• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Haha den gröna har MIra oxå. Den är väldigt stor 86:a, men vi hade ju räknat med att vår lilla myra skulle växa mer.. Vi tycker att den e lt för slapp i resoren vid fötterna, men det e ju kanske för att hon är liten. Lätt att ordna oxå.

E en riktigt dålig mamma idag. Hemma med Mira o TV:n e på och jag tittar på pysselvideosar på youtube.. Men Mira leker på, ritar lite här o där. Behöver jag nämna att hon ick välling till lunch... blä.. jaja snart dags för mellis iaf.
    Imorgon tänker jag lämna in henne på dagis, behöver plugga. Jag har 3bildanalyser att göra + att jag gärna vill styla med några didakiska förslag..
    Jag är inte äns trött, jag blir bara så handlingsförlamad när jag "borde" göra nåot som jag inte gör...

• flingansnö

Mirjam: Känner igen det där, när man har ett "måste" över sig, blir det svårt att göra ngt alls....

• Timba

Alltså jag gillar inte fleefodrade regnställen för att man kan bara ha dem en så kort period och sen blir de jättevarma och de andas inte..därför gillar jag skalkläder bättre dvs köper man sådana med tillräckligt högvattenpelare så behöver man inte galonisar och man kan kan använda dem ändå när det är varmt dvs hela sommaren när det är blött i sandlådan..

Sen kan jag tipsa om en vädigt bra vinteroverall som eliott haft i år

http://www.lillaw.se/sv/articles/2.60.21/lassie-overall-suprafill

dvs man kan ha den hela vinter och även vår och höst och behöver då inga galon kläder. Såg att de är på rea nu i små storlekar.

• BackinBlack

Läser igenom inläggen och velar ändå. Jag har köpt ett regnställ på Klädjätten till Vincent plus att han har ärvt ett par regnbyxor i stl 86/92 som ligger på dagis och som kan dras över overallen. Han kan fortfarande inte gå och sitter i vagnen på dagis. Alltså vet jag inte om det ens är nödvändigt egentligen beroende på när han rör sig. Samtidigt kan han ju ha fleecekläder under regnstället när det blir varmare väder.

Umas fleecefodrade regnställ från Klädjätten skulle jag inte kunna vara utan. 349 kr och i två lila toner inköpt i höstas. De har två olika snurrställ med sådana och det finns lite blandade färger. Men att köpa det till Vincent nu känns lite överkurs. Hittade ett par allvädersstövlar på Blocket som kan vara Vincents storlek, men jag har inte fått svar från säljaren. Kostar 50 kr.

Och så är det det här med planering av inköp av kläder som min mamma var på mig när vi visste att vi väntade en pojke. Vi har ett fleecefodrat regnställ i stl 86/92. I nästan chockrosa. Japp. Där känner jag mig inte helt tillfreds att använda det på Vincent. Uma har själv önskat och fått sig en grön vind-/vårjacka och blåa stövlar av mina föräldrar. Så det är ju bra.

Jag är ju inte gjord av pengar. Här ringde de om jobbet igen, med inte så hög lön. Nu har jag räknat på det och jag måste åtminstone få lönen jag hade som konsult för två år sedan för att det ska löna sig. Suck. Att det ska vara så svårt. Ska jag avboka intervjun...? Har varit på det där företaget tre gånger snart.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Tip: Den verkar ju TOPPEN! En sådan måste jag försöka få tag på till G till nästa höst och sedan till pyret när hon/han ska börja på fsk

Här hemma har svärisarna varit och hämtat G nu, så jag ska dricka lite cola och slöa framför tvn en stund och sedan soooooova.

• Timba

utteröga: jag köper inga allväderstövlar, dvs jag kör gummistövlar med raggsockor om det är kallt, då kan de ha dem en längre period..

Angående bemanningsföretag, så brukar de ju öka lönen om de är nöjda med en, dvs en kompis till mig började oxå jobba för ett företag för några år sedan för inte såmycket i lön och hans lön gått kraftigt upp pga av att företagen gärna vill ha honom kvar och då måste ju bemanningsföretaget se till att han stannar hos dem, men visst är det inte så kul att börja med låg lön, dock tror jag att nu har de rättså många att välja bland eftersom så många är arbetslösa och då pressar de ju ned lönerna...

hm funderar på att köpa en ny skötväska, dvs den jag har är riktigt ful och då måste jag fråga är en sån här för flashig  dvs jag tänkte på en röd

http://www.campadre.com/products/dadadoo/sweetheart/

• BackinBlack

tip: Nej, jag tänkte först att han kan ha sina lätt fodrade gummistövlar med raggsockor. Det hade han igår. Fast jag tyckte han var aningens för kall när vi kom in. Apropå lönen, så känner jag att jag inte vill börja för lågt och tycker inte det är för mkt att begära det jag hade för två år sedan för det är inte superhögt. Därtill att du är beroende av timmarna och förlorar en massa i t ex maj månad när det bara är 19 eller 20 arbetsdagar. Och om uppdraget är tre månader - vart hamnar jag sen? Jag måste åtminstone hinna lämna på morgnarna. Och så är jag inte desperat än. Plus en massa annat. Jag söker vidare helt enkelt.

Försökte klicka på länken men fick felmeddelande. Vi har en röd, som såldes ut billigt när Po.P. hade butik vid Outlet för att det fanns risk att den färgade av sig.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Mirix

Anne,, tja den ser ju inte ut som en skötvästa och det tycker jag e ett plus!

• flingansnö

Anne: Den är skitsnygg!!!! och bra pris på den! Jag har ju en chockrosa historia med stora blommor på! Den syns vill jag lova, men jag älskar den, använder den som vanlig väska nu.

• Timba

Utteröga: klart att du inte ska gå ned i lön, men jag tänkt mer på att de kanske inte ger så mycket mer just nu, fast det ska ju bli bättre tider snart säger de, hoppas hoppas..

ok nytt försök med länken

http://www.dadadoo.info/03/sweetheart.html

Svar på tråden järfällatråden 9