• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Annelie E

annhann: såg att våra minsta fyller år samma dag...

Hampus 060116, Oliwer 080430
  • Timba

utteröga: klart att du kan kräva så mycket du bara kan, hlet klart är du värd pengarna.

Stora syster: låter som att ni har väldigt låga löner, dvs ialla fall hon som har jobbat tio år som syrra, har hon bara jobbat på samma ställe ?
    dvs det är ju alltid bra att röra på sig lite och för varje ny anställning kräva lite mer, tror att det är bästa sättet att få upp lönen. Sen är det ju bra att just i tider när det är brist på syrror se till att få upp lönen, dsv jag var med en period då jag var den enda anställda syrran på stället, resten var inhyrda då var man populär...

• Stora syster

Ja Tip, det där med löner e ju ett kapitel för sig. Men jag fick bättre än vad många av mina kursare fått på ex KS. Sen e inte lönen det viktigaste, jag har världens bästa jobb med gångavstånd. Men när jag inte ska va kvar där längre så tänker jag ju gå mer efter hur lönen ser ut när jag väljer jobb. Sen blir det Uthyrningsbranschen för mig.

Idag blire jobb, måstee nog rusa snart, puss o kram allihopa!!

• BackinBlack

Mirjam: Såklart man får ringa och kolla. Känner man att man vill så ska man, tycker jag. Hoppas klådan har passerat.

gluffsen: Minns den där magen. Jag gick upp mer än 25 kg med första barnet och hade problem att nå fötterna så jag behövde hjälp att få på mina skor.

flingan: Ja, jag borde verkligen vara lite mer fysisk. Svårt när jag går här hemma och ska söka jobb. Min motion hittills är att spana i affärer. Med Uma promenerade jag med vagnen dagligen, umgicks med två i min mammagrupp fem dagar i veckan och gick till och från dem i andra änden av Skälby, så det blev lätt minst 30 min promenad enkel väg. Inte samma sak med Vincent, ingen mammagrupp och en ihållande vinter, ståbräda och femtontimmarsregeln.

tip: Ja, jag ska försöka stå på mig. Pengar är inte allt, men det underlättar om jag känner att jag tjänar på att börja jobba och lämna barnen längre dagar på dagis.

Här hemma är det morgonstund vid sex som vanligt. Barnen leker tillsammans för stunden, sambon sover för han var vaken sent inatt. Dimma ute, ögoninflammation i Vincents ögon inne. Det blir inte mycket gjort idag, förutom att vara hemma.

Vincent har nu i alla fall börjat krypa. Hehe. Följer Umas utveckling exakt. Hon började krypa två veckor innan hon blev 16 månader, gjorde så ett par veckor och sedan reste hon sig mot vardagsrumsväggen och började gå. Vi får se om han gör detsamma.

Jag är en shopaholic så jag skulle ju vilja fundera och känna ännu en gång på överdragsbyxorna på Lindex. 149 kr styck och jag vet inte om båda behöver, men Uma har en vindjacka och regnkläder och fleecefodrat regnställ. Vincent har regnställ och vindfleece från Po.P. han har ärvt. Det är allt. Hmmm... Hans overall är verkligen för kort i benen och han måste börja ha skor på sig. Tossorna hänger på halvstång. Får se vad det blir. Nu ska jag gå och se om mina vällingbarn behöver påfyllning efter två timmars lek. Dags att skala äpple!

Sköt om er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

annhan: Såklart du ska lägga till dig på listan. Snart är du här!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

annhan: självklart ska du vara med i trådstarten!

Mirix: hur är det med klådan? Det kliar på mig överallt dagligen sen jag blev gravid och denna vinter gör det inte bätre. Jag smörjer och smörjer in mig från topp till tå morgon ochkväl. Det funkar ganska bra i alla fall.

• Lilla
    {#lang_emotions_flower} Idag har vi förlovningsdag! Vi har varit förlovade i 8 år.Tiden går fort! {#lang_emotions_flower}

Vi ska "fira" med att få besök av kompisar från Uppsala. Det ska bli kul! De har en dotter på snart 2 år och de är gudföräldrar till Idun. Jag måste erkänna att vi båda glömt bort att vi har förlovningsdag idag så det blir inget firande, men vi blev glad när vi kom på det i alla fal.
  • Timba

Stora syster: ja jag föstår att det just nu inte är läge att kräva så mycket när man är nyexaminerad, men att din kollega som jobbat tio år har samma lön tycker jag inte är bra, verkar inte vara bra löneutveckling. Ja bemanningsbranschen är kul ett tag, man får ju se rätt mycket och blir självgående snabbt.

Utteröga: köp via lindex på nätet om du ska, de har rabattkod ute på tio procent och sen finns det en till på 30% som man kan utnyttja tillsammans med rabatten ska se om jag kan hitta dem handlade en jacka så för ett tag sen.

• Timba

LillaT: Grattis till förlovningsdagen !!!

Utteröga: kul att killen har börjat röra på sig.

Nä nu ska jag ta en promenad med barnen och försöka hitta lite påskris, behöver verkligen röra på mig, känns att bena börjar bli stela av allt stilla sittande...

Svar på tråden järfällatråden 9