• star67

Traderatråden nr 16

fabler skrev 2011-12-26 19:02:15 följande:
    men varför vågar du inte att hon skickar dem om du så gärna vill ha dem? Annars är de väl bara att fortsätta försöka få tag i henne eller pojkvännen och bestämma en tid då du kommer och hämtar dem om de ändå står i annonsen att detta va ok.
    vem säger att hon skickar dem då?? hon kommer varje gång på något kanske hon säger sen att hon inte hunnit och posta dem! eller hitta på något annat som hon gör. hon har mailat mig idag efter att jag har försökt ringd hennes kille mer än 4 gånger även att han inte svårade men dem vet att det är jag som ringer och hon sa att dem är inte hemma förän efter nyår, och då det är jag som har avstått att slutgöra affärren och att jag bör inte lämna negative. men om det står avhämtning på auktion varför hon vägrar att hämta dem?? jag vet att hon inte vill sälja dem och därför hon hittar på något varje gång.
  • star67

Ja nu har tradera kontaktat henne igen får se vad säger hon och kanske jag försöker åka någon gång om jag hinner och kolla om dem är hemme och hämta dem eftersom dem är mina nu och jag har vunnit dem och har rätt att hämta dem annars jag tror inte att jag betalar till hennes konto.

• star67

det var hon som inte bestämde en tid att åka och hämta dem, jag tror hon var sur och tyckte att dem gick för billigt och att hon bara hittade på något bara för att inte sälja dem. jag ska åka någon gång och kolla om det är sant att dem inte är hemma.

• star67

jag sålde igår en babyskydd till någon den är jätte fin skick nästan som ny. men idag kom köpare och vill lämna tillbaka. dem sa att dem åkte till babyprofition och frågade om babyskyddet och dem sa att den tiverkad 2005 och man bör inte använda babyskydd så gammal. babyskydd är använd till 2 barn och är i jätte fin skick. är det verkligen så.

jag gav derass pengar utan att diskutera.
  • star67

villken missRynkar på näsan jag har postat packet innan köpare betalar, sen när hon fått vara hon har mailat att hon har betalat och önskar snabb leverans!!!! vadå snabb leverans tänkte jag ... jag var säkert att hon har fått den redan, men försökte att lura mig för att skicka en till för att jag hade några liknande, men sen jag svårade henne att jag har redan skickat och att hon bör ha fått den. och sagt att jag inte har fått pengerna , men hon svarade att det kan ta någon dag men det är 3 dagar gått inga pengar förfarande och inte svårar på mailet hellre.Rynkar på näsan

• star67
    Loket skrev 2012-07-15 09:08:16 följande:
    Ha som rutin att inte packa varan eller beställa frakten om du skickar med schenker innan pengarna finns på kontot då är risken obefintlig att du skickar paketet i förtid

ja jag brukar göra så men den här gången ville vara säkert på frakten så att jag lägger upp den andra vara med rätt frakt, men hade bråttom och tog den också tillsammans med de andra.Rynkar på näsan
  • star67

snälla anälla behöver snabb råd, en köpare har budat på 4 auktioner och hon har vunnit 3 nu och hon håller på att buda på en och det är ganska bra pris nu men är rädd att hon inte betalar!!Obestämd jag har skickat flera mail till henne innan men hon har inte svårat på och håller på och buda på mina andra auktioner hon har 7 negativa alla var att hon inte har betalat. hade ni spärrat henne vad tycker ni??

• star67
    jag säljar lite nya kläder fick ett mail från en köpare hade ni svarat henne eller inte  

((hejsan, jag har nu satt in pengarna på ditt konto och signerade med CallionymusL. dock måste jag påpeka mitt misstycke med din auktion denna morgon eftersom jag sent igårkväll, efter avslutad auktion såg att denna klänning finns att köpa via återförsäljarna av klänningen till ett mycket lägre pris. tradera ska inte vara någon mellanhand från din sida där du förmodligen inte ens erbjuder återlämning om klänningen är fel i storlek...Denna försäljning att undanhålla information är något som inte uppskattas från min sida //mvh
  • star67
    li123 skrev 2012-08-06 10:24:36 följande:
    Om man köpt något till sina barn som inte kommit till användning inte passat etc och därför säljer det så måste det ju vara upp till köparen att själv avgöra vilket pris denne anser rimligt.

Om man däremot säljer kläder som företag har hon ju rätt i att distansköplagen och därmed öppet köp gäller.

Beror ju lite på hur det är i ditt fall??
    jag köper från en företag och säljar vidare. men jag lägger upp de för 1 kr och det är köpare som budar utan att jag tvångar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16