• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Stora syster

Men godmorron gurls!! Orkar ni läsa? Skulle behöva synpunkter! ;)

Nu ere jobb igen, efter enochenhalv veckas ledighet! Jippie!!

Har lite funderingar om jag ska säga upp mig. Och bara jobba på timme. Känner mig så oerhört låst av alla regler att man bara får jobba si och så enl arbetstidslagen, att jga måste jobba si och så många fredagskvällar (då jag brukar lämna Loke) och si och så många lör-sönd. Jag har missat varenda grej som hänt i sommar, enda ggn jag varit ute var på födelsedan.

Nu kommer ju Jonta va hemma lite mera ju längre in på hösten vi kommer, och jag känner att jag verkligen vill ha tid för mer än att bara jobba, el rättare sagt; kunna styra mer över hur och när jag jobbar. Vi har önskeschema, men maan måste ändå "diffa" bort minst sju av sina planerade pass. Så det blir ändå till att ta pass man inte ville ha

Vill inte heller va utan semesterersättningen. Har använt två semesterdagar sen jag började i december. Känns som att man hellre tar pengarna ist för att ha flera veckors semester sparade hos arbetsgivaren nu när det blir vinter och räntor och el stiger som f-n! Jag vill ju jobba heltid, inte va ledig!!

Fattar ni mitt egoinlägg? Ska jag fråga chefen om jag kan få jobba på timme? (och såklart då ha flera timvik så man kan välja och vraka lite;))

Annars då? Håller med Mirjam, ungarna blir tyngre, och ryggar e ömtåliga! med vet hur svårt det är om man har klängbarn!!

Sorry mitt svamlande, har nog inte vaknat helt, lär dock göra det snart då mans ka knalla till jobbet i blåsten! ;)

Ikväll simma i Jakan, nu jä-lar e det hårdträning innan Egypten! Haha!!

Ha en perfekt dag iaf, kram!!

• flingansnö

Syster:  Jag förstår dig, men försåtr också ditt dilemma.... men egentligen det du behöver fråga dig är: KOmmer det att finnas tillräckligt mycket jobb? Isåfall ärdet väl inte mycket att snacka om?

mumriksfru: Du kan få låna min sjal om du vill ha ett bra bärhjälpmedel hemma, annar kan jag verkligen rekomendera selen jag visade!

Idag ska jag med Agnes till BVc för tre månaders sprutan.... lillpluttan min. Sedan ska vi åka till södertörn för fotografering och sånnt, beställde kurslitteratur igår.... för 800

• MrsMumrik

Ja, jag måste nog ta och införsakaffa en sjal eller en sele så jag kan dona lite hemma medans skruttan hänger med. Selma är ju generellt väldigt nöjd att ligga själv, men just den senaste veckan är det bära, bära, bära. Vet inte om det är den omtalade psykologiska växtspurten som sker vid 4-5 veckor eller om det är något annat.  

Vi ska okså till BVC idag och väga och mäta. Sen blir det packa inför norrlandsresan.

Snowflake - missade jag något  iförrgår? Ska du börja plugga?

• flingansnö

mumriksfru: Du får låna min sjal, jag använder den väldigt lite nu, har till och med funderat på att sälja den. Vi kan väl ses när du kommer hem från norrland? Vad roligt det var att jag missade dig i morse föresten, jag såg bara Selma Men så är hon ju en sådan söt liten tjej!   Jag ska plugga Engelsk grammatik under hösten Astråkigt, men nödvändigt för min lärarexamen... har försökt göra det på distans förut, men grammatik är inte rikigt min grej så det har inte gått... men nu MÅSTE det gå!

Jag stuntar i att åka till skolan idag, jag gör det i morgon istället, stannar hemma och städa istället....*suck*

Agnes var iaf jätteduktig på BVC, skrek såklart lite av sprutorna, mest av den andra, men annars mådde hon bra. Var också idag de obligatoriska frågorna om hur man mår kom, och jag skrämde nästan slag på bvc-tanten, när jag talade om hur illa jag faktist mår. Hon frågade om jag ville ha en samtalskontakt, men nu vet jag ju att problemet inte går att prata bort, det handlar om mina hormoner bara och jag lugnade henne med att tala om at jag vet att jag inte är ledsen på riktgit, utan att det går över!

Stor blir hon också min lilla tjej 6825gram tung och 64.5 cm lång!

• Bolindermamman

flingan-usch för hormonerna hoppas det går över snabbt så du får va glad o må bra

Jaha så idag har vi sålt vår lägenhet....vips sa det bara så var det uppe i mkt mer än vi förväntat oss hur nu det gick till och vips började vi buda på huset och vips fick vi det till världens bästa pris och imo skriver vi haha...så idag är jag nog världens lyckligaste

mumriksfru-känner igen det där me o bära men när de är sådär små är det svårt o vägra. Tilde hade lite problem med magen, ville känna närhet(tror de börjar ha sina faser nu o kräva mer närhet osv..) o sen blev hon inte riktigt mätt på min bröstmjölk så det va därför i efterhand förstod vi att hon inte kunde ligga själv o va nöjd. Men det är mysigt iaf o va nära o gosa. Vi köpte till slut en bebisgunga för Tilde ville vaggas och mådde såå bra i den

stora syster-håller me flingan ,aväg om det funkar isåf ska du absolut göra det

• Stora syster

Tack ni som svarat mitt egoinlägg ovan om jobbet....

Måsste pallra mig iväg nu, hoppas ni alla får en bra dag, hinner inte kommentera det jag borde! Sorry!

Kram alla!

• sara e s

Hej alla ni!
    La till den här tråden som favorit. Är inte förälder än, men jag blir i april om allt går som det ska. Flyttade till Järfälla (Kallhäll) för ett år sedan, från Skövde, och känner inga förutom sambons familj och folket på jobbet (söder om stan). Hoppas jag får hänga här lite :)
    Det skulle se ut såhär i så fall:
    sara elisabeth - Sara (-85) Kallhäll - BF 22 april (första barnet)

• Mirix

Välkommen SE! Jag kom oxå in i tråden som gravid

Jag menar givetviss inte tt du ska låta Selma ligga själv, men det går lika bra att sitta md bebis, som att bära jämt

• Matglad

Tips till er som är hemma med äldre barn eller som har syskon hemma på fredagar:
    Imorgon är det Bok&Skoj på Viksjö bibliotek 9.30. Sagor, sånger och ramsor. För barn 1-4 år, småsyskon är också välkomna.

• Matglad

Mirix: Fast man blir ju lite låst av att sitt med bebis i famnen hela tiden. Det är ju toppen att kunna kunna fixa saker även fast bebisen vill bli buren eller ligga i famnen. Om man får ont i ryggen, träna!

Svar på tråden järfällatråden 9