• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Marina

Hej hej tittar in en snabbis men här var lugna gatan =)

Vad har alla för roliga planer imorgon då?? Själv blir det nog inget firande, då mannen lyckas år ut och år in att jobba på morsdag och mina födelsedagar {#lang_emotions_frown} så nån frukost på sängen lär här inte bli...

Nu längtar jag såååå mkt att det nästan gör ont, denna vecka kommer jag jobba massor för att hinna med, och helgen tvätta och packa samt dricka vin med Anna (Disan) och tidig måndag morgon åker vi {#lang_emotions_sunny}, så nu är det nedräkning 9 dgr tills vi är i solen....

Lilla T roligt med en rutchkana =)

Mirix va skönt att ni får hela sommaren tillsammans, blir säkert jätte mysigt för er, i min värld så är det tortyr just nu att vara hemma 8 veckor, jag vill jobba jobba. Jag älskar att jobba och sen komma hem i bra tid och mysa med barnen samt mysa hela helgerna med familjen....Har varit hemma för länge så just nu uppskattar jag det inte som man borde..

Stora syster tack för idag, det var jätte trevligt..

Ha en bra lördag allihopa och Grattis i förskott alla underbara mammor...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Jennypenny82

Bra idé! Vi var och tittade på förskolan idag och det såg faktiskt jättefint ut, de håller på att totalrenovera så lagom till Viggo ska börja så är det nog toppskick. Ska ringa och prata lite med dem också, men är ju lite halvhispig när man ska till att lämna bort honom, man vill ju att allt ska var perfekt. Men som min sambo säger "man hör ju inte direkt ofta att barn dör på dagis" ;)

• flingansnö

Tittar in och visar att jag lever iallafall! Läser och tänker på er, men har inte riktigt tid och kraft att vara aktiv... vilket känns konstigt fl-beroende som jag varit så länge...

I natt fick vi spendera sex timmar på akuten på danderyd.... min fot svullnade upp igår, helt plötsligt och vi fick åka in, han på vårdguiden skrämde mig rejält så jag var helt säker på att jag skulle dö när vi åkte in. Vi tog med oss lillan, och G stannade hemma med mina föräldrar och sedan kom farmor och farfar och var med hpnom hela kvällen. Idag ska vi ¨åka tillbaka till danderyd och jag ska göra ett UL på foten som fortfarande är stor. Kanske är det en propp, kanske är det bara vätska... jag tror mest på det sistnämnda, och är rätt sur på killen på vårdguiden, men antar att han måste ta det säkra före det osäkra.... Var iaf inte kul att sitta på akuten i 6 timmar igår....

I övrigt så har jag så dåligt samvete som utsätter min lilla Gustav för detta trauma med att få syskon.... ÄR det ngn annan som kännt så?

LillaT: Hoppas att du blir frisk nu, det är inte roligt att hosta efter snittet.... det gör ont... Ang mina bröstvårtor så tror jag att mina problem är så minimala att de knappt kan kallas för problem, behöver ingen salva, eller så, har inte blödit ngt alls... Pumpar bort övertrycket nu för att underlätta för henne att suga.

Nu vaknar G, måste gå!

• Marina

Mina fötter blev gigantiska efter snittet med Liam men hon sa att det var normalt, och det la sig efter nån dag..Hoppas ditt också bara är det..

Oroa dig inte för G jag hade jätte dåligt samvete mot Liam men det gick hur bra som helst, så länge man är noga med att inte bara va med bebis så går det bra..

• BackinBlack

God morgon!

flingan: Det där dåliga samvetet kommer och går, men samtidigt tänker jag att det är en del av livet. Uma har inte valt att få lillasyskon och ibland får jag dåligt samvete när hon får stå tillbaka/ta hänsyn, men så tänker jag att det är nyttigt också. Och hon är så glad i sin lillebror, nästan jämt. Omtänksam och hon längtar efter honom ofta. Ta hand om dig så mycket du bara kan Elin!

Här är det någon slags maskopi mot den arbetande mamman. Vincent vaknade FYRA imorse och tog en timme på sig att somna om. SEX vaknade Uma och ropade på pappa, som snarkade vidare, så att Vincent vaknade igen och skulle upp. Vi var uppe och såg film igår så jag har inte sovit många timmar. Samma sak natten innan och igår eftermiddag var jag helt borta - mådde illa och var helt svag i kroppen av trötthet efter första arbetsveckan.
    Nu måste vi styra upp helgmorgnarna om barnen ska hålla på så här i ottan. Jag och Uma ska iväg på kalas efter lunch och innan dess måste sambon iväg och storhandla mat så någon vila blir det inte.

