• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Utteröga:läste lite för snabbt nä det verkar ju skit om det inte är samma lön månad för månad, lite måste man ju veta och tre månaders jobb verkar ju lite lite.

• Timba

ok tror att jag ska köpa den, har sett den flera gånger och varit sugen men tänkt hela tiden att den är för flashig men nu vill jag ha den...

• annhan

Hej tjejer, nu har jag också hittat hit till den nya tråden. Vi har haft sjukstuga och varit febriga/förkylda här hemma.. Men nu är vi äntligen friska, puh!

Visning på söndag, håll gärna en tumme eller två. Vi hade visning förra helgen också, men tyvärr blev det snöstorm - så det kom bara två sällskap, och ingen av dem la något bud..

Hur går det för Jessie, blivit nån bebis?

KRAM på er!

~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Lilla

tip: åh, vilken jättesnygg skötväska! Sån vill jag också ha.

annhan: ska hålla tummarna för er!

Vi har haft grannar här på middag i kväll. De har köpt hus och hade visning av sin lägenhet i kväll så de kom hit och vi åt köttfärssås och pasta ihop. Trevligt! De har två barn på snart 4 år respektive 6 veckor.

I morgon blir det dagis och jobb igen!

• Timba

annhan: trist att det skulle snöa just då, men det går säkert bättre på nästa visning, dvs för oss tog det tre visngar innan vi sålde..

Lillat: ja jag måste nog hade den.. trevligt med middagssällskap förresten, måste nog oxå bli lite mer social snart, men känns som att under denna graviditet vill jag gå i ide... Hur är det med dig förresten?

• Lilla

tip: det är lite bättre. Har mindre ont av foglossningen och tror att det beror på att jag åker bil nu till jobbet istället för att gå till buss och tåg. Dessutom har jag accepterat att jag inte kan göra alla sysslor på jobbe och inte hemma heller. Allt sammantaget gör nog att jag har mindre ont.

Gluffsen: hur är det med dig?

Jessie: har bebis kommit?

• BackinBlack

tip: Supersnygg väska.

Ja, det är det här kruxet med timmarna som håller mig tillbaka. Jag ska åka på intervjun idag ändå och hoppas på något bra. Läste igenom annonsen igen och jag får jobba med flera delar inom ekonomi, så då får jag ny erfarenhet där, jobbet är i Solna och det står att det är STOR chans till rekrytering. Så det kanske är värt det. Mitt förra jobb hade jag 25 000 kr och inte timbaserat, i maj månad ger en konsultlön på 22 000 kr snarare 20 innan skatt. Men jag måste börjar någonstans. Och kanske att det går att förhandla lite.

Höll på att bli "påbrackad" en praktikplats igår, tre månader med a-kasseersättning fast utbetalat från FK, men ändå tickar a-kassedagarna på. Det är ju på heltid så jag lär ju inte kunna/orka söka annat under tiden, så det fick jag tjafsa bort på telefon med handläggare på Af.

Håller tummarna för Jessie att hon har en bebis nu.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Stora syster

Haha, vad kul när ni talar löner! Själv har man bara 18000 innan skatt!! Iofs jobbar jag ju bara 80%, men era löner ligger ju betydligt högre än oss sjuksköterskors iaf!! Hhah!!

• Mirix

Hur många bröllop har Kate betalat för nu i Days of our lifes????

• Flurran

Halloj tjejer!

Inne o snokar i tråden som vanligt Någon som har hittat någon tråd för oss bönder borta i Bro? Ni kan väl hojta till om ni råkar snubbla över en...har ju blivit trådlöds nu.

Trodde lilleman fått vattkoppor men d visade sig vara streptokocker. Tror jag har fått någon inflamation i mitt pekfinger (dvs om d inte e ålderstecken!!) {#lang_emotions_surprised}

Ska nog ta o åka till Jakan en sväng så om någon e sugen på o ta en fka eller så kan väl skicka ett sms eller något! Saknar ju er alla!!

Hoppas att ni alla mår bra!! (och alla små såklart!!)

Kram kram /trådlösa Flurran

Svar på tråden järfällatråden 9