• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Stora syster vi ses väl fortfarande imorgon =) då kan du få prata av dig och gnälla lite {#lang_emotions_laughing}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Jennypenny82

Hej på er mammor!
    Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag firat in mors dag med sex and the cityfilmen och ett glas vin med en annan mamma... Dessutom lät Viggo mig sova hela natten för första gången på så länge jag kan komma ihåg! Idag fick vi besked om förskoleplats. Eftersom vi inte stått i kö så länge i och med att vi är nyinflyttade så fick vi inte precis välja och vraka... Hur som helst har vi fått plats på Vallvägens föskola- nån här som vet nåt om den? Dålig? Bra? Ska vi leta efter någon annan?

• Stora syster

God morgon!

Tyvärr vet jag inget om Vallvägens fsk. Har ni varit där och besökt dem? Annars gör det!

• Marina
    Jennypenny82 skrev 2010-05-28 23:32:29 följande:
    Hej på er mammor! Hoppas att allt är bra med er. Själv har jag firat in mors dag med sex and the cityfilmen och ett glas vin med en annan mamma... Dessutom lät Viggo mig sova hela natten för första gången på så länge jag kan komma ihåg! Idag fick vi besked om förskoleplats. Eftersom vi inte stått i kö så länge i och med att vi är nyinflyttade så fick vi inte precis välja och vraka... Hur som helst har vi fått plats på Vallvägens föskola- nån här som vet nåt om den? Dålig? Bra? Ska vi leta efter någon annan?
    Tyvärr aldrig hört talas om den fsk men håller med syster här att hälsa på dom =)
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

Flingan: hoppas amningen funkar bättre nu! Jag hade tyvärr problem med sår pga amning de första 2 månderna med Idun. Använder du salva och amningsnapp? Det finns ett gelénät (heter Jellynet) på Apoteket som är superbra att sätta mellan bröstvårtan och bh:n (fast jag satte det mellan bröstet och amningsinlägg för mindre kladd). Guld värt för mig förra gången!

Stora syster: tyvärr är jag redan uppe i över 48-timmar på denna bacill... Men jag försöker vila och så. Äter nu frukost vid datorn. Jag vakande visserligen för flera timmar sen och gick upp med Idun som en liten stund, men sen gick maken upp istället så jag la mig. De fixade frukost, men eftersom jag somnade om ville de inte väcka mig utan lät mg sova. Så skönt! Men jag känner mig mosig.

Nu är Idun och maken iväg och köper en storasysterpresent! Vi har köpt så mycket till lillebror nu de senaste dagarna så nu ska STORA tjejen få en STOR sak som vi tänkt på rätt länge - nämligen en rutschkana att ha i trädgården.

Jennypenny: jag känner tyvärr inte heller till Vallvägens förskola. Men grattis till förskoleplatsen! De flesta förskolor brukar ju vara okej, så det blir säkert bra. Jag tycker som de andra att ni ska besöka förskolan och kolla och ställa frågor som är viktiga för er.

• Mirix

Jag har 12vecko semester i år, 8v tillsammans med Fanny.. *hoppashoppshoppas at dt blir bättre väder än så här*

Har iaf. fått veta något intressant. Jag har ju klagat så på min klass. Nuhar jag pratat med min lärare och det är tydlgen INTE vanligt (de hade aldig varit med om en sån här klass o de har jobbat sen 70talet..) med så många som e så slappa och ovilliga. De vet inte hr de ska kunna godkända alla...  
    Bra att veta att jag drog en nitlåott och började i år alltså..

Tårkalas i eftermiddag.. och nu måste jag skriva ett helt nytt manus/filma och sedan klippa, för jag tror inte min idiotgrupp lyckas pressa fram något till på onsdag..  I torsdags sat jag 1h 15min och väntade innan jag gav mig ochåkte hem, i tisdags 45min innan alla vr samlade... *arg*

Hoppas alla har det bra, jag vill oxå ha bebis nu!!!!

Karro, jag lider med dig. Det känns inte alls br att din kille inte kan ta sig td med er. Pengar är inte allt, han missar ju Nilos sommar och massatid me dig med. Men jag ror att det är som Tip skrev, att han kankske inte kan bestämma ått nu för det e fö mktför honom, så gör det du!

• Lilla

Mirix: vad mysigt att ni är lediga så mycket tillsammans denna sommar! Det kommer säkert bli bättre väder ska du se. Syns det mycket på F nu? Verkligen tråkigt att du hamnade i en sån slö klass, men kanske är det nån liten liten tröst att veta att de kursansvariga känner som du. Är de tveksamma så är det väl bara att underkänna de som förtjänar det och låta de duktiga gå kvar.

• BackinBlack

tip: Stackare. Har du fått medicin nu? Har det släppt något?

Lilla T: Vad kul med shopping till storasyster och hoppas bacillen ger med sig snarast. Ja, mitt jobb kunde inte vara bättre som det känns nu.

Mirix: Vilken underbart lång semester tillsammans. Och bra att det är uppmärksammat hur klassen är, det kan ju inte vara sådär - verkar helt muppigt. Ha ett fint tårtkalas idag!

Jag har barn som inte vet om att det är lördag så Uma kom in 5.15 och väckte Vincent i hans säng strax därpå. Nu vilar Vincent med sin pappa medan Uma ser på Playhouse Disney - hon har lagt pärlplatta, lekt picknick, läst saga och ätit i omgångar.
    Dagen är ju mulen och blåsig så det blir högst en gemensam tur till någon stor mataffär. Kanske att vi träffar mina föräldrar senare, de åker inte till landet i det här vädret.
    Ha en fin helg allesammans!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Ja det syns väll på Fanny mn det e ingen riktig gravidmage änn Hon har gått upp minst 16kg sen vi började bebisverkstan , 6kg innan insem. Så det e klart att det sns en förändraing. Hon e hur vacker som hlt <3 <3 <3

Ugh Annika! Ni måsee dm nått slags straff för att de går upp så tidigt

• Lilla
    Mirix skrev 2010-05-29 11:05:11 följande:
    Ja det syns väll på Fanny mn det e ingen riktig gravidmage änn Hon har gått upp minst 16kg sen vi började bebisverkstan , 6kg innan insem. Så det e klart att det sns en förändraing. Hon e hur vacker som hlt <3 <3 <3
    Såklart hon är!

utteröga: usch, alldeles för tidigt att vakna... Stackars er!

Jag sitter och som i panik laddar upp bilder på Extrafilm så jag ska hinna beställa  innan måndag. Sen kommer det bli svårt ett tag och jag ligger efter flera år (ca 2) så det blir en hel del foton att gå igenom. Innan digitalkameran hade man i alla fall inte detta "problem".

Det verkar som att det blev en större rutschkana än jag trott. Maken och dottern är nu på Bauhaus och lämnar tillbaka släpvagnen som de behövde för att frakta hem den.
Svar på tråden järfällatråden 9