• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Vilken tid blir det på mndag?

Elin såg att du smsade men har inga pengar att svara med..Obestämd
    Är hemma och testsyr en dyna istället.  Vi har blivit med vagn! Titta vad jag hann med IGÅR!

http://www.sysidan.se/albums/view.htm?ID=9633

Snart ska jag hämta myran och åk o köpa skumgummi. Jes KÖPA! Det ingår tydligen i undantaget VAGN, enligt Fanny! Vi sparar ju MASSSSSOR på att jag syr själv och jag använder a sånt jag har hemma. Men skumgummit har jag icke

Gullbebis! Jag vill ha!

Oj Therese, blir det inte som att h ett extra barn hemma med gammla farmor?..?

Lycka till Karro, let us now!

Annika.. stackare som int tål kaffe! Jag gillar ju inte men har ju min last i cola och det e verkligen ingen hit att slut med den!

• flingansnö

Mirjam: Hjälp vad duktig du är! Vi måste föresten ses snaaaaaaaart om hur Agnes vagnmobil ska se ut!  Plus att jag tänkte fråga dig om du kunde tänka dig att sy en underklänning i siden till Agnes doppklänning? en sömmerskan som sydde Gustavshar lagt ner om du inte vill eller hinner eller så så letar jagpå en annan sömmerska bara.

mumriksfru: Selma är ju jättesöt! Synd att du inte kom idag, men vi ses på måndag

lillaT: Ta hand om dig! Hoppa det går över fort!

BM: Tack för en trevig lunch! Agnes sitter i Bumbon och är lycklig!

• Bolindermamman

flingan-tack själv va trevligt, härligt att bumbon kommer till användning ist för att stå o samla damm i förrådet

• Stora syster

Tack Lilla T! Tur att ni höll tummarna, verkar ha gått bra! Chefen ska ringa min nuvarande chef för referenser, så blir det inskolning snart! Men min nuvarande chef blev inte direkt överlycklig... hahah!! Det får hon tåla, jag var iaf ärlig och berättade hur läget låg till direkt... Jobbet är på Lönnens äldreboende, det verkar stort men bra! Kul att ha lite omväxling också!!

Ja, Loke börjar ettan imorgon!! Han e nog lite spänd, även om dett e samma lokaler och istortsett sama personal som på fritis och förskoleklassen...

Mirjam, du e duktig du!!

Ja, magen e bättre, men ff stor som en melon eller nåt... och svider. Hoppas på total återställning till imorgon för att klara av en förmiddag i ett klassrum... ;) Lilla T, nu ska vi hoppas att din förkylning går snabbt över!

Ska nog lägga mig på soffan snart, önskar att jag hade lite kanelbullar, men det har jag inte, så det blir väl morotsstavar och keselladipp kanske för att lyxa till vardan lite...

Todelooo!!

• Marina

Flingan du kan komma när du vill så kommer jag ner =) antingen fm eller em bestäm själv bara jag vet...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Mirix

nämen grattis Karro!

Elin, bäst att jag tackar nej, e inget proffs.
    När kommer du och tittar på tyger då? Jag e ju hemma denna och nästa på dagarna.
    Det e stöckigt men Agnes går ju inte ännu

• Marina

Flingan jag tar med mig klänningarna imorgon så hör av dig om du kommer dit...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • flingansnö

Marina: Tack, men mange tyckte att vi skulle handla ngt åt henne... så detblir shopping, han är tydligen gjord av pengar Tack iallafall!

Mirjam: Ok, fast du är bra duktig ändå. Jag kollar min kallender och inboxar dig i morgon eller så.

syster: Hoppas attmagen blir bra och att du får jobbet!

• Stora syster

Tack Mirjam, ska bli jätteskoj med nya utmaningar!

Så mysigt väder det är! Älskar verkjligen hösten! Jag o småkillarna har ätit frukost med tända ljus.....

Har sovit så sjukt orooligt! Drömde stressdrömmar att loke segade sig så mycket att vi kom en timme försent till hans skola... första dan, mamma mer nervös än son, hahah!!

Tack Flingan, Magen e iaf bättre...

Hoppas hon hör av sig ang nya jobbet så jag kan planera in inskolningen bara, får två hela dar! På nuvarande jobbet fick jag iaf två veckor!! Jag kommer ju gå vilse!! hihi!!

Oj, nu ringde alarmet, tydligen dags att stiga upp (har iofs varit vaken över en timme redan...)

Undrar bara om det finns nåt gammalt paraply härnånstans...?

• Bolindermamman

syster- håller me om hösten jag älskar den oxå ...mysigt me tända ljus och att man får klä på sig lite mera!

flingan-om du inte hittar nån som kan sy så har jag två grannar som syr. En av dem som bor i mitt hus är en kvinna som är jätteduktig hon har sytt dynor till tildes rum, en docka till jul  ja hon syr massor.

den andra är en tjej i vår ålder(bor i huset brevdi) som har en syblogg (googla på kool inka) hon är duktig hon me. hon syr o säljer via bloggen och även en del produkter på Barnbolaget i jakan.

du kanske redan hittat nån annan men jag tänket ändå lite tips bara

Nä nu blir det hundpromenad i skogen och sen ett efterlängtat besök hos frisören! Ha en härlig dag ni alla!!

Svar på tråden järfällatråden 9