• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Utteröga: låter som att du stortrivs på jobbet, härligt.

Stora syster: Det låter som en kanon ide, thailand alltså i vinter, du får väl köra på med övertalningen.

Maraja: Cypern är ju trevligt, vart hade ni tänkt att åka ?

LillaT: hoppas det gått bra idag, uppdatera gärna.

Har båda ungarna hemma idag och varit i lekparken halva dagen. Och jag klantarsel gungade med Eliott iknät och halkade  på nåt sätt ur gungan, så nu har jag jätteont i rumpan.

• Scruffy

Mirix, 10 veckors ledighet. Vilken lex. Har jag en sanslöst tur kommer jag att få 4 veckor i rad. Än så länge är det bara beslutat om 3 veckor.

Marina, det är kvällstid som gäller för mig med. Hämtar barnen vid 16.30 och vill jag hitta på något utan barn måste jag vänta tills maken har kommit hem.

Nu är jag ledig tor och fre men jag hör av mig på måndag. Kul att så många svarade.

• Mirix

Scruffy,  jag är student men min fru är lärare och arbtar på förskola. Hon har valt att ha en uppehållstjänst så hon kan vara ledig med mig och barnen på sommrarna.Hon har 8veckor ledigt på sommaren och2v. över jul!

(btw INTE på dina barns förskola, kan ju vara skönt att veta då hon jobbar i Järfälla)

• Lilla

Vi har haft en tuff dag och vändningsförsöket lyckades inte. Vi var på förlossningen i 6 timmar. Han hade vänt sig från tvärläge till nästan säte (lite snett). I morgon blir det info och inskrivning hela dagen (8.30-15) för på måndag blir det planerat snitt!! Först fick vi 8 juni (dvs 2 dagar innan bf), men sen tio minuter senare när vi satt i bilen för att åka hem ringde de och hade fått ett återbud 31 maj istället!

• Mirix

Vad jobbigt för er Therese! Men vet du, det kanske blir bra iaf. *kram*

• Marina

Hej på er och va skoj att höra från dig Maraja och seaflower =)

Jag behöver ju som tur är inte längta mer än 11 dagar till sen drar vi till Egypten {#lang_emotions_sunny} ska bli såååå underbart att bara mysa dricka drinkar bada och sola i massor...

Lilla T va tråkigt att det inte lyckades men skönt du fick en tidigare tid så är det ju snart över =) och du har sonen hos dig..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Oj, oj Therese! Hoppas allt går bra ändå! Och måndag det är ju snart! Kommer mormor eller farmor & farfar?

• Lilla

Mirix, Marina och Matglad: Tack gulliga ni! Det blir säkert bra och skönt på nåt vis att veta när det med stor sannolikhet blir, om inte annat för Iduns skull. För egen del känns det supernervöst. Jag har typ aldrig legat på sjukhus (ett dygn för 16 år sen pga UVI och sen när Idun föddes) och en operation känns så stort. Jag är rädd att känna smärta under själva operationen etc. Farmor och farfar kommer vara med Idun, men jättestort tack Kajsa för att ni erbjudit er.

• Marina

Lilla T under operationen kan jag lova dig att du mår super och känner inget, efter är det tyvärr tuffare än vaginalt men det går snabbt över, ta det bara lugnt och passa på att bli upp passad av man mm...Första veckan så bara njut av barnen och ansträng dig inte mer än nödvändigt så mår du snart bra och slipper massa besvär...Oroa dig inte det kommer bli bra, njut av att bli upp passad på sjukhuset =)

Mamma till André, Liam och Isadora
Svar på tråden järfällatråden 9