• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Mirix

Lilla T vist körde ni omkring och snokade längs Skälbyvägen idag?

• flingansnö

mirix: Jag gjorde det.... var det du som satt vid busshållplatsen med en röd phil och ted vagn? såg bara barnet och vagnen, och sedan när jagåkt förbi så tänktejag att det var likt Mira.... och att det kanske var du som satt där....

• Mirix

Ja just det du kom strax efter, nu minns jag.

• BackinBlack

God förmiddag i tråden!

Hoppas ni har det bra en sådan här höstdag. Jag sitter här och studsar på stolen. De bytte IT-leverantör och system i helgen och inget fungerar. Nu har vår IP-telefoni kajkat ihop också. Igår surfade jag halva dagen och sedan gick jag hem och eftersom jag är konsult förlorade jag pengar på det. Men jag behövde ändå tvätta fönster. Men idag har jag varit här två timmar hittills och allt jag kan göra är att surfa och dricka kaffe. Medan jag har massor att göra hemma. Blir helt galen!

Har en underliggande irritation eftersom vi åkte iväg och skulle hämta våra ringar igår och de var TVÅ storlekar för stora. Butikschefen stod och ARGUMENTERADE att jag var kall om fingrarna nu och "vilken av ringarna med provringar använde hon som tog emot beställningen" och "de här är lite rundade inuti så då blir de lite större". Suck.
    Det är DE som ska kunna det där, vi provade ringar som var tröga över "knogen" och de här som vi skulle hämta föll av och satt löst. Dessutom står det på gravyren att vår förlovningsdag är på lördag! De skulle försöka ta in dem och tyckte att vi skulle bekosta hälften. Chrille sa då att då erkänner ju de att de har gjort fel och vi ska inte betala det. Kommer vi ens att få dem till dagen som står i ringarna?

Så. Nu har jag spytt lite galla här. Sorry. Hoppas jag kan vara gladare och mer aktiv här någon gång nästa vecka. Ikväll packar sambon ned min dator och jag får inte gå in på FL och FB på hans. När systemet kommer igång här på jobbet lär jag ha jobb att göra.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

utteröga: Vad är et för skitställe ni köpt ringarna på? jag har jobbat på en guldsmedsbutik och det var aldrg ngt tjafs, passade inte ringarna nr de kom så fixade vi det utan extrakostnad!! Och menar du att gravyren var fel? Det ska de ju definivt fixa!!!!

• flingansnö

shit vilken tråååååååååkdag jag har haft idag! Blä!!!! Har inte pallat att göra ens hälften av det jag skulle göra, och  nu är det dags att åka och hämta Gså nu lär det inte heller bli ngt vettigt gjort..... Blä!!! att vara föräldraledig är tråååååååååkigt!

• Stora syster

Usch Utteröga, trist! men du vet att du alltid får gnälla här!!;)

Flingan, told you! Det e anledningen till att vi inte har gjort ngr fler bebisar här hemma! Men ibland e det ju mys också, glöm inte det!!

• flingansnö

syster: Ja jag vet..... och jag slipper ju gå och jobba på ett jobb som jag inte gillar och det är ju bra..... men fan alts vad trist det är.....  Tur att jag är mer aktv än när jag var hemma med G iaf, nu harjag ju lite kompisar och vågar mi9g till öf oich så... et är bra

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-08-24 16:51:16 följande:
    syster: Ja jag vet..... och jag slipper ju gå och jobba på ett jobb som jag inte gillar och det är ju bra..... men fan alts vad trist det är.....  Tur att jag är mer aktv än när jag var hemma med G iaf, nu harjag ju lite kompisar och vågar mi9g till öf oich så... et är bra
    Önskar jag kunde säga det samma! Här är det full rulle hela tiden. Selma vill bli buren heeeela tiden och däremellan är det disk, tvätt och RENOVERING... galet!!!

Men efter semestern får vi komma igång och promma lite och hänga på ÖF tillsammans
  • Mirix

Mumriksfu: jag säger bara "våga väga bära barn!" våra ryggar mådde mkt bättre utan oh Mira lärde sig snabbt..

Svar på tråden järfällatråden 9