Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Grattis till dottern Mumriksfru!

Elin, jag trodde du skulle börja plugga på heltid nu i höst? Har nog snurrat till det...

Vad skönt att höra att alla ni verkar ha det liknande, med gnälliga barn och tålamodsbrist... ( alltså skönt för mig att veta att jag inte e ensam, inte så kul för er kanske ;)) Jag hoppas verkl jag mår bättre när jobbetstartar, ungar e på dagis och hösten kommer.

Nilo e också i nån märklig trotsålder, och e väldigt lynnig. Och han överreagerar som den värsta dramaqueen när man säger åt honom på skarpen. (efter tio snälla tillsägningar...) Men han e ju söt, bara väldigt tjatig.... Värre med de stora kidsen som inte ger sig alls, som vägrar lyssna (Jag vet precis Marina!!) och som bara vill ha pengar hela tiden. ... Älskar ju mina ungar mest av allt, och skulle inte vilja va utan dem, men jag behöver mer fysisk och psykisk styrka för att orka... Ska styra upp vardagslivet lite bättre nu efter ledigheterna, så att det blir mer effektivt, mindre stress och  mer pengar. Låter väl super va??!! Hahah!!!!

Idag måste jag nog bege mig till outleten och leta sandaler till Nilo, hans kardborreband e helt paj, han har ju bott i de där sandalerna sen i våras nu.... kollade i jakan, men det fanns inte en enda kvar!! Får kolla Skopunkten...

• Stora syster

Mumriksfru, ja visst e det fantastiskt att man kan ha så mkt känslor för en sån ny och liten!!??

Annelie, jag tror jag köpte dem i april, känns som att de gjort sitt nu... Tänkte att man kunde hitta nya på rean, men det finns ju inget kvar, och jympisar känns lite för varmt ett par veckor till iaf...

Nä, blev inget outlet, tar snart en trip till jakan när Nilo vaknat istället. Har "hjälpt" gubbarna att fixa i köket, shit vilken tid allt tar!! Hade jag varit stor och stark hade jag gjort klart det sista själv, men jag vet ju att min rygg o fingrar inte klarar det så bra... håller mig till småfix, satte ihop den sista hatthyllan i förmiddags iaf! jaja, snart klart hoppas jag!

Nu siytter jag och degar fraamför datan och funderar på middagsmat.

• Stora syster

Nä du Mirix, det e långt ifrån festivalväder...;(  Får vinka med flagga nån annan gång!

marina, hoppas ni hade det mysigt igår!! Siciliana åt vi på med svärisarna på min födelsedag, det var gott och prisvärt!

När jag kom hem igår kväll blev jag rätt förvånad; byggarna hade dammsugit och städat! Och plockat undan en massa! Och lämnat en liten lapp med "ha en solig och trevlig helg, hälsn xxx o xxx!!" hahaha!! Det tyckte jag var otippat!!! Sen kom Loke hem efter en hel vecka hos pappa och kompis, hade saknat honom så! Idag kommer Alex hem också, hon åkte för flera dar sen till sin pappa för at gosa med sin nya lilasyster. och kunde inte slita sig... ;) Men jag mutade henne med att hon skulle få pussa på sin Loke så hon kommer imorgon... ;) hahah! Vaddå syskonkärlek!!!

Nilo blev så glad när jag berättade att Loke och Alex skulle komma hem att han började hoppa jämfota och klappa händerna!! Gullungar!! Få se nu hur många minuter de håller sams.... hahah!!

Det verkar som att ugnen ska kunna fungera nu, så idag blir det nog till att baka rabarberpaj... sååå länge sen jag bakade....

• Stora syster

Utteröga, skickar över lite paj, kolla inboxen ;) hihi!! Det blir nog bra med er flytt när den är färdig! Det låter som att du är organiserad av dig minst sagt! Planering är A och O!!

Jag måste också börja träna! hatar ju dock styrketräning just för att jag känner mig så mobbad när jag sitter och tar i och blir illröd och säkert gör helt fel... Undrar om jag ska passa på att sticka ut på en powerwalk nu innan karl drar till jobbet?... eller så kanske det blir en med barnvagn och Loke på cykeln sen när Nilo ska sova middag... får se... känner mig rätt mätt efter frukost och kaffe... dålig start på det hurtiga lixom....

• Stora syster

ja, känner mig liiiite nyttigare nu, tog en powerwalk på reservatet... Hittade dock inte en svamp ;( För tidigt kanske?

Nu håller jag på och kör igång ugnen för första ggn, sen ska jag nog röra ihop den där pajen... Så gick det med nyttigheten lixom ;)

Evani, vilka braa målare!! Not!!

Nilo blev väckt från vilan, o herreguuuuud vilket humör!! blä!!

• Stora syster

ojoj så seeeeegt det var här då....

Söt dräckt btw! Får flashbacks från när Alex flög till dominkanska när hon var knappt tre år och släpade på sin Teletubbie hela flygresan. (den pratade Teletubbiespråk också...). Säkert populär på 13-timmarsflygningen.. ;)

• Stora syster

ojoj, det där med preventivmedel och mens e ju ett kapitel för sig... Jag håller ju på o förblöda varje månad av min spiral... måste knata iväg idag och köpa järntabletter innan jag svimmar nånstans...

