järfällatråden 9
Har de varit på besök på förskolan från AC eller kommer behandlingsplanen innan?
Nu har Rebecka somnat i jumperoo och sover stående ser rätt kul ut, så jag ska passa på att plugga.
Vi har gått den och du hade rätt, blev också besviken. Både på informationen och hemläxorna, som var precis sådana som vi fått från logopeden. men jag tror att kursen var bra för maken, den har hjälpt honom mycket att inse att det här är inget som man kan bara vifta bort och tro att det blir bättre av när han blir äldre. Utan att det krävs träning och engagemang från vår sida. dvs han har slutat att ifåga sätta och accepterat diagnosen.
Vi går på Jakobsbergs sjukhus och hon som vi har är verkligen bra och kan mycket om autism. Vi får nya uppgifter var månad som vi ska träna på och en del tecken. Sen har de teckenspråkskurs måndag kvällar som maken går på som också ska vara bra.
Ja jag längtar också efter att komma igång ordentligt med träningen.
Det ska bli kul att höra hur det var.
Flingan:Ja det stämmer de verkar vara rätt lika, kul. Vi har också Sara. Eliott älskar gå dit och lär sig jättemycket under den korta stunden. Han försköker teckna lite, men mest tittar han och sen gillar han bilderna som vi sätter upp.
Ush jag är just hemkommen från mötet på autsimcenter och jag är ARG! Tycker inte att de lysnade alls på vad jag hade säga och att de bara malde på, dessutom så skulel vi få göra IBT (intesiv beteende terapi) Men det skulle vi inte hinna nu, och inte kunde de dra igång förän i höst och bla bla bla bla...... Ja, de får köra sitt race, det är ju inte dåligt för G, och det är bra att de har kontakt med föskolan och att han kan få hjälp den vägen, men annars..... nej jag kände det som att de liksom "muppifierade" om ni förstår vad jag menar honom, jag vill ju att Gustav ska få vara så vanlig som det bara går, och få lära sig att passa in, inte att han ska bli ännu mer speciell.... det verkar de inte vara så inne på.... jag vet inte kanske är jag i förnekelse för att han faktiskt är handikappad, men jag tycker verkligen itne att han är det!!!!
BT: ja tyvärr så har de diagnosen och tyvärr är det vanligare än man tror med npf.
Ja det är många som har försvunnit från tråden, det är väl bara flingan, utteröga, lillaT, matglad och judith kvar men nu har ju du kommit tillbaks.
pappaEmil: är du pappaledig nu ?
Ha det så kul i simhallen, här ska det pluggas.
Tack ska kolla upp dem.
LillaT: Stort grattis till Idun !!!