• Timba

järfällatråden 9

al72 skrev 2011-03-13 18:54:00 följande:
    Hej!
    Får man hoppa med i tråden? Jag är mamma till Theo född 061202 och bor i viksjö. Själv är jag född 72. Skulle vara jätte kul och få lite flera kontakter här i järfälla då Theos och mina kompisar bor så långt härifrån.
    Välkommen al72!!
  • Timba

LillaT: Tufft med barnkalas men vad kul att Idun uppskattade det.

Flingan: Hoppas det går bra på AC och håller tummarna för att ni ska få IBT.
    Jobbigt tänder med hoppas de ploppar upp snabbt nu. Rebecka höll oxå låda inatt, sparkade av sig täcket hela tiden och lät, helt omöjligt att sova, så nu är man lagom mör iskallen och samtidigt har jag massor att läsa...

• Timba

hm känner oxå att jag måste börja kolla upp träningen fsk, tänkte dock vänta tills jag vet hur det blir med AC så att jag vet hur träningen kommer att bli.
    Vi har ju en massa saker vi behöver träna på, så jag vet inte riktigt vart vi ska börja.
    Vad tufft det är att man ska behöva kräva allting själv, vad händer med de barn som inte har föräldrar som orkar engagera sig... Men det är bra Elin ladda upp ordentligt nu och stå på dig.

• Timba

Flingan: Grattis hoppas du har en hel bra dag!!!

• Timba
    flingansnö skrev 2011-03-20 07:45:10 följande:
    lina: Härligt med bubbel!

ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt......  men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.
    aj Elin, hur mår du ? har du varit hos VC?

Vi har haft besök från en psykolog på  AC idag och har diskuterat hur vi ska lägga upp träningen osv och nu ska vi fundera på IBT träning.
  • Timba
    MrsMumrik skrev 2011-03-21 07:41:50 följande:
    LillaT - ja, där bak där vi ska bygga trall är det snöfritt så nu kan man släpa fram utemöblerna och grillen

Flingan - men oj... hoppas det läker snart!

MiaEd - välkommen tillbaka! Hur är det med allt?

Är det någon här i tråden som har katt? Vi har två katter som har varit innekatter sen de föddes. När vi flyttade till huset så skaffade vi en inhägnad de kunde vara i när de gick ut, men nu fungerar inte det längre. Vi kan inte inhägna hela tomten med 2 meter högt stängsel och katterna skriker som galna och vill gå ut. Livrädd att låta dem bli utekatter som får springa fritt. Det går ju inte att kontrollera var katterna går och om de går in på en tomt där det bor någon som hatar katter så vet man ju aldrig vad som kan hända. Plus att våra grannar har hundar som går lösa och som tydligen jagar katter (vet inte varför de tycker att vi ska hålla katterna inne, men de kan låta hundarna gå lösa?!). De är ju 30 väg utanför oss så man hoppas att de lär sig att hålla sig undan bilar och lösa hundar... usch... har sån ångest över detta. Tänk om de inte skulle komma hem en dag?
    Har du han katter eller är det tjejer, tänkte om det är möjligt att kastrera eller nåt för att lugna ned dem.
    Jag skulle inte iallafall släppa ut dem, vet att det utreds i Järfälla kommun om nya regler vad det gäller tillsyn om utekatter, dvsom att de ska omfattas av samma regler som hundar. Väldigt många som ogillar när katterna bajsar på tomterna och att de förstör barnens sandlådor, så kan du undvika att göra dem till utekatter så är det väl det bästa.
  • Timba
    MiaEd skrev 2011-03-21 10:46:31 följande:
    Vi mår bra. Aurora börjar på förskolan 15 augusti, så nu håller vi på pyssla och planera inför sista sommaren som mammaledig.. Oliver mår bara bra. Jag själv kommer börja plugga på distans from auugusti :)
    kul att du hör av dig undrade också hur det var med dig.
  • Timba
    D 1980 skrev 2011-03-21 11:30:38 följande:

Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren

Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt förstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Snart får jag förhoppningsvis promenera med er!

Jättefina namn båda två tycker jag, inte så lätt val.
    Vad jobbigt med diabetes, hoppas du mår skapligt iallafall
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-21 15:11:59 följande:
    Tip: Nej har inte varit hos VC, jag tror det läker som det ska, är inte svullet eller inflamerat eller så, tror inte de skulle göra ngt särskilt annorlunda hos vc än jag gör själv, dvs hålla rent och torrt och byta förband morgon och kväll....

Mia: Välkommen tillbaka!

Steffi: Härligt med lekparkslek!
    ok, skönt att det inte var så illa
  • Timba

BT: vad jobbigt med fogarna, karpaltunnel och huvudvärk och att det kommit så tidigt också, hade du så ide förra graviditeterna också ? har ju hört nåt om att det blir värre för varje gång eftersom kroppen anpassar sig fortare till graviditeten.

Matglad: Härligt att höra att ni hade det bra

Svar på tråden järfällatråden 9