• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

ajan: välkommen till tråden, när är bf?

Maken och ja har råkat dubbelboka oss dvs måste få tag ien barnvakt, så jag tänkte fråga om någon i tråden har testat nåt barnvaktsföretag ?

• MrsMumrik
    sossa skrev 2010-05-27 19:44:19 följande:
    Hej!Kollar runt lite, har inte varit speciellt aktiv på sidan, men den verkar ju riktigt bra.. Iallafall har jag inte blivit förälder än, men om några veckor är jag det- En Järfällaförälder! Då kommer jag tillbaka till tråden:)
    Hej Ajan! Jag är också ny i Järfälla (och tråden) och väntar vårt första barn den 29e juli När ska du ha?
  • Stora syster

Tack Maraja!

Elin, vad skönt, hoppas det fortsätter o ta hand om er nu! (Även om jag inte var nåt fan av nyföddhetstiden så var det ju skönt att slippa va gravid vill jag minnas!!)

Har tagit ledigt idag, vi tänkte fira traditionsenlig Ormingekarneval jag och barnen idag, synd att det inte e bättre väder..Näja, kanske bättre i Nacka, vem vet...

Imorg fyller karln trettio, och han tänker spendera dagen och kvällen på jobbet. Jaja, mest trist för honom, men ändå. Jag har inte köpt nåt till honom, han vägrar ju säga vad han önskar sig, och jag vill att  han ska svara på om vi kan åka nånstans i vinter och fira istf en massa onödiga presenter nu, men han vägrar svara på det med. Blir minst sagt irriterad, för om han inte ens kan säga vad han tycker så måste jag ju alltså köpa dessa presenter idag, som han inte vill ha och som jag hellre lägger pengarna på en resa till ex Thailand. Suck.

Nä, slutgnällt, det hjälper väl troligtvis ändå inte...

Nu blire att klunka i sig sista kaffet och fixa sig och påbörja den långa färden mot Orminge!!

Kram på er alla!!

• BackinBlack

Elin: Vad skönt att du är hemma. Och stanna du i din bubbla, njut och ta det lugnt. kram.

ajan: Välkommen hit.

Stora syster: Knepigt när han inte önskar sig något. Kanske att du kan köpa bara något litet när han inte kan svara på något?

Själv är jag "gnäll-sur" för att Anna Bergendahl blivit så "mobbad". Hon som är så duktig får åka ut i någon konstig kvaltävling till förmån för clowner och annat löst folk (som jag fattar det). Nu tänker jag definitivt strunta i den så kallade Melodifestivalen... Inte för att jag följde den slaviskt men nu vill jag inte ens slökolla.

Jag har varit på jobbet drygt en timme, fick veta att jag inte har så många uppgifter att göra idag och ekonomichefen är borta. Så jag har uppmanats att ta det lugnt. Därför är jag här. Ska ta en promenad bortåt Åhléns på lunchen, om det inte spöregnar.

Någon som ska fira/bli firad på söndag? Jag vet att sambon för en gångs skull vet om att det är Mors dag om han vill göra något å barnens vägnar, men jag förväntar mig inget direkt.

Kram på er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Annelie E
    BackinBlack skrev 2010-05-28 09:26:35 följande:
     Någon som ska fira/bli firad på söndag? Jag vet att sambon för en gångs skull vet om att det är Mors dag om han vill göra något å barnens vägnar, men jag förväntar mig inget direkt.Kram på er!
    Jag har hintat att det är morsdag på söndag i två veckor nu, inte för att jag vill ha något, men det kan ju vara kul, med frukost och sovmorgon...
    Hampus 060116, Oliwer 080430
  • BackinBlack
    Annelie E skrev 2010-05-28 14:45:59 följande:
    Jag har hintat att det är morsdag på söndag i två veckor nu, inte för att jag vill ha något, men det kan ju vara kul, med frukost och sovmorgon...
    Ja, någonting i alla fall. Vill inte ha något i presentform, bara lite omtanke med någonting hemma eller något gott efter maten eller så.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Stora syster: Kan du inte bara ta beslutet åt honom och starta ett konto där ni sparar till resan?, dvs om han jobbar mycket kanske han inte orkar tänka så mycket nu.

Utteröga: jag förväntar mig att få nåt på söndag, har gett honom lite hintar över vad jag skulle vilja ha..han har ju rätt dålig fantasi så det skadar inte att hjälpa honom lite på traven...

LillaT: hur mår du?

Flingan: Det låter härligt passa på och njut.

Jag har fått uvi det vider som sjutton och jag måste kissa hela tiden, måste ta mig till när akuten för jag pallar inte att gå med det här hela helgen.

• Lilla

tip: läskigt att du ramlat... Är du mycket öm?

utteröga: ditt jobb verkar kul!

Flingan: grattis till namnbytet (-tillägget)!

Jag har ont i halsen, har börjat hosta och känner mig allmänt som att jag är i början av att bli sjuk. Hade ingen röst alls i morse. Ont i kropen. Suck. Vilken dålig tajming!

Var till BM i Kista för sista gången innan lillkillen kommer ut. Alla värden var bra. Maken kom dit och var med Idun. De lekte en massa i Kids court. Roligt där ju! Det hade jag helt missat. Jag har köpt några höga trosor och tunikor/skjortor som går att knäppa upp rejält för att kunna amma med mindre smärta från såret (tips från en av tjejerna jag träffade på infoträffen på DS igår; hon skulle göra sitt andra kejsarsnitt på måndag). Jag träffade en gammal kompis hemifrån där också! Vad är oddsen för det liksom? Vi kommer från en liten by i Dalarna och har inte setts sen gymnasiet tror jag (dvs ca 15 år sen).

Idag åkte makens föräldrar hem igen (efter ögonoperationen i förrgår). Skönt! De kommer på söndag igen för att vara med Idun de dagar vi är på sjukhuset.

• Stora syster

Tip, lider med dig! Fy! Ang resan så e det inte pengarna som e bekymret, de har jag redan fixat... Problemet e hans skräck för att planera el nåt sånnt... suck!

Lilla T, det e säkert bara nån liten 24-timmars bacill, krya på dig nu!!

IIkväll blir det filmkväll med Alex, vi hinner ju umgås mer ensamma nu när jag inte slappar nåt i soffan med karln...

Tror att jag snart kommer bli vansinnig av att va hemma med ungarna själv, undrar hur det ska gå i sommar då vi ska va lediga flera veckor tillsammans...De bråkar ju bara vad man än hittar på! Borde kanske åka på en resa UTAN familjen o vila upp mig istället! Har verkl ingen energi, och e bara arg hela tiden! Usch, ska man inte va lycklig såhär på våren???

Svar på tråden järfällatråden 9