Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Tack Utteröga! Orkade dock inte ta Bauhaus, e helt slut efter dagislämning och svettig promenad tillbax... Occh nu har vi hantverkarna här igen, så nu känns det ngt krystat att sitta och ringa smöriga övertrevliga samtal till potentiella arbetsgivare... ;) Tar det imorgon... hahah!!

Ha det så kul på jobbet!

• Stora syster

Då har vi ju det bästa av båda världar! Nilos Carina har ju dagbarnvårdarkooperativ i ett rätt stort radhus tillsammans med två andra dagbarnvårdare. De bor inte där, utan har som ett litet dagis, men de e ju bara större grupp när de själva vill, eller så delar de på sig för olika aktiviteter..

Kan tillägga att Alexandras dagmamma var enormt engagerad och verkligen älskade sin adagbarn! De fick följa med henne ut till landstället och fiska och sova där osv...  Lokes var lika super... Jag har kanske haft tur privat, men har träffat på många idiotiska dagisfröknar på alla dessa dagis jag jobbat på...

• Stora syster

Grattis Bolindermamman! Både till magen och kommande huset då!! Hur stort vill ni ha? Ngr ssärskilda omr ni kollat in?

Inser när jag tittar ut att allt regnande har gjort att gräsmattan har blivit djungel igen... Får ng lov att klippa den idag...

Flingan, ja visst, det finns ju alltid olika åsikter om det mesta, rätt skönt faktiskt, ville mest höra argumenten... No hard feelings lixom??

Nä, sitter här i morgonrock och gårdagens smink, undrar om man ska åtgärda det innan gubbarna flänger in... hehe!!

• Stora syster

Ojoj, nu saknar man nästan tiden när man va hemmamamma och vi hade långa fikalistor här. Haha!!

Marina, SJÄLVKLART lyder alla som arbetar inom barnomsorgen under läroplanen! Kan bara svara för våra dagmammor, men de har ju utepedagogik, är mullefröknar och har kommit en lååååång bit från sjuttio/åttiotalets dagmammor....

idag sista dan innna jobba helgen..ska fira den med att göra allt jag inet hunnit innan, sen lämna Loke till sin pappa och jag ocjh Nilo ha en tidig fredagkväll, så e man förhoppningsvis pigg imorgon! ;)

• Stora syster

Men va trist Flingan! Vad hände?

Utteröga, hihi!! På han bara!! ;)

Själv har jag mys med mig själv (alltså ENSAM), och bakar matbröd och har städat, håller ff på och tvättar... Trist att va själv en fredag bara för attt lixom, men samtidigt skönt (faktiskt!) att av ensam, kunna poppa hur högt som helst och springfa runt här och dansa med moppen! hahah!!

Ser fram emot imorgon, har saknat att jobba såååå! Och svärföräldrarna tar Nilo till Eskilstuna och kollar djuren på eftermiddagen! De e guld!!

Nu har jag ju min mamma precis runt knuten också, ,så nice! Tycker barnen också, letade efter Alex häromkvällen, plötsligt ser jag henne stå på mormors veranda... haha! Nu har de nån att rymma till när mamma e dum!

Nä, ska se om matbröden e färdiga i ugnen nu!! Ha en superfredag den trettonde nu! Hihi!!

• Stora syster

Elin, inte särskilt rädda för olyckor igår då, dina föräldrar...? haha!!

Kom inte i säng förrän betydligt senare än vad jag tänkt mig igår... men Nilo var snäll, jag fick sova ända till halv sju idag. Så den här dan kmmer nog fortsätta i samma anda hoppas jag!

Nån som hört nåt mer från/om Tip? hoppas allt e bra nu...

Ska ta en prommis och panta några avv alla våra pantflaskor nu på förmiddan tänkte jag, så e Nilo trött sen och kan sova och jag mot jobbet! Tjohoooo!!!

• Stora syster

Ja, fy vad folk blivit påverkade av värmen som kom tillbax, mina patienter har väl aldrig hållt sig så lugna och stilla...

Nä, nu ska ungarna fyllas, sen äter vi kräftor med mamma, mys! (småkillarna lär inte äta ngr kräftor, de får fiskpinnar nu ist...)

Flingan, det var tidig uppgång, G brukar väl sova längre annars? Thank god för barn-tv!! ;) Det har räddat många helgmornar!! hahah!!

Känner mig ngt trötter efter första jobbhelgen, men gud så skönt att va tillbaka, även om jag nu e nästan helt ledig i över en vecka till... De tyckte jag var konstig på jobbet när jag sa att det var så kul att komma tillbax!! ;)

Ha en nice söndagkväll nu girls!!

• Stora syster

Flingan, mår G bättre? Kan det inte ha varit ngr konstiga bett då?  Hoppas det går över snabbt nu i värmen iaf,.

MÅSTE verkl klippa gräset idag, suck...

Nä, nu kommer det besök här... Ha det gött!!!

• Stora syster

Jobbigt att ha karln i USA, men ni kommer ju va extra gulliga när han kommer hem igen... ;)

Jag hade bra dag igår,, röjde ur en jättehög till grovsopor, klippte gräs (hann bara med halva dock..), släpade med J på powerwalk (gick i hans sakta tempo, men ändå lite promenad..), handlade, tvättade, grillade och drack vin...  Hade karln hemma hela dan!  Avslutade kvällen med nya Karatekid med Jackie Chan... se inte den, kanske ok tillsammans med barnen... Hann med lite fika och hjälpte mamma en sväng också. Så skönt att det äntl börjar bli ordning i kaoset här, ska boka grovsopshämtning idag också...

Vad äter era ettåringar till frulle? Jag hade tänkt skippa vällingen då den just tog slut... Men nu äter Nilo knappt en hel smörgås... Förut åt han ju en flaska välling OCH en smörgås till frukost... Måste lura i honom lite mer, han blir superhungrig redan efter en timme igen, och sen blir det inte fruktstund förräns runt nio...  Nån med tips? (kan tillägga att han väcker mig varje morgon med ordet: MAT!!)

Vårt trådlösa funkar igen! Jonta satt hela gårdagen, men nu e det ok! Jippie! Nu kan jag slänga sladdarna och avsluta mitt mobila bredband jag haft till laptopen! Alltid lite mer pengar i fickan lixom!

Idag ska jag mot jobbet och schemalägga mig, och har en lång attgöralista, så det e väl bäst att jag sätter igång.

Kram alla!!

• Stora syster

God morron girls!

Idag får ni hålla tummarna för mig, har en intervju kl ett...

Blev matförgiftad av nåt konstigt igår, fy så otäckt! (brukar inte va såå känslig, och vi åt ju samma allihopa...) Hade hursom  världens magkramper och stod och skakade över toaletten... Jätteskumt, från att ha varit helt frisk till supersjuk på två sekunder... Lite nervös över hur min mage ska må idaag, den måste ju va ok om man ska göra ett gott intryck lixom...

Idag sista dan innan Alex och Loke börjar i skolan! Loke ville ha med mig imorg på första skoldan, gulle...

Vad kul med lunch ni som ska dit! (det var idag va?)

Måste hitta lite mattor hit! Nån som har några tips på affärer som säljer BRA, billiga och snygga mattor? Skulle behöva en stor under matbordet, som då måste va lätt att torka av... ;) Och en gosig variant till soffrummet, en som inte luddar av sig...

Ingen som vill köpa Nilos babyskydd? Den bara står i min garderob... den e ju verkl knappt använd...Bara att hojta isf, gör ett försök på Blocket igen med en massa saker som tar för mkt plats här...

Svar på tråden järfällatråden 9