Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Usch Utteröga, trist! men du vet att du alltid får gnälla här!!;)

Flingan, told you! Det e anledningen till att vi inte har gjort ngr fler bebisar här hemma! Men ibland e det ju mys också, glöm inte det!!

• Stora syster

Men godmorron gurls!! Orkar ni läsa? Skulle behöva synpunkter! ;)

Nu ere jobb igen, efter enochenhalv veckas ledighet! Jippie!!

Har lite funderingar om jag ska säga upp mig. Och bara jobba på timme. Känner mig så oerhört låst av alla regler att man bara får jobba si och så enl arbetstidslagen, att jga måste jobba si och så många fredagskvällar (då jag brukar lämna Loke) och si och så många lör-sönd. Jag har missat varenda grej som hänt i sommar, enda ggn jag varit ute var på födelsedan.

Nu kommer ju Jonta va hemma lite mera ju längre in på hösten vi kommer, och jag känner att jag verkligen vill ha tid för mer än att bara jobba, el rättare sagt; kunna styra mer över hur och när jag jobbar. Vi har önskeschema, men maan måste ändå "diffa" bort minst sju av sina planerade pass. Så det blir ändå till att ta pass man inte ville ha

Vill inte heller va utan semesterersättningen. Har använt två semesterdagar sen jag började i december. Känns som att man hellre tar pengarna ist för att ha flera veckors semester sparade hos arbetsgivaren nu när det blir vinter och räntor och el stiger som f-n! Jag vill ju jobba heltid, inte va ledig!!

Fattar ni mitt egoinlägg? Ska jag fråga chefen om jag kan få jobba på timme? (och såklart då ha flera timvik så man kan välja och vraka lite;))

Annars då? Håller med Mirjam, ungarna blir tyngre, och ryggar e ömtåliga! med vet hur svårt det är om man har klängbarn!!

Sorry mitt svamlande, har nog inte vaknat helt, lär dock göra det snart då mans ka knalla till jobbet i blåsten! ;)

Ikväll simma i Jakan, nu jä-lar e det hårdträning innan Egypten! Haha!!

Ha en perfekt dag iaf, kram!!

• Stora syster

Tack ni som svarat mitt egoinlägg ovan om jobbet....

Måsste pallra mig iväg nu, hoppas ni alla får en bra dag, hinner inte kommentera det jag borde! Sorry!

Kram alla!

• Stora syster

Oj, hinner inte kommentera, måste bara stilla mitt fl-begär en snabbis innna svmarsch mott jobb.. ;) I kylan, bara fem grader! Blev tvungen att leta reda på min gamla väst, annars e man väl stel some n pinne resten av dan, har ingen jacka...

Ha det så himal underbart alla!!! Det kommer bli fint väder idag iaf, ruktig höstkänsla!! Kram!

• Stora syster

Lilla t, vad snabbt det går, att han redan kommer hem! Vad mys!

Jag har redan glömt vad jag skulle skriva.

Ska kanske göra en för och emotlista ang jobb.jag inser ju att jag måste ha lite fler extrajobb som backup iaf. Så på måndag har jag en ny interju, denna hång på ett privat företag som utför tjänster åt kommunen, Ligger vid samma parkering som där jag jobbar nu på sjukhuset, och har säkerligen bättre pröjs. Ska kräva ännu mer än vad jag gjorde på förra intervjun. får jag bara de två jobben jag sökt, så tror jaga tt jag säger upp mig, elller ber om en timtjänst ist på nuvarande, typ i mitten av oktober. Då kan jag också passa på att ta ut den mesta semestern innna dess.   Blir ju dubbel lön om man jobbar samtidigt på aannat ställe...

Nä, slutsvammlat om mina jobbekymmer...

Imorgon blir det nog Nacka Forum med Alexandra, tis nog Indiskt med Jonta. Sen e veckan fylld av möten i kidsens skola, och jobb.

