Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Skönt att de fattade på dagis Mirjam! När börjar dina kurser då? Jag skulle faktiskt vilja plugga nu i höst, men behöver den lediga dan i veckan  till ett extraknäck, vad man nu ska hitta på...

Ni som har koll på lagar(?) nån som vet om man har rätt att ta ett extrajobb utan att arbetsgivaren ska godk det? jag har ju bara 80% i landstinget, men vet att alla anställda måste redovisa bisyssla. Men kan de NEKA en den bisysslan sen?

Testade att beställa hem mat från nåt nytt(?) företag som tar från Ica Maxi i Häggvik. Sthlmlivs.se .Bra priser på det mesta (men shit vad maten har gått upp rent allmänt!) och bra utbud! Hoppas de kommer nu på morgonen som utlovat! Mkt billigare alt än att ha bil bara för att kunna handla!! behövde dessutom inte betala nån frakt för denna gäng. Annars e den på 50-.100kr.

Idag ska jag på breakdanceuppvisning i Kallhäll, och så ska jag försöka städa ur slipdamm inför helgen. Och baka matbröd, vi gör av med en förmögenhet bara på bröd, säkert över 500 kr i månaden!

• Stora syster

Lilla T, klart vi håller tummarna! vart äär jobbet?

Flingan, jag vill ju inte ens köra bil om jag slipper! (skrattar mig halft fördärvad i ett ekande kök, hahahahaahah!!!!)

Marina, tack för stödet! Du är snäll! Det värsta e att jag e så trött på kvällarna att jag oftast inte orkar va social... Och ja, det har varit alldeles för tufft den här våren/sommaren, och ensamt. I mitten av oktober slutar gokartsäsongen, då kommer jag jobba mina normala tider igen, och förhoppningsvis blir allt lite lättare bara barnen får lite stimulans nästa vecka och jag bara kan få en break. Räknade ut att jag varit utan barn vid max sex tillfällen sedan april. Alltså även extremt korta stunder inräknade...TOTALT!  Blir en ond cirkel tillslut... Ska be doktorn kolla så att jag inte har nån järnbrist eller sånt kul också, kan ju bidra till min eviga trötthet...

Jaja, nu har jag gnällt färdigt, tack för att ni e så goa och läser svammmlet... Puss för det!

försöker iaf ta mig framåt, har ställt en deg på jäsning så vi har bröd imorgon iaf!

• Stora syster

Jaha, vad ska det va för väder idag då tro?

Nä, om mana skulle ta och göra sig iordning så man e redo för dagens äventyr då!!?

Hoppas ni alla får bra lördag!! Kram!

• Stora syster

Lila T, du e vaken tidigt... Hoppas du kan få nån powernap sen idag...

Mirix, jag hade också velat se Winnerbäck, blev ni helt inregnade?

vi hade en mysig lördag, hade alla tre kidesn hemma, det är inte ofta! Jag och Alex hade långprommis vid lunch, hittade lite kantareller också! Sen drog jag med allihopa ner till videoaffären för filmhyrning och lördagsgodisinköp. Alvin och gänget 2 och Wallanders Vålnaden blev det. och Ben&Jerrys och godis såklart. Sen sov jag genom vad som måste varit ett rejält åskoväder enligt alla statusuppdateringar på facebook...;) Vaknade dock av min karl som glömt nycklarna och bankade på dörren vid halv fyra inatt istället....

Idag ska det packas inför dagis och fritis inför imorgon. Ska nog väcka karln snart också och låta honom ta Nilo så jag kan kolla lite djupare in i skogen efter lite mer kantareller... (vågar dock knappt gå i skogen själv, har ju så dåligt lokalsinne att jag går vilse om jag snurrar ett varv, så vi får se hur djupt in det blir... ;)

Nilo har förresten blivit jätteduktig med att gå på pottan, nu säger han till varje morgon efter frukost att han vill gå... På morgonen fixar han både nr ett och två... Svårare senare på dagen, fattar inte varför småpojkar envisas med att  gå och skvätta lite här och där, pinkar de revir tro? ;)

• Stora syster

Annelie, jag e faktiskt lite chockad över att han går med på att sitta där överhuvudtaget.... Men som marina sa, det e ju alltid bra med rutiner, och vi gör samma procedur varje morgon, det hjälper nog...  Har försökt få honom att kissa ute, men det vill han inte, så det kommer bli svårt att skippa blöjan på dagis...

