• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla
    Mirix skrev 2010-05-20 13:14:23 följande:
    Det är den bästa och läskigate bok jag läst!! Vad jag inte vise var dock att det finns ett slut på boken i Pappersväggar! Sista novellen i den boken är slutet på Hanteringen av odöda! Riktigt bra dessutom!!!!  Har du läst Ajvides sista bok? Jag längtar tillmin födelsedag, då får jag den nog! (Om jag inte lånr på biblioteket... hum..)
     Jag har inte läst hans senaste, bara Hanteringen... faktiskt (men både som vanlig bok och som omarbetad till LättLäst (LL) variant. Har bokpratat om den för Individuella programmet på gymnasiet. Den är läskig, men bra!!

Här har Idun idag fått springa under vattenspridaren för första gången. Kul! En kompis till henne kom förbi (efter en stund kom mamman och lillebror och undrade vart hon tagit vägen) och sprang också. Kul! Sen åt vi god lax och pressad potatis och nu står en banankaka i ugnen. Vi hade övermogna bananer och Idun tycker ju det är så roligt att baka.

Hos BM visade det sig att bebisen ligger på tvären... så det blir vändningsförsök nästa vecka. Orolig!
  • Mirix

Har du läst slutet då i Papperväggar?

Oj då med att ligga på tvären, men vist går det att vända på dom som liven?

• Matglad

Ang. Ajvide: Jag tycker nog Människohamn är bäst, jag var fullkomligt uppslukad i boken. Nu väntar jag ivrigt på den nya!

• Mirix

ag gillade Människohamn mkt men den var inte lika trovärdig som de andra var, tckte jag. Tom. Hanteringen av odöda kändes verklig för mig.

• flingansnö

ok, nu får ni sluta prata om de där läskigta böckerna!!! Annars kommer inte jag hit nåt mer..... *surar och suger på underläppen som den lillasyster jag är*

LillaT: OJ, på tvären!!! Det kan inte vara skönt för dig!! När blir detr vändningsförsök?

• Lilla
    Mirix skrev 2010-05-20 19:43:12 följande:
    Har du läst slutet då i Papperväggar? Oj då med att ligga på tvären, men vist går det att vända på dom som liven?
    Nej, det får jag se till att göra.

Flingan: på onsdag nästa vecka.
  • Lilla

Mirix: enligt Danderyds sjukhus sida lyckas mer än hälften av alla vändningsförsök, men även om de lyckas vända honom kan han mycket väl vända sig tillbaka och då upptäcks det inte förrän jag kommer in till förlossningen med värkar...

Hm, tänker på kejsarsnitt nu. Om de inte lyckas vända honom blir det palnerat snitt. Det låter läskigt tycker jag. Ni med erfarenhet av detta, lugna mig och berätta mer (fördelar etc) är ni gulliga!

• Matglad

Lilla T: Hur länge har han legat på tvären? Han kansek vänder sig själv till nästa vecka. Tror jag.

• Stora syster

Lilla T, hoppas han vänder sig rätt nu då!

• Mirix

Elin: hur tänker ni göra i helgen.ska G vara hos frmor o farfar så att ni få sova ut ordentligt, eller vill ni utyttja sista helgen som ni bara har ett barn, ed honom? (funderade bara, min hjärna går på högvarv och jag kan inte solla tankar..)

Lilla T - läs den! O ang. snitt... tja jag hade jätte ont och fick stanna kvar et dygn exta och fick ta antiont-sprutor i benet. MEN, efter det där extra dygnet så släpte dn värsta smärtan oh jag kunde åka hem! Ja, det var svårt att ta sig upp ur fotöljr, och jag fck dra mig upp med rep ur sängen men det blev bara bättre och bättre. Men det är olia för alla, så det går inte att säga. Själva snittet tyckte jag gick jätte bra, kändes lite skumt när de tog ur henne, men allt var bra.  Oroa dig inte <3 <3 <3

Svar på tråden järfällatråden 9