:08 följande:
    Vad jag känner mig duktig! Sitter här och fyller en ny prolist,det är inte alltid dåligt med regn
    har du fått lite pengar från mig nu Drömmer
    fanns tydligen från vår10 också, tar gärna lite turkos/vitt, grön/grönt o gul/rosa
Svar på tråden Traderatråden nr 16