• Timba

järfällatråden 9

BackinBlack skrev 2011-03-11 08:58:05 följande:
    God morgon! Ingen här på ett tag? Allt väl med alla? Eller är alla hemma och surar för det tråkiga vädret (även om jag hade vårkänslor på stan igår på lunchen i solen).

Jag ska på intervju här vid lunch, spännande. Gjorde lite tester igår kväll som jag hoppas utföll bra. Har fått ett annat erbjudande om en eventuell tjänst som då blir fast vilket är lockande. Vi får se.

Hoppas ni får en finfin helg och att solen hittar tillbaka till oss!

Kram
    Härligt Annica. Hur gick intervjun ?
    Hur mår du ?
    Med mig är det bara bra, men har apmycket iskolan just nu, önskar att jag kunde dela på mig..
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-11 17:09:56 följande:
    simhallen öppnar 07.30 i morgon, jag tänkte åka dit vid nio halv tio om ngn ska med då!

Jag vill förlja med på ÖF på torsdag! Vilken tid går ni? Kan vi träffas innan?  Så kan vi väl bada på fredagen? (vilket förövrigt är min födelsedag! )
    Flingan Eliott är förkyld och hostar, så jag tror att det är bäst att vi inte badar, men gärna en annan gång.
  • Timba
    MrsMumrik skrev 2011-03-11 21:17:54 följande:
    Matglad -  jag har glömt att betala!! Jag gör det asap! Så räkna med mig också för jag vill hänga på

Flingan och Steffi - jag ska också på öppna förskolan på torsdag så då ses vi där. Hänger eventuellt på på baddejten också på fredag! Lillgrodan och jag var där i dag och det var helt ok i jakan. Bro är säkert mysigare meh jag... hrm... hrm... hade kollat fel på tiden och råkade leda oss dit helt i onödan. Som tur var är alla så snälla så jag fick inget skäll Skäms

Flingan - jag hyrde bord på Westmans i Bromma och jag tror jag fick betala typ 75:- för två dagar. Kolla där om du inte hittar något.

På söndag fyller jag år och ska ha brunch här hemma. Någon som har några bra brunch favoriter som man kan köra med i buffén? Har lite idétorka...
    Mumrik: mm vad gott med brunch, blev lite hungrig..jag gillar spansk frittata, dvs med paprika, oliver, ägg, potats, lök sen är ju amerikanska pannkakor, våfflor, smoothies, scones, äggröra, muffins, kallskuret är gott oxå.
  • Timba

LillaT: hur är det med dig och familjen ?

• Timba
    Lilla skrev 2011-03-11 23:06:06 följande:
    tip: upp och ner och ut och in. Sur och tjurig och trotsig 4-åring som haft influensa precis. 9 månaders som tvingats sluta nattamma och reser sig upp mot allt och drar ner saker. Jag har sovit i dotterns rum på madrass nu en vecka, för att hon inte ska gå in till vårt sovrum och väcka bebisen på natten, dvs han vaknar av att hon dundrar in för att sova hos oss. Jag och maken är trötta och förkylda. Ingen ork att underhålla hemmet. Jobb på det (50 5 för båda - vilket är KUL men också stressigt när man väl är på jobbet). Ungefär så ser det ut hos oss nu.
    ja man blir lätt lite splittrad, det är ju annorlunda mot att vara helt fl och sen jag tror att det bra att släppa kraven lite hemma, man dör ju inte av lite damm
    hm känner igen läget med sovningen, vi brukar också få dela upp oss för att det ska bli så lungt, fast inte är det kul att sova på madrass.
    Men jag hoppas att ni mår bättre snart och slipper förkylningarna.
    Säg till om du vill hitta på nåt, jag har iförsig lite fullt nästa vecka men sen blir det lugnare.
  • Timba

Stora syster: Visst är det härligt med vårsolen.

Matglad: Ha det så skönt i fjällen, ska ni åka skidor ?

• Timba
    flingansnö skrev 2011-03-12 08:51:27 följande:
    Lina: Det emsta kom från Tip ju!

Jag har fåttt panik gällande det här med vikten! Herregud! Jg får nog var tjock resten av livet känns det som.... jag klarar ju inte att kaloribanta, det slutar meda tt jag hetsäter godis.... lchf funkar sådär... men jag klarar inte att hantera mitt sötsug.... vilket ju gör dieten riktigt dålig istället....   Nu har jag hittat ngt som heter dukan.... ska testa det på måndag, hoppas att det är bättre för mig....  Fan, jag hatar ju att vara tjock
    men Elin nu låter detta präktigt, kan du inte bra tillåta dig att äta normalt ett tag och bara träna, dvs inte banta alls. Släppa fixeringen kring mat, inte tänka på mat. Har hört flera som det fungerar på, speciellt om har tendenser till hetsätning.
  • Timba

mumrik: ingen fara.

Matglad: Vad kul, det går säkert bra brukar sitta imärgen konstigt nog.
    Vart ska ni ? Skulle oxå vilja åka uför, men blir nog inte det i år, lillan är för liten att flyga ännu tycker jag.

• Timba

Vi invigde grillen på altan idag, vilket jäkla kaos det blev. Eliott spran runt och skrek och var allmänt jobbig. Och Elina vägrade äta det vi grillat..ja det ju tacksamt. men det var ju fint väder iallafall och jag kunde sola lite.

• Timba
    PappaEmil skrev 2011-03-13 21:14:33 följande:
    hej alla har varit lite frånvarande några dagar här, livet har snurrat i en galen fart här hahaha så jag har inte ens haft tid att sätta på datorn Glad

Är alla här hemma eller är det några som jobbar ?? och vart bruka ni gå ut och leka med era barn nånstans??
    Vi bor i kallhäll så vi brukar vara vid stora parken vid ankdammen eller i lillaparken i bolinderbyn.olika ut
    Jag varvar fl med maken så det ser lite, vem som är hemma beroende vad vi har att göra under veckan.
Svar på tråden järfällatråden 9