• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Mirix: Tackar. Ja, jag fortsätter att intäktsföra biljetter idag. Handkassornas tur. Väldigt mysigt ställe är det.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Scruffy

Hej

Hoppas in här. Finns det andra i min situation. Jobbar heltid och hämtar barnen på em (mellan 16-17)

Det som jag känner är att jag skulle gärna vilja träffa några "vänner" som man kan snacka med, kanske gå en promenad eller ta en fika med på kvällen antingen när maken har kommit hem eller sedan när barnen har somnat.

Är 73:a så ganska gammal Bor i Hummelmora, Viksjö.

• flingansnö

Hej!! här kommer en kort lägesrapport! Sitter vid ett dåligt tangentbord så det blir inte så långt. Men iaf.

TACK för alla lyckönskningar och Grattis!!! Agnes föddes igår kl 10.47. Hon var liten om man jäför med G, bara 54 cm lång, 4640gram och 38 cm i hattmått! Operatioen var jobbigare denna gång, med många elever i rummet, men Kirurgen var jättebra, hon gav lugn i en annars rätt stressig situation. De kallade också in ett proffs på spinalbedövnig, vilket kändes skönt. Den tog lagom mycket denna gång. Efter op fick Magnus och Agnes stanna på uppvaket med mig, vilket var skönt. De gav migmorfin mot smärtan, som inte hjälpte utan bara fick mig att kräkas och bli yr, sen fick jag ketogan , som iaf inte fick mig att kräkas och hjälpte lite mot märtan.

I natt har Agnes sovit i min famn, jag har sovit bättre än på flera månader. Amningen funkar bra, men hon får exta tillägg pga sin storlek. Idag har jag fått kommaupp och dusha, och mår riktigt bra, eftervården har varit mycket bättre denna gång, och jag känner att jag kan fungera! Är skönt att kunna ta mig ur sängen.

Hon är iallfall världens vackraste lilla tjej, och jag längar tills jag får komma hem och via upphenne!! Vi har dock bestämt att inte låta Gustav kommahit och hälsa på, det blir för stressit för honom, trist för jag längtar efer honom, men måste tänka på vad som är bäst förhonom.

Ska försöka lägga in en bild ellertvå så ni får se underverket

Kramar i massor!!! // Elin

Just det, jag ska kommentera lite ockå.

LillaT: Hoppas att vändningen går bra! ska tänka på dig MASSOR i morgon!!!!

Ni nya: VÄLKOMNA

Tip: Ta det lugnt.....andas....

Syster: Det där med jobb och pengar är ju det ständiga dilemmat....

oj, nu vknar Agnes, dags för amning..... får kommentera resten senare.

• Timba

Grattis Elin !!!Härligt att du nu fått din lilla tjej.

Välkommen scruffy!! Jag vill gärna umgås på kvällarna, är 74 och bor i kallhäll. Är nu delvis föräldraledig, dvs pluggar två eller tredar i veckan. Säg till om du vill hitta på nåt dvs jag är rätt flexibel.

• Lilla

Elin: vad roligt att höra en liten lägesrapport! Sköt om er nu och njut av första tiden med lilla Agnes!

Scruffy: välkommen! Jag är född -76 och bor i Skälby. Har en 3-åring och en liten i magen med bf 10 juni.

Stora syster: hur gick röntgen?

• Lilla

utteröga: är kollegorna trevliga? På mitt jobb skrattar vi mycket, särskilt i fikarummet. Det tycker jag är bra. På förra jobbet var det lite tristare stämning pga en massa nedskärningar etc.

• BackinBlack

Lilla T: Lycka till med vändningsförsöket och din fullspäckade vecka. Ja, jag har det trevligt. Nästan som om jag har "kommit hem". Producenter som pratar vitt och brett, alltid välkomnande och avslappnad miljö.

Scruffy: Välkommen hit. Jag bor i Barkarby med sambo och två barn, har precis börjat jobba heltid och är hemma omkring sex på kvällarna. Kanske kommer ikapp med livet om några veckor eller så.

Stora syster: Ta hand om dig

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
Svar på tråden järfällatråden 9