• Timba

järfällatråden 9

Steffi17 skrev 2011-02-25 21:52:38 följande:
    Lilla t å rutan: lycka till! Jag håller tummarna!!
    Mumriksfru å lillgrodan: absolut! Bvc middag låter jättebra!! lillgrodan, hade inte du tillgång till något lokal?
    Tack tjejer för uppmuntrandet! Jag är bara lite frustrerad just nu:( tip, jag skulle vilja träna - brukar ju gå på zumba å simning, men har fått så j*** ont i knät att jag inte ens klarade en promenad hela veckan:(
    Ha en bra helg, tjejer!
    aj det lät inte bra, hoppas det snart går över.
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-02-28 12:34:25 följande:
    tack hörrni! Jag hoppas verkligen att det inte är RS och att Gustav får gå på fsk i morgon, för jag är lite trött nu.... Gustav klättar dessutom på väggarna och har nu möblerat om i hela vardagsrummet.... och ajg orkar inte skälla på honom.... jag vet ju vad det beror på. Men han vill inte göra ngt av det jag föreslår..... Räknar timmarna tills jag får åka iväg till VC.  Nu ska jag göra lite lunch åt oss....
    Stackars Gustav hemskt med öroninflammation hoppas han mår bättre snart och att du får andas lite
  • Timba
    Lilla skrev 2011-03-01 09:26:57 följande:
    Tack Elin! Jag hörde Tor gråta x antal gånger i natt (trots att jag sov i gästrummet med öronproppar), MEN han åt inte mellan kl. 20.30 och 6.45. Då var det morgon och jag ammade honom till frukost (i vardagsrummet). Jag ahr inte fått utförlig rapport från maken om natten än, för han sover.
    Vad duktiga ni är och skönt att du fått sova.
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-01 10:01:16 följande:

Åh vad bra gjort av T! och av föräldrarna också!!! 

Härhemma är ju Gustav hemma, han är typ frisk, och full av energi, och klättrar på väggarna, men ALLT jag föreslår är fel!! Han vill hela tiden gör ANNAT ANNAT ANNAT. OCh han gnäääääääääääääääller heeeeeeeeeeeeeela tiden!! Nu nrä jag lagt Agnes tog jag med mig honom ut på gården (med babyvakten med) och vi skulle åka pulka. Han var glad hela vägen ut, emn när vi inte gick till bilen och skulle åka iväg låste det sig totalt för honom och han skrek och slogs och var allmät otrevlig. Tillslut fick vi gå in... Nu tittar han på tv IGEN!! och jag känner mig som den sämsta mamman i världshistorien!!!

Du är inte sämsta mamman, tänk på att han har särskilda behov och att du har det skitjobbigt.
    Vet precis hur det är, det går inte så bra heller att ha Eliott hemma från dagis flera dagar i rad, då river han stället...så han är på dagis även fast det är sportlov och Elina är hemma.
  • Timba

Flingan: Grattis, vad roligt !!! Skulle gärna promma men ska in till stan imorgon. Tränar du nåt på gymmet i kallhäll ?

1975:du kommer snart in i rutinerna, ibörjan hinner man knappt nåt och tycker att det låter sunt att du tar det lungt, passa på och njut.

Utteröga: Skönt med lite egentid.

• Timba

Flingan: hm jag borde verkligen gymma lite, för att få lite starkare rygg, ungarna är rätt så tunga nu, ska gå och testa nån dag.
    Hur gick vårdbidragsmötet och hur mycket har ni sökt ? Jag håller ju oxå på med ansökan dvs har gjort det i två månader nu..måste bara ta och släppa den och skicka in den..
    Vill du inte jobba som lärare längre ?

• Timba

BT: Grattis !!! Hur mår du ?

LillaT: vad jobbigt att de är sjuka dina små.

Rutan: Kul med bad, vart var ni ?

Vi har varit ute på järvafältet idag, lekt och grillat, så fint väder och det känns som att våren snart är här. Längtar..

Flingan: ja det är ju alltid bra att testa på lite annat också, det är ju inte så himla lätt att veta vad man vill göra.
    Måste också börja kolla på jobb eller iallafall försöka fundera ut vad jag vill med jobb. ska iallafall läsa en till kurs innan sommarn och sen kommer jag vara ledig med lilltösen isommar..

• Timba
    RedTopaz skrev 2011-03-06 20:39:42 följande:
    Tack Tack!! =)

Grattis till dig med Anne! Blev det en liten tös till? Vad heter hon?
    Men oj, du med Judith, grattis till den lilla färskingen! =) Gick allt bra?
    Har jag varit "borta" så länge alltså...!

Vi hade verkligen inte tänkt oss tre barn men i väntan på sterilisering och med flera försiktighetsåtgärder blev jag ändå på smällen... Är nu i v. 16 och mår absolut piss. Kan inte tro att jag gav mig in i detta igen!! Har som bekant gravidmigrän och så även den här gången. Är nu sjukskriven på heltid pga huvudvärken.

Hej Emil! Nej det är inte så vanligt med pappor här, men extra kul att du hittat hit!
    Det blev en Rebecka och som tur är är hon lugn och helt underbar.
    Ja jag blev lite förvånad att du är gravid, har för mig att vi diskuterat detta..
    Men vi hade ju inte heller tänkt att skaffa en tredje sånära inpå, men det fungerar bra vi är ju redan inne i karusellen, man får se det som att sen är småbarnsåren över och man kan koncentrera sig på annat.
    Och det är bra med syskon eftersom hon har dem att titta på behöver jag inte underhålla henne hela tiden.
    Trist med huvudvärken, hoppas att den försvinner och du mår bättre snart.
  • Timba
    PappaEmil skrev 2011-03-06 20:00:42 följande:

hej alla Glad

jag heter Emil och har 2 grabbar som är 3 samt 2 år gamla..

jag är ny både här på familjeliv men också här i järfälla Glad

tänkte att jag kunde göra en liten presentation iallafall Tungan ute

Såg att det är bara tjejer här, vart är alla pappor eller är jag en ovanlig pappa som hänger på familjeliv?? Skrattande

jag kommer att dyka in fler gånger tänkte bara säga hej Glad

Inte så många pappor här, men det är ju kul om det kommer in några.
    Vart i Järfälla bor du ?
  • Timba

Lilla T: angående FB, så har jag inte konto där har liksom inte blivit av och så tar väl det också en del tid...men jag ska skaffa ett, har fått en del påtryckningar från släkten på sistone.

Svar på tråden järfällatråden 9