• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Här hemma gick kvällen från mys till kaos...... Fan vad arg jag blir på mange ibland.....

• Stora syster

Men va trist Flingan! Vad hände?

Utteröga, hihi!! På han bara!! ;)

Själv har jag mys med mig själv (alltså ENSAM), och bakar matbröd och har städat, håller ff på och tvättar... Trist att va själv en fredag bara för attt lixom, men samtidigt skönt (faktiskt!) att av ensam, kunna poppa hur högt som helst och springfa runt här och dansa med moppen! hahah!!

Ser fram emot imorgon, har saknat att jobba såååå! Och svärföräldrarna tar Nilo till Eskilstuna och kollar djuren på eftermiddagen! De e guld!!

Nu har jag ju min mamma precis runt knuten också, ,så nice! Tycker barnen också, letade efter Alex häromkvällen, plötsligt ser jag henne stå på mormors veranda... haha! Nu har de nån att rymma till när mamma e dum!

Nä, ska se om matbröden e färdiga i ugnen nu!! Ha en superfredag den trettonde nu! Hihi!!

• flingansnö

syster: Äh, det gamla vanliga.... vi kommunicerar dåligt bara... (eller han ) Nu är han i sovrummet och läser och har Agnes hos sig, och surar klart (hoppas jag)

Låter som att du har en skön kväll! Det är härligt när man har flow sådaär!

appropå fredag den 13:e så kan jag berätta attmina föräldrar gifte sig fredag den 13:e kl 13! Eller det blevväl kvart över ett, för de kom försent för att de lagade mat, (säger de iallfall ) Iallfalla så har de varit gifta i 32 år nu!

• Bolindermamman

flingan-onsdag är taget, lunch på ikea blir toppen. fler som hänger på?

• Lilla

Flingan: Trist med sura miner och kaos...

Mirix: jag vill till Gulsippan, men nästa vecka funkar inte, så längre fram. Kan du då eller krockar det med studierna?

Lunch på IKEA ons 18/8

Bolindermamman
    Flingan

Gulsippan 30/8
    Lilla T

Idag har jag och barnen varit till mulle meckparken med kompisar/grannar. Alltid lika roligt där ch extra mysigt med medhavd lunch och fika.

• Stora syster

Elin, inte särskilt rädda för olyckor igår då, dina föräldrar...? haha!!

Kom inte i säng förrän betydligt senare än vad jag tänkt mig igår... men Nilo var snäll, jag fick sova ända till halv sju idag. Så den här dan kmmer nog fortsätta i samma anda hoppas jag!

Nån som hört nåt mer från/om Tip? hoppas allt e bra nu...

Ska ta en prommis och panta några avv alla våra pantflaskor nu på förmiddan tänkte jag, så e Nilo trött sen och kan sova och jag mot jobbet! Tjohoooo!!!

• Marina

Håller med Flingan vi är överens att alla gillar olika, men jag tror ABSOLUT dom är mkt bättre än förr i tiden.. Tror bara det är för små grupper för att förbereda barnen inför skola mm men dom är säkert bra om man gillar det...

Va skönt att du ska jobba storasyster =)  När det gäller att längta tillbaka till föräldraledigheten så NÄÄÄÄ jag kräker vid bara tanken, trodde aldrig man kunde känna sog sååååå trött och färdig på något Skrattande  visst kan man sakna fikorna men tyvärr är det en sån liten bit av ledigheten.. Jag gillar att vara borta på dagarana och längta ihjäl mig efter barnen då är set sååååå mkt roligare att umgås kvällar och helger...

Flingan Gulsippan är en gård i Hässelby tror det klassas som 4H men där är bara lite hönor  och nått annat minns inte riktigt, sen är där en stor lekplats, cyklar och en kiosk.. Jättemysigt är där, stor gräsmatta där man kan ha picknick mm..

Bolindermamman jag har inboxat dig om MeandI....

Mamma till André, Liam och Isadora
  • MrsMumrik

Bolindermamman - grattis till magen!

Jag hänger gärna med på någon av dejterna nästa vecka. Min lilla Selman är ju bara 2,5 vecka så hon får nog vänta med att prova gungorna men hennes mamma vill gärna ha lite fikasälskap Nästa vecka är första veckan jag är ensam hemma med Selma så det ska bli spännande att se hur det fungerar.

• flingansnö

mumriksfru: Klart du ska hänga med! Skriv upp dig på ngn av listorna bara!

Lunch på IKEA ons 18/8
    Bolindermamman
    Flingan

Gulsippan 30/8
    Lilla T
    Flingan

Här kom jag i säng sent igår, Magnus hade redan somnat och Agnes sov, men jag och G gick och la os tillsammans. ngn gng i natt bar jag sedan över G tll hans säng. Sedan steg Magnus upp tidigt,och tog hand om G så jag fick sovmorgon.... vet inte om han gjordedet för att han ändå var vaken eller för att han är ledsen för att han var otrevlig igår..... vi får väl se hur dagen utvecklar sig....

Nu ska jag ringa på en annons om en bumbostol! Håll tummarna, annars får jag nog åka och köpa en ny, Agnes vill verkligen sitta upp och vara med

• Lilla

Hur gick det med bumbostolen Flingan?

Vi har fått nya grannar och granntjejen på 4 år har varit här och lekt idag. Sen blev vi bjudna på fika hos andra grannar. Trevligt! Efter det klippte jag luggen - så skönt att se igen! Och lite svalare i pannan i denna värme. Sn gjorde jag en lång matlista och nu är maken och 3-åringen och handlar på Willys. Bebisen sover.

Svar på tråden järfällatråden 9