Och att det är mors dag idag ... det tror jag min sambo har glömt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Flingan, klart att man avskyr sina syskon ibland när man e  liten, men sen när man e stor kan man tacka dem för mkt! Klart det e bättre att ha syskon än inte! bättre att lära sig alla jobbiga känslor när man e liten, så man vet hur man ska tackla dem när man blir stor!!

Nilo o Loke ligger just nu (om än två sekunder, men ändå!) i soffan bredvid varann i bara blöja/kallingar o gosar o tittar på barntv! Så söta!

Usch, känner att jag har så mkt som jag skulle vilja prata meed J om, men när ska jag få chansen? Känns som att jag e världens gnälltant här ockkså, men måste få bolla lite...? Igår kväll satt jag upp o väntade på att han skulle komma hem från jobbet apsent. å när han väl kom var han bara sur och gick iväg när jga försökte prata. Ok, det e väl hans problem om han e grinig, men ändå får jag dåligt samvete. Suck! Kan man tvinga folk att kommunicera tro? Eller att bestämma sig för saker? Det kan väl inte va så svårt att uttrycka vad man vill och hur man vill? Jajaj, ska sluta gnälla, rycka upp mig och hoppas att solen värmer ordentligt idag!

Utteröga, det låter jobbigt för dig,kan ni styra om deras sovvanor på nåt sätt??

• BackinBlack

Stora syster: Klart man måste få chansen att kommunicera. Jag "tvingar" min sambo de gånger han är grinig, för jag vill prata och han helst slippa. Förut struntade jag i det, men nu kräver jag att vi ska prata och även om det blir hus-i-helvete ibland så rensar det ut och han säger vad han tänker - med lite påtryckningar av mig. Hoppas ni får eller tar tiden att prata. Morgnarna här hemma måste verkligen styras upp för det här är för mycket för mig...

Lilla T: Wow - vilken rutschkana ni måste ha köpt till Idun. Undras om jag kan se den när vi åker förbi idag . Ska till era krokar på kalas hos Umas bästis på dagis. De bor inte långt ifrån där vår gemensamma vän bodde förut. Lycka till med framkallning och allt.

Nu ska jag skumma igenom matlistan, sätta på kaffe och få dagen att sakta rulla vidare. Uma gör ännu ett halsband, killarna sover.

• Marina

Stora syster du har all rätt att gnälla, förstår det måste vara tufft, och det tar så hårt på förhållandet, du måste få J att förstå att nu när ni knappt ses måste han avsätta en stund att prata. Eller säger du åt honom att eftersom du vägrar prata så har jag BOKAT en resa då och då och då ska du ta semester bara så du vet =) på ett ungefär, för det ska inte gå ut över hela familjen att han jobbar och surar och inte har tid att prata med dig.. Ni kommer mer än vanligt behöva en resa i höst för att komma i kapp och vila upp er efter denna period då han jobbat så mkt och du får ta allt hemma..

Utteröga lider med dig, vet hur jobbigt det är..Just nu har vi i ca 2 veckor försökt få Liam att sluta sova middag och nu går det bra och han sover än så länge jättebra, över lag hela nätter =) såååå skönt..Bara en unge som bråkar på natten..

• BackinBlack

Marina: Ja, det kanske är dags att minimera Vincents vila på dagen. Ska prata med förskolan också, tror han kan få sova rätt länge där.

Och jag har fått en mors dag-present. Sambon köpte en top från HM som jag har tittat på ett antal gånger, men aldrig kommit till skott att köpa. Så fin.

• Stora syster

Utteröga, vilken omtänksam karl du har ;)

Tack tjejer för stödet, ibland känner man bara att man kanske e helt inne på fel spår, och verkligen e den där gnällkärringen man hatar.. Men tror ni har rätt, ska tvinga honom, bara det att jag så lätt blir ledsen ist för att säga vad jag tycker. Gillar inte att komplicera saker, utan vill va öppen och bara rakt på, inget krångel lixom...Tur att man e rätt envis!! Haha!!

Vad fint väder det blev! Sitter ute, försöker möblera altanen så att det finns skugga hela tiden, men det e inte så lätt... Flyttat om många ggr nu...

Har hunnit rfensa lite ogräs också, o luckades bränna mig på brännässlor.. buhu!

Svar på tråden järfällatråden 9