Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Traderatråden nr 16

ehm...behöver lite hjälp

bad om samfrakt o fick detta svaret från säljaren

"vad trod du smfrakten blr? sätt in pengaran för det + vunna auktioner så skickar jag varan så fort pengarna nått mig"

????????????????
    Jag har ju ingen aning om vad kläderna väger! Någon som kan gissa på vad dessa går på ihop

www.tradera.com/-NYSKICK-SET-ME-MEANDI-IGELKOTT-PLYSCH-TUNIKA-BYXOR-110-116-auktion_302970_118873273

www.tradera.com/-NYSKICK-MOLO-UNDERBARASTE-KANIN-KJOL-stl-110-auktion_302970_118877000

hon har ju tagit superlång tid på sig att svara om samfrakten...så då trodde jag iaf att hon hade kollat upp det...

• Zvartaliljan
    Smultronhjärta skrev 2010-09-28 17:30:46 följande:
    Jag skulle tro att det blir 60kr
    o jag gissar på 48...men är ju omöjligt att veta! vet att kjolen inte väger så mycket men de andra vet jag inte...men tror du verkligen det går över 500gram?
  • Zvartaliljan

www.tradera.com/Molo-body-med-dinosarier-stl-74-NY--auktion_302763_119471165

alltså blir inte ni lite irriterade på säljare som skriver "helt ny" när det är tvättat? Jag använder oftast plaggen en gång, sen tvättar jag första gången, ska jag då också kalla det nytt? Skulle inte tro det va...

ang. fb så finns det ett par köp/sälj grupper där. En för märkeskläder (mest danskt) till barn, och en för icke-märkes. Den för märkes används rätt flitigt.

• Zvartaliljan
    Hallonmaja skrev 2010-09-30 21:24:03 följande:
    Jag tvättar alltid plaggen innan jag använder dem, så ibland tvättar jag det och lägger in det i garderoben och sen blir det inte använt och jag kommer på att jag vill sälja det. Då brukar jag också skriva "ny". Brukar inte synas att jag tvättat det. Skulle det bli blekt eller nopprigt skriver jag ju inte så.
    men då är det fortfarande inte nytt, däremot i nyskick...
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-09-30 21:48:28 följande:
    plastpåse, tejpa oredentligt och sedan skicka med schenker
    håller inte riktigt med om tejpa ordentligt...får ibland hem paket där det är tejp ÖVERALLT och då får man ju inte upp det utan sax eller kniv o det har hänt ett par gånger att jag då tagit sönder kläderna (då är det packat så hårt så det inte finns luft någonstans innanför plastpåsen)
    Nä...rekommenderar mailingbags eller skicka i plastpåse men tejpa bara över öppningen ordentligt, inte hela paketet!
  • Zvartaliljan
    mini2007 skrev 2010-09-30 22:09:51 följande:
    Ja det undrar jag med!! Tom hon emmis som jag köpte mailingbags av har struntat att kommenteraRynkar på näsan Trodde att de som säljer mycket såg till att ge omdöme, men neej då. Har ju bara 7 omdömen *buhu* Det känns som att jag inte borde bry mig, men eftersom jag verkligen anstränger mig för att betala snabbt så vill man ju ha lite kred. för det...Kyss
    just de som säljer mycket har ju minst tid att lämna omdömen...så är det för mig iaf. Brukar avsätta någon timme ibland till att sitta med det, men hinner verkligen inte fixa med omdömen varje dag som många verkar önska. Prioriterar min tid på tradera till att köpa o sälja o packa varor istället...blir det tid över så sätter jag givetvis omdöme, men stressar inte för att jag ska hinna med det.
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-10-01 06:41:23 följande:
    jag använer också mailingbags till det mesta, men tycker det går lika bra med påse bara att det blir mer jobb.

du får vara mer försiktig när du öppnar Flört Glad
    Jag är så försiktig som det bara går, men såna paket är omöjliga att öppna och då går lätt kläderna sönder om man måste använda sax eller kniv. Inte direkt som jag är oförsiktig...köper ju bara märkeskläder. Tog hål på en molo-overall på detta viset. Verkligen skittråkigt klippte så jätteförsiktigt jag kunde i ena hörnet på "paketet" (tejpbollen) för att få ett pyttehål i tejpen så jag skulle kunna öppna upp, men så gick saxen emot overallen o det blev en rispa igenom yttertyget
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-10-01 06:43:53 följande:
    skickar jag i kraftigare påse tex en från pop då behöver man ju inte tejpa så mycket men skickar du i vanlig påse från mataffären så är ju de ganska tunna då hade jag nog föredragit en del tejp så inte påsen går sönder på vägen
    ta då hellre dubbla ica-påsar än en massa tejp...
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-10-01 10:23:27 följande:
    usch vad trist, riktigt så behöver man kanske inte tejpa Flört
    nej det räcker med att vika öppningen på påsen o sen tejpa över den ordentligt. Jag har skickat stora grejer som inte får plats i mina mailingbags i dubbla ica-påsar o det har gått hur bra som helst med bara lite tejp.
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2010-10-01 10:24:38 följande:
    skickar aldrig i soppåsar som jag egentligen kallar dem, men har fått hem flera sådana utan tejp där påsen är sönder
    ja de är usla...har också fått hem några såna. Har inte rekommenderat dom heller...
    Hundbajspåsar däremot, funkar ypperligt att packa i.
Svar på tråden Traderatråden nr 16