Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Jennie, ringer dig... Marina, ja, om du bara visste hur mkt jag läääängtar efter mitt kök, och att kunna röra mig fritt i huset ;) Skönt att resan gick bra?!

• Stora syster

inte lätt för de stackarna som inte tål värmen! Själv skulle jag sakna den om den försvann. Tänker på den kalla vintern som va, usch!!

Avslutade jobbet innna semestern med att min patient fick hjärtstopp, vi kunde inte rädda honom. Tänkte mycket igår, det var min första oväntade, och mitt första samtal med anhöriga för att informera om vad som hänt. Tungt igår...

Men idag blire bad i Görveln om nån mer e sugen på att heja! En stor skränig skock lär sitta därnånstans, baara att komma förbi!! e där vid halv tolv ca var planen. Tar ju två h att packa allt, mat o solkräm o kaffe... o sen tar det ju två h att städa ur vagnen efteråt... hahah!!Men kul ska vi ha, första stranddagen för mig, undrar vad man ska ha på sig??

Nån mer som e sugen på lite födelsedagsfest den 24/ då? The more the marrier!!

• Stora syster

Här vare iinte så mkt aktivitet inte! ;) Solen som lockar månne?

Vi har plaskat hela familjen i svärisarnas pool hela dan, Loke har en elak mamma som inte låter honom ha armpuffar, och se; helt plötsligt simmar ungen! Så han simmade konstant i typ sex timmar. Sen slockande han i bilen hem... haha!! Jag har också premiärbadat, och fick skämmas för de bleka benen... Överkroppen ser ju ut att sitta på nån helt annan... hihi

Imorg blire kanske stranden, vad har ni att säga om Sandviksbadet och om Kungsängen? Eller det därr Kananbadet, var e det?

Hoppas ni dricker massor och äter chips, det e bra för vätskebalansen! ;)

• Stora syster

Nice Flingan! Galet att köra en sån resa med en sån liten!! ;)

Det underbara vädret håller i sig, och vi badar väl som vanligt. Ska bara få i mig kaffet så jag vaknar först...

• Stora syster

Ojoj Lilla T, galet med Skansen i värmen! Själv kan jag tipsa om ett riktigt trevligt bad ute i Bro, Lejondalsbadet. Var en stor strand och bryggor, stora gräsmattor och nästan inget folk. Till och med Nilo badade! Kors i taket, den ungen hatar ju vatten normalt sett! Man ska dock ta bilen dit, liiite för långt att släpa allt utan..

Nu hat  jag fotat bänkskivan och mejlat bilderna till ikeas reklamationsvd, den var  repig när den kom hit i tisdags. suck. Och inte har de hunnit klart allt annat, ser mer rörigt ut idag än för en vecka sen tycker jag, även om det inte e sååå mkt kvar, tror max två dar om folk bara jobbar pålite...

undrar igen om det e nån mer some sugen på lite fest på lör 24/7? även om det inte blir jättestor fest så vill jag bara ha lite koll på antal pers... Kram på er!!

• Stora syster

Lilla T, förstår, man brukar ju inte vara så sugen på party när man har så små...

Vart tog sommarn vägen! det e ju kyligt ute!! Vi som ska bada (såklart). Hoppas den kommer tillbaka...annars får man väl ta tag i den där byggstädningen som väntar.. Typ börja med att putsa alla fönster....

• Stora syster

Jadu, inte lätt om man inte gillar värmen! Själv har jag mest problem med myggen! men jag har också badat, händer ju inte varje dag!!

Och nä, det vart ju skönt sen, och fönstrena får jag ta nästa vecka när det ska bli sämre väder igen... ja, det e jätttetrist, men nödvändigt...

Nu väntar jag bara på att Nilo ska gå o lägga sig så jga kan duscha och sen sova. hoppas på att vakna upp utvilad imorgon..

• Stora syster

Lilla T, ja, min kära mmor kommer bo tvärs över gatan från oss from mitten av augusti! Då ska vi passa på att äta våra "konstiga" maträtter som bara vi gillar, kräftor, krabba, kronärtsskocka osv...!

Jaha Marina, du ska jobba heltid nu ! Vad kull! (eller?)

• Stora syster

Jadu Lilla T, i vår familj e det bara jag som äter allt! Den ena kräsnare än den andra... Tyvärr gillar karln o dotter mest dyra maträtter, och mellankillen bara pizza, och minstingen äter det mesta. (han kan inte heller tjata på vad han vill ha ;))

Parken zoo låter kul!! Lite nostalgi med Fantomens grotta o allt... ;)

Här hinner man bara putsa ett förnster i taget innnaan man hör Nilo skrika nånstans i  huset, suck.. Allt tar sån tid, det  e ju inte riktigt min melodi... Nu äter vi lunch iaf, sen ska jag passa på att fixa lite i snabbare takt när Nilo ska sova....

• Stora syster

Tungt med begravning Mirix, man boprde väl få va gammal när ens föräldrar dör!

Ja du Mirjam, vi  har nog lite olika budgetar du och jag, både när det gäller shopping och mat ;) Jag klarar sällan att ens titta i en affär och inte va 500 kr fattigare... Och jag gillar också tyvärr god o dyr mat...

Var det verkl bara skräp i Ullared? Jag hade jju tänkt mig en trip dit i höst!

Utteröga, jag tänker inte MÅLA fönstren, skrev jag det? Bara putsa dem ;) (men de måste målas, helst nästa sommar, men då måste nog fasaden målas också, så den sommaren verkar uppbokad...)

Jag e lite i nån bubbla idag, inte varmt och inte kallt, inte regn ELLER sol. Vad ska man hitta på då tro? Loke tjatar om kompisarna, ALLA e verkligen på semester nån annanstans...  Stackarn... Jag borde utnyttja att min karl e hemma ett tag innan lunch, och kan passa liten, och fixa klart allt jag kan utomhus, börjar bli lite stressad nu!!

utteröga, vad värdelöst med din mage! Lider med dig, har haft en superkänslig mage sen liten... Måste alltid äta extremt regelbundet osv... Hoppas den lugnar ner sig av din  diet nu!!

Svar på tråden järfällatråden 9