• star67

Traderatråden nr 16

jag måste ha en sak men undrar hur mycket ska jag vänta innan jag läge max bud så att den andra inte höjer??

• star67
    qvinna01 skrev 2011-12-07 21:24:15 följande:
    lägg sista budet när det endast återstår några sekunder på auktionen då hinner inte den andra bjuda över dig, använd tidtagarur som du startar när en minut återstår av auktionen. Du får sitta och uppdatera auktionssidan med några sekunders intervall när det återstår ca 2 minuter och när det slår över till 1 minut startar du tidtagaruret.

Så gör jag när jag bjuder, nackdelen är att du inte hinner lägga ett högre bud om du bjudit för lågt så vill du vara säker på att kunna höja en gång så får du lägga ett bud när det återstår 10-15 sekunder men då är chansen stor att någon bjuder över dig.
    ja jag brukar göra så men jag var inte säkert hur mycket ska man vänta i den sista sekunden, men jag väntade 40 sekunder och sen lagt högst bud och vunnit.Flört.
    men en gång jag gjorde så och lagt bud några sekunder i sista min och den andra hunnit lägga mycket högre och hon vunnit. och en gång jag hunnit inte buda alls, jag väntade för mycket.
  • star67

JAG HAR BETALAT FRAKT 38 KR FÖR EN KLÄNNING OCH SÄLJARE HAR LAGT 3 FRIMÄRKE MEN DEN BÖR HA LAGT 6 ST, HOPPAS ATT FÅR INTE NÅGRA AVGIFTER FRÅN POSTEN! HON HAR SKRIVIT SIN ADRESS MEN INTE SÅ TYDLIGT. JAG HADE INTE BLIVIT SUR FÖR ATT HA BETALAT FÖR MYCKET OCH HON HAR SKICKAT FÖR MINDRE EFTERSOM JAG HAR ACCEPTERAT PRISET.

• star67
    Lilaa skrev 2011-12-09 23:20:43 följande:
    är det 3st 6kr frimärken eller 3 frimärken med 12kr valör?
    3st frimärke med 6 krFörvånad
  • star67

en köpare hade fel adress och jag har skickat paket till den adress, hon hade skickat ett medelande till mig att adressen var fel men jag såg inte det, kommer paketet till mig igen jag har skrivit avsändare.??
    hurlänge brukar ta innan jag får den då?? det har gått ca 2 veckor.

• star67
    aglili skrev 2011-12-14 22:16:01 följande:
    Exakt samma har hänt mig. JAg fick tillbaka paketet efter ca 10 dagar.
    hoppas att jag får den tillbaka ska ringa dem nu.
  • star67

jag har vunnit ett par skor av någon men det verkar hon inte vill sälja dem längre!! vinnande bud är 160 kr allts inte så billigt men jag frågade henne innan jag budar om hon vi kan träffa någonstan att hämta dem och hon svåra, ojj ja det kan jag1 men sen efter jag vunnit dem hon vill ha 40 kr för att hon ska köra bil hit, det är ett bit lång från oss men dem kommer säkert och handla special nu till jul.
    men sen hon gav mig en tid för att hon hämtar dem hem till mig men har inte gjort än det är mer än 2 veckor. sen hon svårade inte alls mina mail. tills jag smsat till hennes kille som -är hans konto på tradera och han sa till henne att kontakta mig annars jag lämnar negative. sen igår hon mailade mig och sa hur jag vill så gör hon det klar nu. jag gav henne alrtinative, men ingen svår. jag vill gärna ha skorna.

• star67
    fabler skrev 2011-12-17 13:31:36 följande:
    men varför kan du inte åka till henne och hämta dem då lär du ju inte behöva betala 40kr för de.
    det är en bit långt från oss men jag kanske kan göra det men -är r-ädd att åka utan att hitta dem, hon svårar inte på mail nu igen!!Skrikandes
  • star67
    liv10 skrev 2011-12-17 23:06:14 följande:
    jag skulle nog ändå betalat henne 40kr om hon levererar dem till dig och det är en bit att köra. Oavsett om hon ev har ärende till din stad eller inte så kan man inte riktigt räkna med att få dem hemlevererade utan extra kostnad. 
    Det är ju inte alla som vill ha folk som hämtar saker hos dem, så om hon inte vill att du kommer förbi henne får man nog respektera det. 40kr blir väl ändå billigare än Posten´för ett par skor?

hellre betala 40kr och få sina skor än att vägra betala för leveransen och bli utan skor..... eller?

ja jag betalar gärna men hon kom aldrig hon bara säger att hon kommer men det har hon inte gjort i 2 veckor, jag vill bara ha skorna även om hon ge mig ett tid att åka och hämta dem själv men det gör hon inte, jag övningsköra nu så det skulle inte kosta mig så mycket att åka ändå. eller att skicka dem till mig med schenker också går bra, men hon svårar inte nu!! hon har inte svårat ett bra tag tills jag har hotat hennes kille på att lämna negative, sen fick jag ett svår att hon gör det klart så fort som möjligt men det har hon inte svårat sen efteråt.
  • star67

någon har ett tips på hur ska jag göra för att få skorna jag vunnit för ca en månad sen?? säljare svårar inte på tel och inte på mail hellre, hon har kontaktat mig en gång efter att hon har fått tradera påmenelse mail och hon sa att hon skickar skorna är bäst, men jag vågar inte det är jätte svårt att man få kontakta henne! det är hennes kille konto och han har svårat en gång på tel och sedan han har inte svårat. jag hade kontakt med henne innan jag vinner skorna, ifall om hon kan skicka med schenker och det var oky. eller om jag kan hämta dem, det står även på auktion att man kan hämtas. nu jag tror inte att jag hinner få dem till nyår med schenker, med posten står 80 kr frakt. men nu jag vill hämta dem men hon svårar inte!!
    dem bor 45 min långt från oss.problemet är att jag har inte några skor till nyårSkrikandes

får man åka och knacka på dörren??

Svar på tråden Traderatråden nr 16