• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Tip: Ja eller hur!!!?? Det värsta jag varit med om där är när jag startat en tråd om Gustavs matvanor, och ville har råd och tips på snabblagad enkel nyttig barnmat. Då föreslog en person att jag skulle ta kontakt med kommunen och få en stödperson!!! Då la jag ner helt!!    

• Marina
    Jessilicious skrev 2010-03-29 14:21:02 följande:
    Nu är bebisen kommen till världen. Slapp igångsättning iaf.. hon kom i fredags morse, allt tog 6 timmar. Allt har gått så bra, känner mig helt lyrisk :) Angelina heter hon & var 52 cm & vägde 4180 g.  Ni som har fler barn, hur var det med svartsjukan från syskon? Några tips på hur man ska hantera det? Jag är så rädd att min son ska känna sig utanför då jag mest sitter och ammar hela tiden. Han är snart 2 år.
    Grattis vad skoj!!!

Vi hade turen att mannen kunde vara hemma länge, inte 10dgr utan 6 veckor så jag kunde vara mkt med vår då 18 månaders och han mkt med den lille..Sen har vi försökt att undvika att jag varit bara med den lille, jag har haft Liam mest..Nu har det gått 1 år och vi har inte haft nån svartsjuka alls =)... Lycka till
    Mamma till André, Liam och Isadora
  • Matglad

Jag och en kompis var i Harsa utanför Järvsö. Jättefina skidspår där och prisvärt med mat och boende!

• BackinBlack

Det blir hämtmat i alla fall. Och jag är såååå glad.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Vaddå, korv o mos e ju en höjdare!!( hade dessutom olika sorters korv att välja på, så det vart rent lyxigt hos oss...)

Jessie, grattis!! Skönt att slippa magen!!

Har suttit i öevr en timme o försökt hjälpa Alexandra med läxor... Hon ahr fått en galen tant som lärare, hon är elak o vägarar förklara saker. Suck. tur att Alex ändå har rätt bra koll, men jobbigt att bråka med sin lärare hela tiden. Dubbelsuck.

Nilo e nogg ff lite sjuk, han e helt pigg, som vanlig, nästan lite extyra busig, men har inte ätit nåt förutom en halv banan idag. Det e säkert tänderna som spökar, det har kommit uppe n hel armé tänder bak i käften på han, hann räkna till tio elller elva innan han försökte gnaga av mig fingret..

E ensam hemma ikväll, karl e hos sin kusin på fel sidaa stan(Aspudden) o jag vet inte riktigt vad jag ska ta tag i här hemma. Kanske kolla tv för en gångs skull.

See you later

• Lilla
    {#lang_emotions_flower} Jessi: grattis till lilla tjejen! {#lang_emotions_flower}

Matglad: oj då, vad synd att V inte ville gapa hos tandläkaren... Skoj att höra att skidhelgen var lyckad!

Utteröga: det är jättebra att fråga varför de inte valde dig när du blir refuserad. Då vet du förhoppningsvis vad du kan ändra/betona/visa mer av vid nästa intervju. Jag håller tummarna för dig!
  • BackinBlack

God morgon!

Inget kul väder ute men det verkar som om vintern sakta smälter bort i alla fall. Här har natten varit ungefär som den innan, Vincent hostar tills han spyr trots astmamediciner, försök till högläge (han ligger ju inte stilla) och näsdroppar som till slut blir nässpray. NU sover han. Stackaren.

Uma får vara hemma idag med, för att hon vill och för att jag är så trött så bara tanken att klä på oss alla tre och ta oss iväg känns för tung. Plus att Vincent är nöjdare när hon är hemma, för jag har inte tålamod och ork att sitta och leka hur länge som helst på golvet.

Tack för tummarna Lilla T! Tänkte bli duktig nästa vecka och börja kolla det här med jobbcoach som man har rätt till. Sa till min handläggare vid inskrivningen att jag skulle titta på det längre fram om jag körde fast. Vilket jag har verkat gjort. Jag söker - skickar ansökningar och ringer - och får komma på intervjuer men inte får jag jobb för det.

Samtidigt är jag som vanligt och planerar utifall jag blir hemma länge. Sitter med "budgeten" och beräknar som en tok. Det är väl aldrig dumt. Nej, nu ska jag surfa vidare och sedan sätta mig med Uma en stund.

• BackinBlack

Stora syster: Hoppas han får tillbaka aptiten. Och skönt med en tv-kväll. Hittade du något att titta på?

Matglad: Det verkar vara vanligt att barnen inte vill visa tänderna hos tandläkaren. Bra att få en ny tid och att det blir lite på deras villkor. Vet en vän med en 3½-åring som har stor tandläkarskräck redan.

• Stora syster

Jaha, gomorron då!! Hemma idag också, men Nilo verkar nog återställd. Skönt, för jag vill till jobbet imorgon, har inte råd eller ork att vabba...

Idag blire att följa med Alexandra till tandregleringen, hon hoppas stenhårt på att få slippa tandställningen idag, men jag tror hon får vänta ngr veckor till...

• Stora syster

utteröga, visst e det typiskt, emn när jag för en gångs skull skulle få ha tv´n för miig själv, så funkade den inte... Vad e oddsen!! Eller så var det ödet som inte ville ha mig i soffan... hahah!!! Gick o la mig istället!!

Kommer få va hemma med Nilo imorgon också! Hatar detta!! Jag blir så rastlös att jag blir deprimerad! Men vad ska jag göra, Nilo hade säkert orkat en dag på dagis, men med tanke på att han ff inte vill äta, förutom en välling imorse, så känns det inte så smart att skicka iväg honom imorgon. Får väl se om tänder/magen/ vad det nu e har lugnat ner sig till imorgon... Mutar ungen med saft så han dricker iaf! ;)

Svar på tråden järfällatråden 9