• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Bolindermamman

Tack alla ni söta

Haha ja Mirix planerad men dock en månad tidigare...vi har en resa till brasilien inbokad över jul och det är precis på håret att jag får flyga nu med en tilläggsförsäkring...pust

flingan-jag är nog ledig nästa fredag, passar det? Åh jag älskar öppnis jag va där hela tiden me tilde...så mysigt med alla sånger, barn, föräldrar osv. Vi va mest här i kallhäll då kerstin som håller i det där är supergullig.

Stora syster-tack tack, vi kollar dels stäket och även kungsängen/brunna som vi är rätt intresserade av. Vi va på en visning på ett litet radhus borta vid Bonäsvägen (Stäket), utgångspris var 2490 000 och vi tyckte det kanske var värt där runt 2,7-2,8(mäklaren sa också att den nog hamnar i närhete av det priset). Vet ni vad det gick för!!! 3 010 000 kr haha helt galet. Superroligt för säljarna dock Storleken vi vill ha är nånstans mellan 110-150 kvm, inte alltför stort. Och helst radhus då vi inte är direkta tomtmänniskor så en liten tomt räcker.

• flingansnö

Oj, Brasilien Coolt Om du inte kan åka kan jag åka istället för dig så kan du få fira jul med min knäppa familj!

VI säger fredag nästa vecka för fika då, vilken tid funkar för dig? När var det de hade öppet på säby? Ni andra som är lediga kan väl också hänga på?

• Bolindermamman

Nu har de börjat med sina vanliga öppettider igen ser jag på hemsidan. Så fredagar har de öppet mellan 15-19, blir det kanske fel tid för dig med dagishämtning o så?

• Marina

Hej på er alla, här är det full rulle, är skoj men tufft att jobba heltid med tre barn =) svettigt värre...

Angående dagmamma vs förskola så håller jag med Flingan och Mirix, tycker ofta det låter bättre än det är, dom säger att dom gör massa men har sett och hört många ggr att barnen mest bara är, ungefär som hemma..Jag tvivlar på att dom får den pedagogiska stimulans och förberedelse som dom behöver inför skola.. Men det är bara som jag känner..Sen är det det här med att man inte ser och hör (inga vittnen) vad som sker bakom stängda dörrar och det är nått jag tycker är extremt läskigt.. Visst händer det säkert en del även på förskola men det är inte lika lätt att bestraffa barnen när där är massa andra.. Jag är väldigt över nojig och säkert helt i onödan men tycker det är lite läskigt med dagmammor =)  Men det är bra dom finns för dom barn som kanske behöver mindre grupper eller mammor som föredrar det.. Alltid bra med valmöjligheter men det är inget för mig..

Grattis Bolindermamman =)

Imorgon ska vi på 3års och 18 månaders kontroll med barnen ska bli skoj att se hur stora dom blivit =)

Kram på er alla nu kallar duschen sen ringa och jaga lite folk till höstens träffar =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

Håller ju med om att man inte har samma insyn hos dagmamma, men den pedagogiska bitn måste man ju kräva att dagmamman redovisar. Det gör/ska de göra på förkolor ju!

• Bolindermamman

Marina- är du säljare för meandi? Har för mig att jag läste det snabbt tidigare men jag kan ha fel

Om du är det är jag väldigt intresserad av att få komma på nån träff för lite shopping, har sett att det kommer mkt fint till hösten..

• Lilla

Bolindermamman: grattis till graviditeten! Solig

Bolindermamman och Flingan: jag kan tyvärr inte fika mer er på Säby gård nästa fredag. Är uppbokad på annat då, men nästa gång vill jag följa med!

Jag är sugen på att ta mig till Gulsippan i Hässelby nån dag. Fler som vill haka på? En måndag eller fredag då I inte går på förskolan.

Är trött trött trött efter tuff natt och rolig dag i stan med barnen och min kusin. God natt!

• Mirix

Jg följer gärna med till Gulsippan. Vilka tider passar dig?

• Jennypenny82

Bolindermamman- Grattis, vad härligt med bebismage! Om ni ska iväg något i nästa vecka skulle jag (och Viggo) jättegärna följa med! Har fortfarande inte hunnit träffa några järfällamammor sedan vi flyttade hit så jag börjar klättra lite på väggarna Flört. Håller på att skola in på dagis men det är ju ändå ganska mycket luft i dagsschemat!

Svar på tråden järfällatråden 9