• Stora syster

Båda killarna somnade utan problem innna sju igår! Iofs blev jag väckt halv sex imorse, men jag la mig tidigt så det känns rätt ok ändå!

Idag dagis! De ska vaa i en lokal i Jakan tillsammamns med ngr andra då de inte har full styrka än, så vi får se hur det går... Sen ska jag hem och uppdatera mitt cv och söka ett jobb för en uthyrningsfirma som söker både undersköterskor och sjuksköterskor, det skulle va perfekt som extraknäck!

Ska ta en sväng upp på jobbet också när jag ändå är ute och springer i de krokarna. Det märks att jag varit hemma för länge... ;)

hoppas ni alla får en bra dag, på jobb eller hemma!

• Stora syster

ojoj, glömde hällften jag skulle kommentera, ta inte illa upp nu...

Måste bara få skryta att Nilo har varit blöjfri hela dan på dagis! Blev helt chockad faktiskt1 Vilka klippor till dagmammor man har som orkar springa på pottan med honom i tid och otid... Tyvärr blev det en olycka här hemma alldeles nyss, men ändå!!

Nån annan som e trött i benen idag eller? Jag e helt slut, känns som jag srungit runt som en galen person halva dan. Måste ju lämna/hämta i centrum, så lite  motion får man i den kvava värmen...

Utteröga, förstår vad du menar med lost på jobbet, jag bävar för att komma tillbaka efter en månads ledigt. Kör förstaa passet en lördag kväll dessutom, det anses som det absolut tuffaste passet... Får gå dit två timmar i förväg och öva lite tror jag.

Nä, nu ska jag röja efter maten, puss och kram

• Stora syster

Shit Marina, den löneökningen e väl vad jag haft på tio år..... (säger kanske mer om mitt karriärval än om ditt, men )
    Grattis!!!

• Stora syster

Evani, var har ni hittat dagmamma? Får man fråga varför ni byyt från dagis? (har ju själv bara gått hos dagmamma, och lite lekis, och alla mina tre ungar också...gillar dagmammetänket....

utteröga, det verkar som att du har mkt att stå i, blir skönt när det e över sen... Skönt att han sov i sin säng, det e faktiskt skillnad om man slipper alla de där små uppvaknande på natten...

jag har passat på att ta en dusch helt utan att bli störd av barn! det var ju inte igår man kunde göra det... hahah!!

Nu sitter jag bara o degar vid datan, blir kanske att dra på sig nåt och se om min kära mor behöver hjälp att packa upp i nya huset, men de verkar inte ha anlänt än...

• Stora syster

Evani, förstår precis! Hoppas inskolningen går bra idag!!

Usch, blev väckt hur tidigt som helst idag... fattar inte att Nilo orkar hålla igång så! Han hade varit trött igår på dagis, men när vi kom hem röjde han tills jag verkligen TVINGADE honom att lägga sig ner, tom senare än vanligt.. Undrar om han kommer stupa i eftermiddag när jag hämtar...?

Efter dagislämning ska jag försöka mig på att köpa div olika skruv på Bauhaus... Och ett handtag till kontorsdörren, det ingick tydligen inte.. Undrar om jag kommer hem med något som går att använda, hahah!!

Sen ska jag sätta mig och ringa runt till ställen här i närheten som kan tänkas behöva timvikarier... Det finns alldeles för få såna annonser ute, som dessutom e på normalt åka-avstånd från mig...Måste bara få a-let ur och göra det nu!!

Hoppas ni får bra jobb- eller vahemmadar! Kram!!

Svar på tråden järfällatråden 9