• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

tip: mysigt med påskris! Maken är grymt allergisk, men jag är lite sugen på att ha påskris utomhus.

Fy vad trött och slut jag är idag. Huvudvärk, foglossningsvärk, matthet och har städat.   Hoppas det blir riktigt skoj med kompisarna som kommer. I kväll kommer avlöses de av svärföräldrarna som ska sova här en natt.

• Mirix

Hej!

Jag fick utsag över nästan hela kroppen i går kväll, blev nästan hysteriskt. Det kliade vansnnigt och jag tycker det e jäte äkligt med usla som jag inte vet var det kommer ifrån. I natt fick jag draav mig min vigselring förjag ade svulnat så! Men när jag vaknade i morse var allt bort och det kliar inte. Vad kan ha hänt mig?

8 år, skrattar*, när blir det bröllop egentligen?

Annika det låtr så mysigt att dina barn leker tillsammans!

Ja påskris är ju så fint, men jag är oxå allergisk!

• Timba

Mirix: vad har du ätit idagarna, tänkte om du kan vara allergisk om du ätit nåt du inte brukar.

• flingansnö

Gluffsen: Han var 59 lång och vägde 5.2kg, hade 40 cm i huvudomfång....

Ahnan: Jag lägger till dig! Klart du ska vara med!

Mirjam: LÅer som en allergisk reaktion... skumt.... skönt att det gick över. Ett tips när det kliar sådär mycket är att ta kallt vatten på en mjuk kökshanduk och lägga på. I värsta fall kan man ta isbitar, det lindrar lika bra som att klia men det får inte samma konsekvenser. JAg har ju soleksem på sommaren och har haft en del riktigt plågsamma nätter.

LillaT: Känner igen det där med klådan och att smörja smörja smörja!! Har börjat med olja i bade nu och då blir det liiite bättre....

och LillaT igen: Grattis till förlovningen!! Vi förlovade oss på vår ett-årsdag, så det är ganska lätt att komma ihåg....eller egentligen dagen efter, för jag råkade bli jättepackad på konstiga drinkar i portugal på vår ettårsdag... *skäms*   sen gifte vi oss efter att vi varit i hop i sju år, så nu firar vi bröllopsdag

• annhan

annelie:  Vad kul att våra minsta delar födelsedag! Vi kommer förmodligen inte att tycka det är fullt så roligt när de är sisådär 18-20 och ska fira sin födelsedag på valborg med alkohol och annat.. Tur att det är lååångt dit!

Lilla T: Grattis på förlovningsdagen! Hoppas ni får en trevlig dag.

Mirix: Usch, lät inte som nån höjdare! Men visst lät det som en allergisk reaktion.. Skönt att det försvann lika fort som det kom nästan.

Nu har vi varit på familjegympa, och ska påbörja STÄDNINGEN inför morgonens visning.. Blä! Har verkligen ingen städlust (har man någonsin det??) och försöker hitta nån liten gnutta energi för att köra igång.

Trevlig helg allesammans!!
    kram kram.

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Marina
    Stora syster skrev 2010-03-27 06:06:13 följande:
    Ja Tip, det där med löner e ju ett kapitel för sig. Men jag fick bättre än vad många av mina kursare fått på ex KS. Sen e inte lönen det viktigaste, jag har världens bästa jobb med gångavstånd. Men när jag inte ska va kvar där längre så tänker jag ju gå mer efter hur lönen ser ut när jag väljer jobb. Sen blir det Uthyrningsbranschen för mig. Idag blire jobb, måstee nog rusa snart, puss o kram allihopa!!
    Håller med dig lönen är inte allt, låter som om ni har det bra och klarar er fint och då är det bättre att prioritera trivsel..Jag har super nära till Bauhaus och trivs super och hade just nu inte bytt mot pendling även om lönen var högre, vill inte ha för långa dagar..Det som hade fått mig att byta är väl då en fast tjänst..Men jag hoppas just nu på Bauhaus... Absolut viktigast är att man klarar sig och trivs och mår bra...Jag är tack vare bussar på dagis kl 15 men hade jag kört bil hade jag varit där 14.30 så får jag massa tid till att mysa med barnen..
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Tip, jag åt kivi som jag brukar få kli i munnen av men fick ingen reaktion. Men det var ju över 24h före det börje klia!

Hoppas ni får jätte kul i kväll tjejer! Vi ska på 80-tals fest och sitter här som två fånar i våra utstyrslar, sminkade och regelrätt fluffiga i håret... Vi är dumma,festen e ju inte förens i kvälll...   

• annhan

Åh så skoj med 80-tals inspirerat party! Ha så roligt ikväll Mirix! Parta lite åt mig också!

Nu städar jag vidare..

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Lilla

Tack för alla grattis!

Mirix: vi är gifta. Gifte oss 17 juli 2004, men vi förlovade ju oss fortfarande den 27 mars 2002 så det kan vara värt att komma ihåg i alla fall. Skoj med 80-talsfest! Blir det foton på FB sen?

Nu har våra Uppsalakompisar åkt hem. Vi har haft en rolig och intensiv dag tillsammans. Farmor och farfar kom för en timme sen och snart blir det middag. Maken lagar indiskt. De doftar så gott!

annhan: hoppas det kommer riktigt många intresserade på visningen i morgon!

Jag skulle också vilja jobba närmare hemmet, men det är ju helt hopplöst att få ett jobb här verkar det som. (de går oftast internt)

• Lilla

Flingan: vilken skillnad det var mellan G och I. Hon var 45 cm lång och vägde 2680 gram.

Svar på tråden järfällatråden 9