• Timba

järfällatråden 9

Vad kul att vi fått ihop ett lag !!!

Är lite avundsjuk på era fika dejter, vill oxå till ikea, men har inte tid, ska på föreläning imorgon...

Flingan nästa vecka vekar vara helt kört för min del dvs maken åker till norrland och min mamma kommer hit, men jag ska kolla på veckan därefter.

Elina är fortfarande sjuk och det är jobbigt med henne eftersom även i vanliga fall äter dåligt, nu har matvägrat i tvådagar..dvs hon är rätt liten för sin ålder..

• Timba

Hej på er

Nu är vi äntligen friska ifrån alla sjukdomar.dvs alla barnen åkte ju på både förkylning och feber.

När skulle middagen äga rum ? nån som kommer ihåg, måste skriva in i almanackan..

Flingan: såg i autism tråden att garderoben efterlyste några som vill träffas och diskutera, barn med autism och allt runt omkring i stockholms omrdet, jag mailade henne att jag är intresserad, tänkte att du kanske också är det ?

• Timba
    Lilla skrev 2011-02-10 21:26:25 följande:
    Ha så kul på IKEA i morgon ni som ska ses! Själv ska jag jobba.

tip: skriv in 5 mars i din kalender. Jobbigt att barnen varit suka... Men nu mår alla bra eller? Tor har varit snuvig i kanske 2 veckor nu. Stackarn.

Jag är helt slut de dagar jag jobbat i och med att jag inte sover. Suck. Väldigt snart måste jag sluta amma. Hoppas det blir bättre då.
    malifa:Härligt väder det är och kul det lät med vinter picknick.

Tack för uppdateringen, måste verkligen få koll på min kalender, är rätt dålig på skriva in saker men nu är det så mycket så jag måste verkligen lära mig att planera...

LillaT: Stackare, inte roligt att inte få sova.

Ja nu var det dax igen direkt efter vi frisknat till drabbas vi av kräksjuka, sonen insjuknade i torsdagsnatt och i fredags var det dax för Elina, så nu spritar jag allt för att Rebecka inte ska bli sjuk... Tydligen är halva förskolan sjuk så det är nåt som går just nu...

D1980: låter helt sjukt, låter som att de inte tar det på allvar, hade det gjort det hade det inte hänt. Inte seriöst. dvs har ju arbetat en hel del med allergiker och aldrig nånsin att vi har missat, så det där lät inte bra.  Absolut ska du ta upp det med rektorn.
  • Timba

Utteröga: Tufft att renovera med ungar, men det ju bra att ni gör det tillsammans, dvs vi brukar alltid dela upp oss så att jag passar barnen dvs jag inte är nån hejare med borren men skulle ju vara bra att lära sig det med..

D1980: skönt att hon var så förstående, hoppas det löser sig nu.

Flingan: stackars Gustav, men det är sånt som händer. 

• Timba

Flingan: nä vad trist, hoppas han fattar att uppskatta dig.

LillaT: Vad mysig han är din lilla kille. Och hoppas du bli lite piggare snart,hur går det med att sluta amma ? 

Utteröga:ja det  verkar vara väldigt mycket meck med de här dieterna, skulle heller inte funka för mig. Du ska inte börja springa då ? dvs det fungerar för mig jag går ned och kan princip stoppa i mig vad jag vill och ändå händer det saker på vågen och dessutom blir man rätt stark och får energi av det. dvs det tar inte så mycket tid heller..

1975: stäket är jättebra område, det enda man bör tänka på är kommunikationerna dvs bussen går inte så extremt ofta dvs två gånger i timmen och den håller inte alltid tabellen hinner inte alltid med tåget, så man ska nog satsa på att för det mesta åka bil då.

• Timba
    Matglad skrev 2011-02-24 16:38:18 följande:
    Rut: Du kan låna min ergo ett tag, trikåsjalen funkar inte så bra på ryggen.
    Hoppas det går bra i helgen så att du får sova ordentligt framöver.
    Ska försöka PM:a kontonr när jag hinner.

Flingan
    RutanE
    Matglad
    Lillgrodans mamma
    Lilla T

Vem mer?

