• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Gustav har fått ngra konstiga utslag! De ser ut som myggbett ungefär, han har dem på magen och på låren... har kommit under dagen, jag trodde först att det var värmeutslag, för han har haft feber hela förmiddagen men nu är jag inte lika säker... har googlat vattkoppor, nässelfeber och höstblåsor, det verkardet inte vara... de verkarinte heller klia.... ngn som vill gissa?

• Marina

Flingan håll koll på dom för om dom förökar sig och varar kan det ju vara svinkoppor =( fast feber och koppor låter som vattkoppor...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Flingan, mår G bättre? Kan det inte ha varit ngr konstiga bett då?  Hoppas det går över snabbt nu i värmen iaf,.

MÅSTE verkl klippa gräset idag, suck...

Nä, nu kommer det besök här... Ha det gött!!!

• flingansnö

Godmorgon!

Här hemma verkar Gustav ha övergett sin vana att sova på morgonen I morse drog han av mig täcket och ropade stig upp! klockan fem i halv sex. Sen blev han arg när barntv inte hade börjat än!! hlav börjde det ju dock så då kunde jag krypa ner igen och sen behövde jag inte gå upp förän vid åtta när Magnus gick till jobbet

Gustav mår bättre idag, febern är nästan borta och de stora utslagen är i princip borta, nu är han bar alite rödprickig som han blir när han svettats mycket. Det stöder min teori om att det var värmetuslag. Ngn här på fl gissade på virusprickar och det kan det ju vara... jag vet inte, men nu verkar han må bra iallafall. Tur att det itne var vattkoppor... det har nämligen inte jag haft.....

Marina: Vilken storlek har Isa nu? Du har ingen fin klänning i stl 68 liggande? Vi ska på dop nästa helg och jag vet inte vad jag ska sätta på Agnes, hon har bara en klänning i stl 68 och den är så himmla rosa....

evani: Du har verkligen fullt upp!! Men kul med bröllop!

• Mirix

Karro: ska ni nte skaffa en sån där snygg självgående gräsklippare?? Våra granna har en och de åker till jobbet och den kör omkring där själv. Det verkr som den e tidsstyrd oxå, för den vari gång när vi gick (YES Mira går själv, tar typ 20min!) ochstod vid husväggen när jag gick hem. Om du vill kan jag fråga vad det e för nån, deras son går på Miras dagis. Deras gräsmatta e alltid välklippt iaf. Inga snygga regelbundna rändr dock, den snurrar ju omkring le planlöst verkar det som ^^

Elin, tror dessvärre inte vi har nån klänning i 68.. Den hade innte varit rosa iaf.

Hoppa ni får en bra dag, vi ska till BM i eftermiddag och jag förske städa. Vi har ett major problem! När Mira sov i vårt rum så stod alla bokhyllor i hennes rum. Då var de inget problem med att få rum med en spjällsäng.. Nu står det hylo längs hela väggen och det e helt ärligt för trångt. Vad göra???

O idag kommer kanske vår nya vagn! Några rekoendationer? Det e en Phil&Ted sport. Ska vi börja använda den redn eller först om 1 eller 2 månader?  (YES, så länge e det nu kvar till lill-chippen kommer, FATTTTTTAAA?)

• BackinBlack

Jag har en rosa klänning med volang i någon sådan där krispig variant. Fick den av mina dåvarande klasskompisar och Uma fick ha den en gång, på min mammas födelsedag. Då blev min mamma glad.

Ego-inlägg: Jag hinner inte läsa och kommentera allt. Tillbaka på jobbet, ny tjej som kommit idag och vi ska ut och äta. Jag ska försöka förstå mig på och boka juli-siffrorna. Sitter med mina anteckningar från juni och laborerar. 

Hemma är det fullt ös med en massa packat och slängt i helgen, tvättade fönster och mer finns att göra. Imorgon är det i alla fall dagen D då vi ska skriva kontrakt och sedan få åka hem och mäta lite ytor i femman så att jag vet om diskmaskinen går att baxa in i ett köksskåp. Bland annat. Jag får se hur mycket jag hinner titta in här närmaste veckorna. Men jag är här någonstans och kikar ibland.

Kan säga att jag är svår att leva med, sambon är trackad efter att jag fick hålla den lilla bebisen i fredags. Han har det inte lätt nu.

Slut på ego-inlägget... Dags att jobba lite.

Kram på er och ha en fin dag!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

mirix: wow, snart är ni fyra i familjen! Duktig Mira som går. Börja använda vagnen nu tycker jag så vänjer sig Mira vid den innan den stora syskonomställningen.

Nu sitter maken på plan till USA...

• Mirix

tack T för tipset. Det e sånt där vi behöver höra. Allt för at undvika att det blir jobbigare än behövligt.

Vad ka han göra i USA o hr länge?

• flingansnö

Utteröga: Ikväll kommer Agnes med så då kanske han blir lite sugen också?

Mirix: vad fort det går ändå! Fast fanny tycker väl att det går långamt?

karro och mirix: Min farmor har en sådan gräsklippare och det är helt suveränt!! Hon kallar den för lufsen.... för hon menar att hon är lady Hon är cool min farmor, snart 90 år!

LillaT: Känns det ok att vara ensam med barnen? Visst börjar I på fsk i morgon?

utteröga igen: rosa med volang har jag.... och hon passar inte så bra i det....hon har en fin blå men den är förs tor och så har hon en jeansklänning som är snygg, men lite för casual på ett dop... helst vill jag sättapå henne hennes cheap monday jeans och en cool tröja.... men man får väl anpassa sig lite efter omgivningens förväntningar....

Gustav har fått tillbaka febern igen.... suck.... han ville inte äta ngn lunch utan sa bara "måste sova" och så gicck han och la sig.... lillplutten, nu sover han djupt....

• Lilla

Det känns sådär Flingan... Två lekparker har vi varit i hittills idag. I morgon är det föskola, ja. Stackars G! Massa krya på!! Har han hög feber?

stora syster: blev det kräftor? vi åt häromdgen och I älskade det! Hon åt 10-15 st!!

Svar på tråden järfällatråden 9