• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

flingan: Stackars Gustav. Hoppas han får sova bort febern. Förstår att du inte vill ha en till rosa klänning med volang. Agnes får gärna komma och lägga sig i Chrilles knä ikväll. Eller åtminstone visa upp sig.

Lilla T: Jag är också nyfiken vad han ska till USA och göra.

Jag är i paltkoma, åt utelunch på thairestaurang och blev bra "tjock". Fick halsbränna av kaffet imorse, men nu tror jag att jag måste ta en kopp i alla fall för att piggna till.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

mirix: 16 dagars jobb. Hur mår du nu? svårt med trångt sovrum...

• Mirix

Therese: ugh 16 dagar! Hoppas du kan f lite avlstning ibland. Kajsa kanske kan hjälp tll ;-P
    Tackar som frågar. Det går lite upp o ner.

Nån som har en eee PC dator? Jag ska försöka sälja min pappas nya men hittar ingen strömkabel och fattar heller inte vart den isåfall ska sitta.. jag hittar ingen ingång...???

• flingansnö

jag har en ee pc och min strömkabel sitter på baksidan på vänster sida.

lillaT: vad roligt att  I gillade kräftor! Gustav blev rädd när vi åt.... stackarn....han ville absolut inte smaka! sa bara läskigt hela tiden....

jag fick ett ryck och började baka kakor till dopet, tänkte att jag pasar på medan båda barnen sover....och allt gickjättebra tills precis när kakorna skulle ut ur ugnen, då ramlade G ur sängen och började tokgråta..... bra att ta det först.... hälften avkakorna blev brända...

• Marina

Flingan jag har gett bort alla mina babykläder men hitta en klänning där det inte dtår nån storlek i =( antingen är den 68 eller 74 den är lite turkos i färgen (jättesöt) annars en svart jättefin men tyvärr i 74..Du får gärna titta och prova om det är nått du vill låna...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Bolindermamman

flingan- vi har en grön bumbo, hojta om du vill låna

vilken tid passra dig för lunch på onsdag? jag är ledig hela dagen o ska börja morgonen med en sväng på gymmet sen blir det lunch o sen hämta Tilde på dagis och leka i parken. Hon började denna vecka och tycker det är så kul där så jag blir solo på onsdag tror jag, bra så hon får vänja in sig vid dagis om dagarna igen efter så långt sommarlov:-P

• Stora syster

Jobbigt att ha karln i USA, men ni kommer ju va extra gulliga när han kommer hem igen... ;)

Jag hade bra dag igår,, röjde ur en jättehög till grovsopor, klippte gräs (hann bara med halva dock..), släpade med J på powerwalk (gick i hans sakta tempo, men ändå lite promenad..), handlade, tvättade, grillade och drack vin...  Hade karln hemma hela dan!  Avslutade kvällen med nya Karatekid med Jackie Chan... se inte den, kanske ok tillsammans med barnen... Hann med lite fika och hjälpte mamma en sväng också. Så skönt att det äntl börjar bli ordning i kaoset här, ska boka grovsopshämtning idag också...

Vad äter era ettåringar till frulle? Jag hade tänkt skippa vällingen då den just tog slut... Men nu äter Nilo knappt en hel smörgås... Förut åt han ju en flaska välling OCH en smörgås till frukost... Måste lura i honom lite mer, han blir superhungrig redan efter en timme igen, och sen blir det inte fruktstund förräns runt nio...  Nån med tips? (kan tillägga att han väcker mig varje morgon med ordet: MAT!!)

Vårt trådlösa funkar igen! Jonta satt hela gårdagen, men nu e det ok! Jippie! Nu kan jag slänga sladdarna och avsluta mitt mobila bredband jag haft till laptopen! Alltid lite mer pengar i fickan lixom!

Idag ska jag mot jobbet och schemalägga mig, och har en lång attgöralista, så det e väl bäst att jag sätter igång.

Kram alla!!

• flingansnö

BM: JAAAA, gud vad bra! Kan du få med dig den i morgon tror du? Vad sägs om halv tolv?

Marina: Tack, hur jobba du i veckan? Om jag kan komma förbi antingen hemma hos dig när du är hemma, elleren sväng hos dig på jobbet?

Syster: Gustav åt gröt när han var som Nilo är nu, ibland välling och ibland gröt, vi gav fruktgröt. När han blev drygt två  öergav vi det och så fick han youghurt och musli istället. Det äter han fortfarande.

• Lilla

Idag har Idun börjat på förskolan igen. Nu är hon stor tjej som går på ny avdelning. Hälften av barnen har flyttat upp så dem känner I väl och en personal från förra avdelningen följde också med. Lämningen gick snabbt och Idun var glad och lekte när jag ringde till förskolan och frågade efter 1,5 timme. Bra!

Efter lämningen åkte Tor och jag till Kenzai. Jag fick en liten rundvisning och det verkar bra där. Jag ska köpa dagträningskort i september. Någon som hänger på? www.kenzai.se Det var helt okej att ta med babyskyddet in och låta bebisen sitta i den när jag tränade. Det var flera som gjorde så berättade killen som visade mig runt.

Sen åkte vi till Jakobsberg. Där lämnade vi tillbaka biblioteksböcker (sista dagen idag och det var kö på Alfonsboken vi lånat). Sen köpte jag Sempers magdroppar till Tor på Apoteket eller Kronan drugstore tror jag det heter nu. Och slutligen letade jag upp Swedbank för att köpa en genomskinlig spargris till Idun. De sålde inga, men jag fick en gratis. Bra!

• flingansnö

Toppen LillaT   skönt att börja träna! Jag skulle ha börjat denna månad, men det blev inte av.... så det får bli i september istället. Menför mig blir det friskis...

Svar på tråden järfällatråden 9