Pengar på konto blir bäst.
    Kajsa om du skickar överkontouppgifter så för jag över pengar.
  • Timba
    1975 skrev 2011-02-24 10:36:18 följande:
    Elin!! Han var med genom hela FL.
    Stort grattis till lilla sonen !!!!
  • Timba
    Steffi17 skrev 2011-02-24 16:29:29 följande:
    GRATTIS 1975 och grattis till pappan och stora systern:)

Har precis kommit hem från ÖF i Barkarby. Idag var vi på "stora" bebisgruppen (från 7 mån) och det tyckte Hans, som fyller 7 nu på mån, var jätteroligt! Att se barn krypa runt, stå och gå sina första steg motiverade honom att lära sig någonting nytt också;) Ska dit igen nästa vecka!

Rutan: förlåt, jag hann inte förbi igår! Eller, jag gick en promenad på fm, när du var på yoga och på em var jag i Kista. Kan komma förbi imorn, om det passar!

Flingan och lillgrodan: badhusdejt låter toppen! Var faktiskt på Jakobsbergs simhall förra mån strax efter lunch och då hade vi den lilla bassängen helt till oss själva, vilket var utmärkt - bara lite tråkigt för H att det inte fanns andra bebisar... Man kanske kan dra dit?

Jag hade också anmäld mig till tjejmiddagen och är ffa med om den bli av!

Eftersom ni pratade mycket om diet och vikt och sånt, måste jag skriva av mig lite här: När jag var i Kista igår, so kom en gammal tant, kickade in i barnvagnen och började prata lite med H. Plötsligt säger hon till honom: "Och du ska snart få syskon också! Det ser jag!" Skrikandes!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad arg och ledsen jag blev! Visst, jag ligger ffa +12 kg och är redan frustrerad angående detta, men trodde inte att någon skulle vara så säker att jag är GRAVID under min tjock tröja, för att ganska säker måste man ju vara för att säga det högt, eller hur? Sånt är jag iaf... Hursomhelst mådde jag piss och det första jag tänkte på då var: choklad!!! Mitt problem är nämligen att jag tröstäter (och när jag tycker att jag förtjäna en belöning...) så dieter fungerar inte riktigt för mig - det är snarare psykologiskt. Någon som har samma erfarenhet och vet hur man kan komma över tröst-/belöningsätandet??? Vet inte vad jag ska göra...:(
    oj det var oförskämt av henne.
    Angående maten tycker jag inte att du ska tänka på så mycket vad du stoppar idig och träna istället.
    Blir för mycket fixering med maten annars, dvs tycker jag ialla fall fungerar.
  • Timba
    Lilla skrev 2011-02-25 13:05:07 följande:
    1975: grattis till Theodore! Gulligt namn! {#emotions_dlg.flower}

Vårruset
    Flingan
    RutanE
    Matglad
    Lillgrodans mamma
    Lilla T
    tip
    Mumriksfru

Nu är vi 7 personer. Hur gör vi då? Nån sa att en grupp skulle vara 6 pers har jag för mig. Toppen att du samlar in pengar Kajsa. Häng på nu fler mammor!

Jag hinner inte in här så mycket de dagar jag jobbar. Har lunch nu och har försökt läsa i kapp. Var en del.
    jag såg på hemsidan att det är två olika dagar man kan anmäla sig till 24 ellr 25 maj. Så vi måste rösta om dag ? Och man kan ju anmäla sig individuellt också så det är ju bara att vi anmäler en grupp plus en till

Är det fler som vill springa ?
    dvs vi kan ju träna lite tilsammans ivår så att vi blir lite peppade.
  • Timba
    BackinBlack skrev 2011-02-28 09:37:34 följande:
    Flingan: Kram till dig! Härligt att ni hade en bra kväll tillsammans du och Magnus.

Lilla T: Hur är det med ryggen nu? Jag tror inte jag anmäler mig till något nu. Känns som om det är mycket i huvudet. Och jag tror att det blir två grupper då så då måste vi hitta fler mammor.

Nu ska jag jobba vidare i högarna. Har inte varit på jobbet på en vecka och nu är två lediga också. Fullt ös!
    utteröga man kan anmäla sig individuellt oxå kruxet med lag är att man hamnar ilag tävling och att man måste vara lag för att få picknickkorgen.
    http://www.varruset.se/start/content.cfm?Sec_ID=324&Rac_ID=110&Lan_ID=1
Svar på tråden järfällatråden 9