Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Mirjam, tror att er familj är väldigt mkt mer prismedvetna och prisengagerade än vår... Jag vågar inte ens räkna på hur mkt vi gör av med, särskilt jag då eftersom jag handlar till barnen... Men vi har väl större omsättning, du har väl inte csn tex? Vi jobbar ju båda...  Nu måste jag dock hålla i pengarna ngr dar tills vi vet ungefär vad renoveringen går på... Hittills ca 100000 för själva köket, och 50000 till byggarna... (msået dock köpa ny soffa, men den blir nog på avbet..)

Vad kul n i verkar haft det Flingan! fattar inte att man orkar åka med barn i bilen!! Imponerande!!

Usch, känner mig helt matt idag. Har ingen energi eller lust till nånting, e bara gråtfärdig när jag tänker på hur det ser ut här och hur mkt som e kvar. Och en massa annat skit som snurrar i skallen...  kommer dröja innan jag orkar starta fler renoveringsprojekt ;)

Annars ser jag fram emot mitt lilla party på lördag! Hoppas alla har överseende med att vi kanske inte e 100% färdiga än... Vi blir ett litet men mysigt gäng... Om jag glömt "bjuda" nån så bara hojta!!

• Stora syster

Ojoj, ja nostalgi Lilla T! Vi överger väl aldrig tråden va?!

Tack för grattiset Elin! Nu e det bara förfall som gäller! ;) hahah!!

Mirjam, hon lär väl inte kunna ha skorna längre? Lite  varmt dessutom? De e ju rätt tjocka... Ska se om jag hittar dem när jag röjer inför lördag iaf...

Mumriksfru, har väl dansat ett par få-ut-ungen-ur-mamman-innan-mamman-ger-upp-danser i den här tråden, hoppar runt lite åt dig också!!

Idag ska jag till ikea en snabbis, ska köpa soffan som  äntl kommit in, och lite småjox. Fick presentkort på ikea av min mormor, så jag tänkte kolla efter nåt kuddfodral och plädar till soffan också.

nä,, dax att engagera sig i dagens projekt... Kram alla!

• Stora syster

Tack lilla T! Känner mig gammal och ung på samma gång! ;)

Mirjam, du låter desperat! Har du kollat skorean? De har ju billiga  bra grejer faktiskt på skopunkten...

Alexandra fick en lillasyster igår! Hon gick runt med sin mobil hela dagen och väntade på att hennes pappa skulle höra av sig. Så nervös!! Hennes plastmamma skulle snittas, o alllt verkar ha gått bra iaf. Hon blev inbjuden att sova på BB!! Tyckte jag var lite odd, hon med, så vi bestämde att hon skulle åka dit idag och va med dem hela dan ist.

Men först ska vi fortsä'tta röja här....

• Stora syster

Matglad! Mys med semester, fy för  dyra bilar!!! Vart hade ni tänkt åka sen?

Lilla T, vi köpte en ny,, en gr, mer passande färg och större så alla får plats ;) Har inte hunnit med att prova den, så uppdatering följer... Den var väldigt skön, den nedsuttna varianten de hade som utställningsex iaf ;)

Slet som ett djur igår, från 6.30 när vi steg upp, kom väl i säng vid 01 inatt... Men NU HAR VI ETT KÖK!!!! är så glad, och det kommer bli väldigt fint, e ju rätt mkt småfix kvar...  Men Nilo har varit överlycklig sen vi öppnaade upp till "nya " delen, han springer runt och provar allting!! Så skönt att kunna röra sig, tycker både mamma och barn.

Så fort mataffärn öppnar ska vi iväg o handla för att kunna fylla nya skåpen! Sen blir det nog tuupplur med Nilo  innan kvällens festligheter!

• Stora syster

Borde potträna Nilo också, han springer bara runt naken och kissar i de fria...

Marina, jag e lite orolig över Mirjams mystiska försvinnande jag med! Nån som hört nåt om henne??

Jaha, i dag blir det att sitta hemma o vänta på lev från DHL, allt mellan 10 och 16 kommer de.. kul. Men nu e snickaren här o sågar socklar, och målaren ska enl rykten komma också... så det artar sig. Nu får de såga och slabba ute, eftersom vi redan flyttat in möbler o grejer...

• Stora syster

Lilla T, det e leverans för gubbens företags räkning... ;(

Mirjam, skönt att höra att ni lever iaf! Men vad har hänt? Mkt nu? Hoppas du mår bättre snart!! Kram!!

Elin, det är väl rektorn som beslutar om utökad tid? Ring honom!! Vi skrev ett smörigt och mkt blödigt brev om  hur slitigt det skulle vara för kidsen att behöva ha olika barnvakter hela triden och en massa trams. Hur lätt som helst gick det igenom.

Undrar också hur det är med Tip?! Hallååååå??!!

• Stora syster

Man måste väl ff vänta med att ställa barnen i kö tills det är 9 månader kvar innan man vill ha platsen?

• Stora syster

Flinga, här har det också skördats... Bla jättestora och supergoda gurkor! Visst känner man sig husmoderlig ;)

Tip, hoppas du återhämtar dig snabbt och kan  komma in här och se alla GRATTIS!!!

Mirjam, Nilo är ena stunden hur tjurig som helst, och i nästta kommer han och vill pussas... Sååååå jobbbig!! Men man märker verkligen hur mkt han mognat på bara några veckor! Kommer nya ord hela tiden, och ahn fattar ju det mesta!! (dock sällan han håller med sin mamma, men ändå )

Själv e jag  mest less. uttråkad över att va hemma, trött, trött på att alltid va trött, att alltid ha ont och inte kunna göra hälften av vaad jag skulle vilja eller borde kunna... Var så deppig igår att jag känner mig som en barnunge, som Jonta försökte trösta med glass och kramar. Undrar om man kan bli galen utan att man förstår det själv? Känns så ibland. Usch, här sitter jag och gnäller... men vad ska man göra när man inte har lust till nånting? Blä.

• Stora syster

Tror problemet är att jag inte vet hur  man vilar, mår ju dåligt när jag inte gör nånting... Och nä, jag äter bara vanliga antiinflamatoriska, typ Ipren mot SS... Tror jag har blivit deppig av allt ont, kanske borde testa antidepressiva ist... Så kanske man orkar med bättre? tack för tankar och kramar tjejer!

Vad de växer LillaT!

• Stora syster

Oj, Marina, inte likt dig att gnälla! Du e ju supermorsan vafan!! ;)Ja, jag fattar ju också att det går upp och ner, men när man sjunker för långt ibland ser man ju inte att det finns de där uppåttiderna också... Har också sjukt dåligt samvete för att jag inte sitter hemma och njuuuuuter av avrje ledig sekund med barnen, som alla andra verkar göra... Behöver jobba hårt och slita för att uppskatta att "bara" va hemma en dag eller två sen...  Kommer absolut inte va hemma så här mkt nästa sommar!!

Jaja, vi får väl se om det blir nån kul film ikväll sen när min kära karl kommer... är seg som en gammal skumbanan typ... så soffläge intages!!! Kram på er!!

Svar på tråden järfällatråden 9