• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-05-26 19:58:04 följande:
    Vi har haft en tuff dag och vändningsförsöket lyckades inte. Vi var på förlossningen i 6 timmar. Han hade vänt sig från tvärläge till nästan säte (lite snett). I morgon blir det info och inskrivning hela dagen (8.30-15) för på måndag blir det planerat snitt!! Först fick vi 8 juni (dvs 2 dagar innan bf), men sen tio minuter senare när vi satt i bilen för att åka hem ringde de och hade fått ett återbud 31 maj istället!
    Stort lycka till! Det ska bli väldigt spännande att höra hur det gick efteråt. Jag kommer antagligen att genomgå samma sak med planerat kejsarsnitt. Pga. komplikationer i vår graviditet får vi inte göra vändningsförsök så om vår skrutta inte vänder sig inom några veckor så blir det snitt.

Var inte orolig! Det kommer att gå jättebra! Ska hålla alla tummar och tår för dig
  • MrsMumrik
    Marina skrev 2010-05-26 20:47:10 följande:
    Hej på er och va skoj att höra från dig Maraja och seaflower =)Jag behöver ju som tur är inte längta mer än 11 dagar till sen drar vi till Egypten ska bli såååå underbart att bara mysa dricka drinkar bada och sola i massor...Lilla T va tråkigt att det inte lyckades men skönt du fick en tidigare tid så är det ju snart över =) och du har sonen hos dig..
    Hej Marina! Jag är en riktig Egyptenfantast Var ska ni åka? Dyker ni?
  • BackinBlack

Lilla T: Vad tråkigt att vändningsförsöket inte fungerade. Men jag skriver som andra - tänk att du får ha din lille hos dig snart. Lycka till och mys i massor och ta hand om dig nu.

tip: Hur mår du nu? Är det bättre efter fallet av gungan?

flingan: Hoppas ni har det så mysigt alla fyra tillsammans. Vet att vår granne fick ligga kvar några dagar efter snittet, kom hem på torsdagen efter att ha gjort snittet på måndagen. Är ni hemma nu?

Ja, jag sitter här och stormtrivs. Fortfarande. Jobba är livet. Nästan. Lite trötta och gnälliga barn när jag kommer hem strax efter halv sex på kvällarna, men det ordnar sig.

Fick uppmaning på morgonmötet av en producent att säga till "alla jag känner" att det nu går att köpa biljetter till Romeo & Julia.
    Företaget jag sitter på är producenter för uppsättningen som följer dokusåpan Jakten på Julia. Och så har de Grease ute på turné och Har ni fest eller? ute på Fjäderholmarna. Bland annat. Spännande miljö är det.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

LillaT: Ja nu har du ju ett datum när bebisen kommer men jag förstår att du är orolig iallafall,men det kommer att gå bra, de kommer att ta väl hand om dig, se bara till att fråga och be mycket om hjälp.

Utteröga: jag har ett stort blåmärke på stjärtpartiet men annars är bet bra..mår faktist rättså bra nu i graviditeten, kan fortfrande göra det mesta, fast maken tycker att jag ska ta det lugnare, men jag är inte de typen utan vill hålla igång. du verka ha ett spännande jobb nu. Ska fundera på romeo och julia kanske skulle kunna se den med tjejerna...när gär börjar den visas?
    Och barnen kommer säkert snart att vänja sig.

Flingan: Nyfiken på hur du mår, hoppas du inte har för ont och hoppas allt är bra med hela familjen.

mumriksfru:hur känner du inför snitt ?

• flingansnö

Hej på er! Jag är ledsen att jag som annars brukar vara så snabb att uppdatera är lite långsam Jag är lite i en bubbla nu och eftersom Magnus är hemma blir det inte så mycket dator tid.... hoppas ni förstår....

Jag mår iallafall rätt bra, har ont i ryggen som inte ger med sig, men det beror nog inte på snittet utan snarare på att kroppen burit så tungt och så plötsligt är den vikten annorlunda fördelad och mindre så det är nog kroppen som inte hinner med. Såret läker bra, avslaget minskar stadigt, amningen börjar funka bra nu, jag var ju så bortskämd med hur lätt det var med Gustav så jag var itne riktigt beredd på att det kunde göra så oooont. Men jag har iaf lycakts få henne att ta rätt grepp nu, så blodblåsorna har gått tillbaka och nu går det lite lättare. Men hon äter inte så ofta så jag får pumpa emellanåt för att inte tuttarna ska spricka!

Tog mig ner i centrum idag och hämtade ut lite medicin (får mot blodproppar) på apoteket, shoppade två nya amningsbehåar och lite kläder till G och Agnes. sen var jag slut, men jag är så glad att jag klarar det på BARA ALVEDON!!! Mår mycket bättre än jag gjorde innan förlossningen kan jag lova!!!

Nu kom Gustav och pappa in från lekparken så nu vill Gustav spela lite på datorn, Kram på er!!

• Marina
    MrsMumrik skrev 2010-05-27 08:39:45 följande:
    Hej Marina! Jag är en riktig Egyptenfantast Var ska ni åka? Dyker ni?
    Hej vi skulle till Almaza Bay men den blev avbokad pga för lite folk så nu blev det Hurghada, nä vi dyker tyvärr inte, dels har vi för små barn och sen har jag fiskfobi. Jag hade nog gärna testat dyka nån gång i tro att jag är skyddad av kläderna. Men snorkla gör jag inte om..Denna resa då vi har så små barn blir all inclusive,bara bada och mysa i massor =)
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • sossa

Hej!

Kollar runt lite, har inte varit speciellt aktiv på sidan, men den verkar ju riktigt bra.. Iallafall har jag inte blivit förälder än, men om några veckor är jag det- En Järfällaförälder! Då kommer jag tillbaka till tråden:)

• Maraja 80

Jo jag har kikat in lite då och då och kollat hur ni har det. Har inte kunnat hålla mig helt borta

Elin: skönt att blåsorna börjar ge med sig, jag vet hur det är fick en jätteinflammation på bröstvårtan med Freja, kan fortfarande se spår av det. Lev i er bubbla nu etttag och bara njut!

Marina: vad skönt att ni har ert framför er. Ha det så skönt i Hurghada. Har varit där, det är fint!

Tip: Aj stackars rumpan! Vi var i Ayia Napa.

Syster: Låter som en bra idé med thailand! Hoppas du får en bra sommar trots att J jobbar så mycket! Och lycka till med renoveringen!

Lilla T: Allt kommer gå bra! Stort lycka till på måndag.

Idag har vi varit med på Gårdfest på Frejas nya förskola, hon kommer nog trivas där hon stövla in och börja leka med fröknar och andra barn på en gång när vi fick kika runt.

• Marina
    sossa skrev 2010-05-27 19:44:19 följande:
    Hej! Kollar runt lite, har inte varit speciellt aktiv på sidan, men den verkar ju riktigt bra.. Iallafall har jag inte blivit förälder än, men om några veckor är jag det- En Järfällaförälder! Då kommer jag tillbaka till tråden:)
    Du får jättegärna hänga i tråden även om du inte är förälder än =) väntar du din förste? var i Järfälla bor ni?
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Ja jag var aktiv och hittade kompisar är när jag var gravid och nyinflyttat!

Svar på tråden järfällatråden 9