Mirjam, hur går det planeringen av din praktik? Kan du får skjuta på den? Kanke göra den tidigare? eller dela upp den? Var ska du göra praktik nånstans? Det brukar ju alltid lösa sig!

Ha en bäst dag alla nu, måste rusa som vanligt...

• Stora syster

Sara Elisabet; jag flyttade hit för två år sen då jag var gravid. Gick på Barnmorskorna i Gamla Stan, de funka bra, då de har en gynekolog som man kan få snabb tid till, fick göra vaginala ultraljud när vi ville, och så kunde jhan sjukskriva mig snabbt... Sen har jag en reumatisk sjukdom som gjorde att jag även sprang på spec mödravården på sös och KS. Kommer inte ens ihåg hur många ultraljud jag fick...;)

Tror du måste fråga dig vad du vill ha ut av en barnmorskekontakt? Det medicinska? eller nån att gråta hos typ? Huvudsakeen e ju att man träffaar nån man trivs hos och litar på, annars e det ju bara att byta...

jag vet inte riktigt vad du vil veta, detta var ju min trea, så för mig var det mest intressant med de medicinska delarna, det andra "kan " man ju vid det laget...  När jag satte in spiral så gick jag till bm här i jakan, träffade en riktig pärla, kommer tyvärr inte ihåg vad hon heter!!Men nära e ju annars bra? Särskilt när man e stor och tung sen...

Om du har mer "specifika" frågor så bara fråga på, som du ser så e jag rätt uttråkad just nu och bara ordbajsar på....;) Hahahah!!!

• Stora syster

Tack Elin!! Kul att ni fick en lyckad tripp! Jag sitter också och spånar på hösten/vintern, jobb, semestrar och små miniresor... Och pengar... hahah!!

Imorgon ska jag slå knut på mig; lämna dagisbarn, intervju, städa hos min mamma, köpa element och handtag på Bauhaus, ringa lite samtal, åka till Nacka Forum med Alex... Kul med lite shoppingpartner iaf! (men tyvärr har hon mer exklusiv smak än mig, så det är en DYR shoppingkompis;))

På tis ska jag och J ut och äta, det var hundra år sen sist!! Mys då med!

Jaja, har en späckad vecka med utv samtal för två kids, och Loke åker till Grekland, och tusen saker till, så nu ska jag snart sova skönhetssömn! Ha ha!!

Evani, hur går det med jobb, sökte inte du nytt, eller drömde jag det?? Lusläser ju arbetsförm annonser, ser ett par om opsyrror och tänker på dig..

Tip, nån som vet hur hon mår?

• Stora syster

Sara Elisabet, jag fich ju ingen mammagrupp med min trea, men jag lärde känne de flesta genom den här tråden! Sen e det ju rätt många som går på öppna förskolan, finns ett par runtom i järfälla, men jag har inte testat dem själv. Du kommer ju garanterat lära känna en massa mammor och säkert nån pappa! Då e det ju väldigt bra om du väljer mammagrupp/mvc i närheten, annars blir det ju inte av att man  träffas så ofta...

• Stora syster

1975, grattis! Jag måste  ha missat!!

Flingan, glöm inter att andas som du brukar säga! ;) (nice där med Gudrun, fast jag hade hellre kramats med nån annan då kanske, hihi;))

Evani, kul att du hittat nåt skoj då!!

SE, du kommer snart känna halva jakan om du e ute o går med barnvagnen sen....

oj, nu kommer jag väl försent till jobbet, kram på er alla!!

• Stora syster

ojoj,nu har ni minnsann passat på attt skriva när jag inte hunnit vare sig läsa el kommentera...;)

Måste iväg mot jobbet, tänkte bara önska alla en bra dag!!

Lär komma in här senidag, Nilo e sjuk och jag kommer va hemma från kl elva. Så då jä-ar!!Hihi!!

Svar på tråden järfällatråden 9