• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Suck. Svärmor tycker att jag gått upp mycket i vikt. Hon frågade hur mycket jag gått upp och jag svarade 10 kg (är i v.30). Ja, jag förstår det... sa hon då. Sen frågade hon hur mycket jag gick upp med Idun totalt. 12 kg sa jag. Ja, 12 kg är ju idealiskt tyckte hon då. Och det finns ju inte en chans att jag hamnar på 12 kg denna gång. Har ju 10 veckor kvar. Men vadå, 10 kg i vecka 30 är väl inte så himla mycket? Jag väger nu 64 kg. Blev lite sur faktiskt. Jag frågar ju inte vad hon väger liksom.

• annhan
    Lilla skrev 2010-03-27 19:15:45 följande:
    Suck. Svärmor tycker att jag gått upp mycket i vikt. Hon frågade hur mycket jag gått upp och jag svarade 10 kg (är i v.30). Ja, jag förstår det... sa hon då. Sen frågade hon hur mycket jag gick upp med Idun totalt. 12 kg sa jag. Ja, 12 kg är ju idealiskt tyckte hon då. Och det finns ju inte en chans att jag hamnar på 12 kg denna gång. Har ju 10 veckor kvar. Men vadå, 10 kg i vecka 30 är väl inte så himla mycket? Jag väger nu 64 kg. Blev lite sur faktiskt. Jag frågar ju inte vad hon väger liksom.
    Jag lider med dig. Vad har hon med din viktuppgång att göra? Min svärmor var likadan när jag väntade Viktor. Vad less jag blev! Jag har ju fortfarande en hel del kilon kvar som jag försöker bli av  med nu, men hon törs inte kommentera min övervikt nu som icke gravid. Men när man är gravid tycks det vara fritt fram att häva ur sig vad man nu vill om viktuppgång..    Ignorera henne, även om det säkerligen kan kännas jobbigt vissa gånger.

Jag hoppas också att visningen imorgon blir lyckad! Nu blir det lite soffmys med maken, sedan sovdax.

Natti natti!
    ~ Mamma till Filip -06 och Viktor -09 ~
  • Lilla

Tack för medkänslan annhan! Jag håller tummarna för er i morgon!

• flingansnö

lillaT: du får göra som jag gör med min mamma,jag ljuer om viken. Och ja, vilken skillnad på barnen, hur sor är I nu? Gustav är 106 cm och väger 20kg Mn så är det rätt stor skillnad pådig och mig också! 64kghr jag inte vägt sedan jag var19. Det är min ideala normalvikt

Mirjam: Kul med 80-talsfest!

Jag var på erotikparty igår! dvs vi tittade på sexleksaker och alla utom jag drack vin och vi snackade massa skit! Det var jättetrevligt! Men jag var trött och hade ont när jagkomhem.... men det var det värt!!

Ahnana: Lycka till med visningen nu!! Hoppas att det går bra!

• BackinBlack

annhan: Lycka till med visningen idag!

flingan: Det lät som en kul kväll! Härligt.

mirix: Ja, det är toppen när barnen börjar kunna leka med varandra. Det är med blandat resultat men det sker minst ett par gånger per dag. Skönt att klådan har försvunnit (om jag har läst rätt).

Lilla T: Nej fy, så får man inte säga. Jag fick många syrliga kommentarer när jag var gravid, både första och andra gången. Gick ju upp mycket och var stor långt innan BF. "Är det tvillingar?", "Ska du föda imorgon" och så vidare. Jag gick upp från 52 kg till 79 med Uma och hade inte gått ned allt när jag blev gravid med Vincent och då stannade jag på 75 kg tror jag. Min morbrors fru har frågat om jag är gravid efteråt, när magen är kvar. Jättekul. Inte.

Apropå påskris så klarar jag inte alls av det. Men för två år sedan köpte jag fejk-ris på Åhléns som ser hyfsat ut och går ju att återanvända, så det kör jag på. Blev lite sugen på trollhassel också, men det är så dyrt.

Här hemma blir det hemmadag. Igår smet vi faktiskt iväg, jag och barnen, till min vän som vi var på middag hos förra lördagen. Alla barn småsnoriga igår, idag mår de värre. Sonen i andra familjen hade 41 grader inatt. Puh. Vi får se om det blir så här med.

Just nu sover i alla fall Vincent och Uma bygger med smålego med sin pappa. Vi tar vara på dagen och umgås en massa och hoppas att förkylningarna går ned inför imorgon. Det blir ingen dans och inget kalas för Uma idag i alla fall - hosta, snor och glansiga ögon.

Jag är fortfarande planeringstokig med barnens kläder inför vår och sommar. Ärvde ett par gummistövlar i stl 23 igår till Vincent. Tänkte att de var alldeles för stora, men sedan såg jag att hans egna sitter precis och jag som har tryckt ned fötterna med tjocka strumpor. Stackars barn. De ärvda är nästan två centimeter för stora men med sockor så... och så är hans fötter bulliga och breda också.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

LillaT: så får hon inte säga, bit ifrån, hatar när många ska passa på att säga elaka saker när man är gravid, dvs många tror att det är fritt fram ...dvs en kompis till mig när jag väntade Eliott, gick på som sjutton och kommenterade mig jätte mycket, har iefter hand förstått att det var ren avundsjuka,dvs hon passade på då..men jäklar om jag skulle säga nåt till henne om hennes vikt..dvs hon är ju inte jätteslank, nä nu var jag lite elak..men jag tror att mycket bottnar i avundsjuka om det kan vara någon tröst...och du är ju inte direkt stor så det är lite skumt att hon håller på så.

Annhan:lycka till med visningen.

• flingansnö

Hej hopp!!

Hoppas att ni har haft en trevlig helgallihopa! Vi tog oss tillnaturhistoriska museet idag och det var toppen! jag fick ju aasont såklart, men det var det värt! Gustavs leende när han spran runt vid dinosaurierna var oslagbart! han tyckte det var jättespännande!

Nu ska vi straxgåoch sova han och jag,och imorgon är det tillbaka till fsk för honom igen. Själv ska jag viiiiiiiiila massor hela dagen

• BackinBlack

Ha en underbar vilodag imorgon flingan! Själv ska jag vabba imorgon. Sonen har fortfarande klägg i ögonen, även om det kommer väldigt sporadiskt och nu har han förkylningsastman med tillhörande hosta. Snutten! Dottern ska gå, om hon inte skulle bli dålig innan imorgon fm. Hon har haft en toppenhelg, träffat kompisar varje dag. En harmonisk helg helt enkelt.

Nu ska jag masa mig mot soffan och kolla tv-tablån. Jag har noll koll.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Flingan: vad roligt med naturhistoriska, dit måste vi oxå åka, känns som det var hundra år sen jag var där. Och passa på att vila imorgon.

Utteröga:Stackars lilla killen hoppas han mår bättre snart.

Imorgon ska Eliott på dagis och jag ska bara mysa med Elina, känns så skönt att bara ha en unge ibland och hon gillar ju såna här lugna aktiviteter som att titta i böcker så då får jag oxå vila lite..

Svar på tråden järfällatråden 9