Loke har fixat en väldigt otippad aktivitet den sista sommarlovsveckan, han och två killkompisar dansar breakdance! Det är tydligen svenska mästarana i breakdance -07 som kör kurser i Folkets hus i Kallhäll... Så på fredag blir det uppvisning!! Superskoj! Hoppas det blir disco i skolan snart så han akn visa upp ngr moves!! ;)

Tog ju bort Nilos napp för två dar sen, lessnade på det eviga tjatet och letandet... Igår la jag honom utan nappen också, och han somnade på en gång! Det trodde jag aldrig!  känns skönt innan dags att den e väck!

Att bli blöjfri går det inte lika smidigt med! Gör nog av med 5-6 kallingar om dan nu! ;) Men han har både kissat och bajsat på pottan, och har sagt  till vid flera tillfällen att han är kissnödig. Tyvärr hinner hann ofta inte fram till pottan, men ändå! Får se hur långt han kommer i torrhet (och hur länge mamma står ut att springa 50 turer till pottan och torka golv konstant) när dagis börjar på måndag... Han kan ju köra blöjfri hemma iaf...

Ang träning, ja det är väl så att man måste koma över den där känslan, och sen öva sig så man kan maskinerna. Jag kände mig länge som ett mongo när jag var ute och powerwalkade... Tyckte att alla jag mötte i skogen glodde konstigt...

• Stora syster

Elin, jag slänger inte heller böcker, har nog kvar varenda en från jag föddes typ. Vet inte riktigt VAR dock... ;)

Igår kväll just innna jag skulle lägga mig påpekade Jonta så snällt att fläkten iinte hänger rakt över spishällen... Kul. INTE! Så när snickaren kom imorse fick jag snällt gnälla om det också. Så vi har haft ett helt gäng gubbar här som fick LYFTA upp hela köksön och flytta DEN istället! Vågade inte ens titta, trodde hela skiten skulle braka... Men det funkade, och nu får snickaren snällt fortsätta med evighetsprojektet.... Ser ju ut som F-N här, hoppas han kan snabba sig på....

Annars e jagf sugen på att baka lite igen...  Lite svårt när man krockar med en stor finsk bamsebjörn vart man än går... emn vad ska man hitta på idag eg? Allt e så kladdigt ute...

Lilla T, det e klart att det går bra att ha båda ungarna, de känner på sig att de måste va extra snälla mot mamma! ;)

Utteröga, jag skulle vilja få lite av din energi... Har så mkt saker jag skulle behöva röja och fixa med, men som jag aldrig tar mig för...

Nä, om man skulle kolla lite jobb kanske?

• Stora syster

Ja du Mirix, potträningen går väl sådär. Har aldrig behövt göra det förut, mina har varit så gamla att jag bara tagit bort blöjan llixom... Men jag måste ju ändå lägga ner hysterin, eftersom de inte kommer fixa springandet på pottan var femte minut på dagis... Han sa precis till, (tjatar om sina ankor i badrummet som han vill leka med när han sitter på pottan), så nu hann han faktiskt i tid  till både nr 1  och 2! Oftast brukar det lixom bara komma...

Mirix igen, jag har också tänkt ha barnen på dagis o fritis from måndag, har varit själv med dem i röran här hemma i fyra veckor, dagarna e ju få som Jonta har varit här. Nu ska JAG ha semester! Jag börjar nog inte jobba förrän i slutet av augusti, bara nån helg innan, så e det på mitt schema!! kommer väl också skämmas, men just nu känner jag som du, det kommer inte funka utan att få lite egen tid innan allt drar igång igen...Man har ju rätt till dagis om man e sjukskriven...

Flingan, hur gör du när du affirmerar då?

Lillla T, Tor brukar väll sova bra annars? Hoppas det bara var en engångsgrej att han hade  svårt att sova. Och stora tjejen kommer ju snart bli immun mot hans gnäll, så det löser sig nog...

idag ser vädret lite skojsigare ut, ska se om jag hinner med en skogstur innan Jonta måste till jobbet...e ju glad om jag slipper tunga vagnen, dåå blir det mest styrketräning ist för kondis...

Well, dags att städa undan efter frukost här och bli seriös!

• Stora syster

Flingan, vad kul att fixa och dona sådär!! Hoppas på ett bra resultat!! Tack btw för att du skrek lite åt mig högre upp i tråden... Ibland behöver man nog banka in vissa saker i mig...Jag vet ju att det du säger är sant...

Jag tog mig en snabbiswalk i skogen imorse, så nice att ha så nära till Järvafältet!! Mys särskilt på morgonen (förutom att jag nästan somnade bland blåbärsriset) när hästarna e enda sällskapet typ...

Nu sitter jag och äter en tomat-, basilika- och mozzarellasallad. Borde varit supergott, men jag har ingen aptit. Lyssnar på Willie Nelson och känner mig lost. Ringde vårdcentralen och ville boka en tid för att jag e så trött och deppig hela tiden. Finns tid tidigast i början av september... Yey! Ska be om en akuttid ist på måndag. Orkar inte va orkeslös längre.

Visst e det skoj att klippa barnen!!? När vi kapade Nilos superlånga kalufs i våras blev han ett halvår större direkt! Tyvärr har han ärvt sin fars hår, de ser ut som att de e med i us marine båda två, jättetunnt hår som står rakt upp, oavsett vad man gör med det...;)

Svar på tråden järfällatråden 9